Mitä ajattelet jos näet n. 100-kiloisen naisen hölkkäämässä?
Haluaisin lähteä lenkille nyt kun polvet sen vihdoinkin sallivat, mutta mietin että nauretaanko minulle?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Jes, mahtavaa! Joku on aloittanut elämänmuutoksen :)
Mistä tiedät että kyseessä on elämänmuutos? Hän on saattanut lenkkeillä 30 vuotta. Ymmärtäkää ettei liikuntaharrastus aina ole yhtä kuin laihdutus.
Vierailija kirjoitti:
No en ajattele muuutakuin, että onkohan tuo juossut kauan.
Ite painan 90 kg ja lenkkkeilyn aloutin toiveena laihtuminen.
En ole laihtunut, mutta tykästyin juoksuun. Paikatkin kestää, joten juoksen. Moni ei varmasn tajua minut nähdessään, että vetelen 6-10 km.n lenkkejä.
Ihmisten ilmeistä huomaa, etteivät he usko ja pitävät naurettavan säälittävänä patologisena valhetelijana, jos heille kertoo 15km hölkkä lenkeistään ja 30km hiihto retkistään.
Tuntuu tosi tyhmältä.
Onneksi urheilukello piirtää gps:n avulla karttaan viivat, niin ainakin itse voi uskoa itseensä.
En ajattele yhtään mitään, ellet rupea räyhäämään minulle kesken lenkkeilyn.
Ja toisekseen, eikö ole ulkopuolisen vaikea arvioida toisen painoa, jos on pukeutunut ulkoiluvaatteisiin?
Tsemppiä ja liikunnan iloa!
Liikkuja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jes, mahtavaa! Joku on aloittanut elämänmuutoksen :)
Mistä tiedät että kyseessä on elämänmuutos? Hän on saattanut lenkkeillä 30 vuotta. Ymmärtäkää ettei liikuntaharrastus aina ole yhtä kuin laihdutus.
Niinpä.
Ihminen voi olla reippaasti ylipainoinen ihan vaan sillä, että syö pari sataa kaloria liikaa päivittäin. Siis vaikka neljä konvehtia.
Lihomiseen ei tarvita passiivisuutta tai hotkimista.
Vierailija kirjoitti:
En edes osaa ajatella miltä satakiloinen ihminen näyttää kun ei asia minua kiinnosta. JOs sulla nyt kuitenkin on painoa tuon verran niin suosittelen kävelyä kunnes painat 80 kiloa. Hölkkääminen tuossa painossa rasittaa niveliäsi sen verran paljon että vammoja voi syntyä.
100 kg ei välttämättä ole jäätävä laardikasa, riippuu ihan pituudesta. Itse olen 178 cm ja oainan 100kg. Hölkkääminen sujuu ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Oli minkä kokoinen tahansa, niin tyhmät ihmiset eivät maailmasta vähene.
Voi rehkiä ja nälkiinnyttää itseään kuinka paljon tahansa, mutta vähämielisten ihmisten aivoja ei voi siten korjata.
Ihmisillä (niillä tyhmemmän sorttisilla) on todella naurettavia uskomuksia lihavista ihmisistä. He uskovat että lihava on aina lihonut vain sillä yhdella mahdollisella tavalla, eli makaamalla koko ajan sohvalla ja syömällä 9000kcl päivässä kaksin käsin.
Sitten lihava muka laihtuu viikossa kun vaan lopettaa moisen sikailun ja tulee järkiinsä.
Lihavan järkiinsä saattamiseksi laihan tulee kertoa lihavalle kuinka sairas ja ruma tämä on. Ja että sipsi, limu ja karkki lihottaa. Ja otapas omena pullan tilalle, niin yllätyt mitä tapahtuu. Vink vink.
Jos itse on ns. läpipaskoa sorttia, eikä paino nouse vaikka mättäisi suklaata ja hampurialisia joka päivä, niin voi tyhmänä luulla, että jokaisella muulla on samalla lailla.
