Miksi ujo ja hiljainen mies ei syrjäytyisi?
Mitä järkeä kouluttautua, tehdä töitä jne. kun nämä luonteenpiirteet ovat niin isoja turn offeja naisille, että ei kuitenkaan kelpaa ja jää kuitenkin perheettömäksi?
M23
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä siis nyt 23-vuotias ja vailla mitään peruskoulun jälkeistä koulutusta ja työhistoriaa? Jos olet, niin miksi oletat naisen puuttumisen syyksi sen että olet ujo ja hiljainen?
Ei, mulla on insinöörin opinnot loppusuoralla ja vakituinen työpaikka IT-alalla. Turhaanhan nämä olen hankkinut, mitä sitä rahalla ja koulutuksella tekee kun ei naisia silti kiinnosta parisuhde ujon miehen kanssa.
AP
Et sä kovin viisas ole jos sun elämän ainoa päämäärä on parisuhde. Eihelv.
Rahalla tekee paljon kaikenlaista kivaa.Lopeta toi märehtiminen. Sähän voit lähteä rauhassa vaikka ulkomaille töihin jos firmalla on toimintaa ulkomailla. Se on nyt paljon helpompaa kui perheellisenä.Tunnut perusnegatiiviselta Aasi Ihaalta, ei sellainen vedä naisia puoleensa.
Ujon it-inssin vaimo
Vierailija kirjoitti:
Miksi ujot ja hiljaiset naiset eivät syrjäydy? Varmaan siksi, että he tajuavat voivansa vaikuttaa itse elämäänsä. Opiskelu kannattaa siksi, että se on itsestä kivaa ja se edesauttaa työpaikan saamisessa. Opiskelu vain siksi, että saa puolison on jo ajatuksena kummallinen. 23-vuotias on hirmu nuori, joten jos syrjäytyä aikoo, niin se kannattaa tehdä vasta viisikymppisenä. Oma elämä menee pilalle, jos odottaa jonkun toisen pelastavan sen.
Syy on oikeastikin se, että kyllä se pimpero aina kelpaa
Vierailija kirjoitti:
Itse taas haluaisin kysyä, miksi naisen "saaminen" (oli kyse sitten niin seksistä kuin parisuhteestakin) tuntuu olevan niin monelle miehelle se ainoa merkityksellinen asia elämässä, tai vähintäänkin siellä listan kärjessä lähestulkoon kaiken muun edellä?
Yst.terv. 25-vuotias "ikisinkku" neitsytnainen
Etkö sinä halua olla haluttu ja rakastettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas haluaisin kysyä, miksi naisen "saaminen" (oli kyse sitten niin seksistä kuin parisuhteestakin) tuntuu olevan niin monelle miehelle se ainoa merkityksellinen asia elämässä, tai vähintäänkin siellä listan kärjessä lähestulkoon kaiken muun edellä?
Jokainen haluaa, mutta aina ei vaan ole asiat niin, tosi monella. Sitä ei auta jäädä itkemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ujot ja hiljaiset naiset eivät syrjäydy? Varmaan siksi, että he tajuavat voivansa vaikuttaa itse elämäänsä. Opiskelu kannattaa siksi, että se on itsestä kivaa ja se edesauttaa työpaikan saamisessa. Opiskelu vain siksi, että saa puolison on jo ajatuksena kummallinen. 23-vuotias on hirmu nuori, joten jos syrjäytyä aikoo, niin se kannattaa tehdä vasta viisikymppisenä. Oma elämä menee pilalle, jos odottaa jonkun toisen pelastavan sen.
Syy on oikeastikin se, että kyllä se pimpero aina kelpaa
Tämä on ihan paskapuhetta. Jos mulle olisi kerrottu nuorena etten ikinä tuu saamaan perhettä tai parisuhdetta en silti olisi mennyt asuntooni makaamaan loppuelämäkseni. Lisäksi on paljon naisia jotka pysyy sinkkuina ihan vapaaehtoisesti ja elää normaalia elämää. Pimperoakin saa tarvittaessa rahalla, joten töihin menemällä osa ongelmasta ratkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska yksinäisyys sekä läheisyyden ja seksin täydellinen puute ovat yhdistelmä joka imee ihmisestä pois halun pyrkiä eteenpäin.
On täysin eri asia maata yksinään kotona kaiket päivät miettien asioita ja nähden vain seiniä (sekä kuvainnollisesti että konkreettisesti) ympärillään kuin että on joku toinen ihminen jonka kanssa jakaa elämänsä.
Yksinäisenä tuntee ettei pysty mihinkään ja että kaikki on toivotonta.
Jos et ole seksiä harrastanut, et edes tiedä mitä kaivata. Mitä tulee läheisyyteen, se huuma ei kovin kauaa kestä ennen kuin arki koittaa ja siihen läheisyyteen hieman jopa ärsyyntyy.
Elin itse vuosikausia sun ikäisenä ilman seksiä ja suhdetta ja vakiinnuin vasta vanhempana. Koita keksiä jotain muuta ajateltavaa kuin seksinpuute, se seksi kun ei oikeasti paljon käteen vetämisestä loppupelissä eroa.