Siitä ehkä tyhmät läpipaskojat ovat saaneet uskomuksen että lihoakseen on syötävä järjettömiä määriä.
Aamen. Ainakin täällä palstalla tulee tosi tiheään vastaan se ajatus että jos ihminen vain alkaa syödä terveellisesti ja kuntoilla, kymmenet liikakilot katoavat hupsistavaan viikossa ja ihmisestä tulee normaalipainoinen. Todellisuudessa tilanne on silloin se että painon nousu on pysähtynyt ja kunto kohoaa.
Toinen kuvitelma on, että lihavat haluavat olla lihavia koska ovat tyhmiä ja laihtuminen on tahdon asia jossa olennainen motivaation lähde on saada toinen inhoamaan itseään. Mistä lähtien kukaan on oppinut mitään sillä menetelmällä? Opetetaanko sillä koululaisia, kuritetaanko koirista kilttejä ja tottelevaisia, oppivatko kansanopistolaiset nypläämään jos kuulevat saarnoja siitä miten pitää ottaa itseään niskasta kiinni? Eivät. Lihavat ovat ainoa kansanryhmä jonka osalta kiusaamista perustellaan sillä että se on motivoivaa.
Katson 5 sekuntia, että läski hölkkää mutta sitten kun se on mennyt ohitse niin asia unohtuu yhtä nopeasti kuin se tuli mieleenkin. Kukaan muu ei elä sinun elämääsi, vaan kaikilla ihmisillä on muitakin asioita mietittävänä kuin se että joku pullukka hölkkäsi kadulla. Jos taas jonkun elämä on oikeasti kiinni siitä, että joku elämässään epäonnistunut saa jatkuvia kiksejä ajatella läskejä hölkkäämässä ja naureskella niille kahvipöytä ja baarikeskusteluissaan, niin kehotan että aloittaa terapian jotta saa itsetuntoaan kohotettua.
Positiivinen näky - toisin kuin läski Mäkkärissä. Se, että ihminen välittää terveydestään ja yrittää kohentaa kuntoaan, on pelkästään myönteistä. Respektiä. Ja itse olen aina ollut hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että yrittää päästä kuntoon, toivottavasti ei ole hetken huuma vaan pysyvän elämänmuutoksen alkua. Liikaa näkee lihavia, surettaa miten ihminen kohtelee kehoaan niin huonosti.
Minua taas surettaa ihmisten typeryys. Mikä saa sinutkin käyttäytymään noin alentuvasti vaikkei sinulla selvästi ole siihen mitään varaa? Sinä et tiedä, miten vastaan tuleva lihava "kohtelee kehoaan" tai mitä syitä lihavuuden takana on. Jos tietäisit, voisit hyvinkin joutua häpeämään silmät päästäsi. Sen sijaan sinä vain oletat ja kuvittelet olevasi jotenkin parempi kuin ihmiset jotka selviytyvät elämässään sellaisista vaikeuksista joihin sinä romahtaisit hetkessä, eikä olettaminen kerro mistään muusta kuin typeryydestäsi.
Toivottavasti pikku aivosi riittävät käsittämään edes sen, että livenä asennevammaisuutesi kannattaa koittaa pitää piilossa.
t: 37
Alentuvasti? Onko se alentuvaa jos pitää hyvänä asiana sitä että joku yrittää päästä kuntoon ja toivoo että se kestää? Olen realisti. En minä ole sanonutkaan tietäväni mitä jokaisen ihmisen takana on, mutta tosiasia on että itseaiheutettua lihavuutta on kyllä paljon enemmän kuin sairaudesta johtuvaa. Lisäksi hyvin sairaat eivät useinkaan lenkkeile tavoitteena laihtua.
Sinulla ei ole hajuakaan siitä kuka minä olen ja mistä minä olen joutunut elämässä selviytymään, joten jätäpä henkilökohtaisuudet tämän asian ulkopuolelle.
Se on vaan niin monta kertaa nähty kuinka hetken huumassa lähdetään jollain ihmedieetillä laihduttamaan tai käydään lenkillä about viikon päivät ja sitten se jää siihen kun ei oikea motivaatio riittänytkään ja houkutus vanhoihin tapoihin olikin lenkkiä ja pysyviä elämäntapamuutoksia suurempi.
Niitäkin on ketkä onnistuu ja hyvä niin.
Se on ikävä kyllä niin että lihavuus on todella iso ongelma kohta tässäkin yhteiskunnassa. Seuraukset kun ei kosketa vain sitä lihavaa itseään vaan usein myös läheisiä ja pikkuhiljaa koko ympäröivää yhteiskuntaa. En ole väittänytkään ettei lihavuus joskus voi johtua myös terveydellisistä ongelmista, mutta se ei kuitenkaan ole se suurin yksittäinen syy lihavuuteen.
Se on ikävä kyllä niin että tyhmyys on todella iso ongelma kohta tässäkin yhteiskunnassa (sic). Seuraukset kun ei kosketa vain sitä tyhmää itseään vaan usein läheisiä ja pikkuhiljaa koko ympäröivää yhteskuntaa (sic).
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin lähteä lenkille nyt kun polvet sen vihdoinkin sallivat, mutta mietin että nauretaanko minulle?
Tarkastaa eka tissit sitten perän
Olenko maailma ainoa ihminen jonka mielestä sana läski on ihan sama kun sanoisi tumma ihoista ne**eriksi?
Minua kummastuttaa kuinka sallittua ha yleisesti hyväksyttävää tuollainen kielenkäyttö on.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Ihminen voi olla reippaasti ylipainoinen ihan vaan sillä, että syö pari sataa kaloria liikaa päivittäin. Siis vaikka neljä konvehtia.
Lihomiseen ei tarvita passiivisuutta tai hotkimista.
Eikä siihen tarvita edes mitään konvehteja.
Banaani ja pieni purkki jugurttia.
Pari voileipää joiden päällä margariinia ja vähän leikkelettä.
Päivälliskeitossa kermaa kirkkaan liemen sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Olenko maailma ainoa ihminen jonka mielestä sana läski on ihan sama kun sanoisi tumma ihoista ne**eriksi?
Minua kummastuttaa kuinka sallittua ha yleisesti hyväksyttävää tuollainen kielenkäyttö on.
Ehdota tilalle sitten jotain.
Minä olen painanut yli 100 kiloa eikä niillä kiloilla olisi tullut mieleenkään lähteä lenkille. Crosstrainerillä ja soutulaitteella vedin kotona. Uiminen oli myös hyvä laji noilla kiloilla. En olisi uskaltanut lenkkeillä, mieluummin vähän nivelystävällisemmät lajit ennen kuin saa painoa alemmas.
Vierailija kirjoitti:
Minua kummastuttaa kuinka sallittua ha yleisesti hyväksyttävää tuollainen kielenkäyttö on.[/quote
Et ole ainoa. Suuri osa ihmisistä on valitettavasti sivistymättömiä. Läskittely, kuten n****ttelykin kertoo aina sanojasta, ei kohteesta. Normaaleille, hyvin kasvatetuille ihmisille se kertoo että nyt ollaan tekemisissä häijyn, huonosti kasvatetun ja vähä-älyisen yksilön kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdota tilalle sitten jotain.
Ylipainoinen? Lihava?
Oletko muuten oikeasti noin tyhmä vai pelleiletkö vain?
Kuinka usein toisten ihmisten painosta tai kehosta on ylipäätään tarpeellista puhua?
No en ajattele muuutakuin, että onkohan tuo juossut kauan.
Ite painan 90 kg ja lenkkkeilyn aloutin toiveena laihtuminen.
En ole laihtunut, mutta tykästyin juoksuun. Paikatkin kestää, joten juoksen. Moni ei varmasn tajua minut nähdessään, että vetelen 6-10 km.n lenkkejä.