Millasta seksiä sä oikein harrastat, kun ei runkkaamisesta eroa? Mahtaa naisesi olla tyytyväisiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä sillä minuun kohdistetulla halulla ja rakkaudella teen, jos en voi tarjota toiselle samalla mitalla takaisin? En voi jäädä roikottamaan toista tyhjien lupauksien varaan, toimi haluttuna ja rakastettuna oleminen miten uskomattomana egopönkityksenä tahansa. Parisuhdetta ja seksiä kun en voi kellekään luvata.
T. Se jota lainasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä kouluttautua, tehdä töitä jne. kun nämä luonteenpiirteet ovat niin isoja turn offeja naisille, että ei kuitenkaan kelpaa ja jää kuitenkin perheettömäksi?
M23
Kannattasi ihan ensimmäisenä kasvattaa kiveksi (itsekunnoitusta)
Vaikeaa kun naiset eikä kyllä miehetkään kunnioita ujoa miestä.
Vierailija kirjoitti:
Kai siinä on joku biologiaan ohjelmoitu kaipuu. Itsekin oon tehnyt niin kuin palstallakin on neuvottu eli kouluttautunut, hankkinut työpaikan, aloittanut fiksuja harrastuksia, mutta jatkuvasti on tyhjä ja onneton olo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä siis nyt 23-vuotias ja vailla mitään peruskoulun jälkeistä koulutusta ja työhistoriaa? Jos olet, niin miksi oletat naisen puuttumisen syyksi sen että olet ujo ja hiljainen?
Ei, mulla on insinöörin opinnot loppusuoralla ja vakituinen työpaikka IT-alalla. Turhaanhan nämä olen hankkinut, mitä sitä rahalla ja koulutuksella tekee kun ei naisia silti kiinnosta parisuhde ujon miehen kanssa.
AP
Et sä kovin viisas ole jos sun elämän ainoa päämäärä on parisuhde. Eihelv.
Rahalla tekee paljon kaikenlaista kivaa.Lopeta toi märehtiminen. Sähän voit lähteä rauhassa vaikka ulkomaille töihin jos firmalla on toimintaa ulkomailla. Se on nyt paljon helpompaa kui perheellisenä.Tunnut perusnegatiiviselta Aasi Ihaalta, ei sellainen vedä naisia puoleensa.
Ujon it-inssin vaimo
En ole ap, mutta pakko tarttua tuohon. Jos miettii viimeisen 10v ajalta kivoja juttuja, niin todella harvaan liittyy raha ja silloinkaan ei montaa euroa mennyt. Matkustelu olisi mulle ennemmin painajainen kuin kivaa tekemistä. Oikeastaan ainoa rahalla saatava kiva liittyy ruokaan. Voi syödä mitä haluaa eikä tarvitse kokata itse, siinä se aika lailla onkin
Ikä korjaa kyllä kirjoitti:
Aloittaja saa kyllä lisää rohkeuttaa kun ikääntyy - suurin ujous kuluu pois, kun joutuu olemaan ihmisten kanssa tekemissä esim. työelämässä.
Lisäksi naisissakin on ujoja ja hiljaisia, etenkin juuri nuoremmissa.
Tsemppiä ja parempaa asennetta kehiin.
Ei kaikilta.
t. mies 37 v
Vierailija kirjoitti:
Ei ne naiset kuule ole se asia jonka kautta sinun tulee itsesi määrittää. Kaikki ihmiset eivät koskaan löydä pysyvää parisuhdetta, joitakin onnistaa välillä ja sitten taas erotaan. Sun pitää löytää joku ihan muu tarkoitus elämääsi tällä hetkellä.
Alentavaa, vähättelevää roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen haluaa, mutta aina ei vaan ole asiat niin, tosi monella. Sitä ei auta jäädä itkemään.
Yksinäinen ihminen haluaisi edes yhden kaverin, haluaisi että joku soittaisi, haluaisi että joku tukisi, kun on hankalaa. Mutta lopettaisi itkemisen. Muillakin on hankalaa. Haista paska ja kysy lääkäriltä poistettiinko empatiakykysi jo lapsena.
On paljon ujoja naisia joille kelpaa ujo mies. Ponnistelut pitäisi suunnata sellaisen ujon naisen löytämiseen jonka kanssa synkkaa. Sen sijaan ponnistelut suunnataan siihen että kaikki Suomen naiset rupeaisivat kiinnostumaan ujoista miehistä. Ei tule tapahtumaan. Eli jälkimmäinen johtaa loppuelämän strategiana siihen että mies kuolee neitsyenä. En usko hetkeäkään että yksikään näistä kuuntelee mitä minä tai kukaan muukaan heille vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska yksinäisyys sekä läheisyyden ja seksin täydellinen puute ovat yhdistelmä joka imee ihmisestä pois halun pyrkiä eteenpäin.
On täysin eri asia maata yksinään kotona kaiket päivät miettien asioita ja nähden vain seiniä (sekä kuvainnollisesti että konkreettisesti) ympärillään kuin että on joku toinen ihminen jonka kanssa jakaa elämänsä.
Yksinäisenä tuntee ettei pysty mihinkään ja että kaikki on toivotonta.
Olet masentunut, hanki siihen nyt ensiksi apua. Ja seuraavaksi yksinäisyyteen. Ei naisystävä ole ainoa asia jolla lievitetään yksinäisyyttä. Oikeasti nyt, ihan ensiksi töihin. Sillä lailla pääset jo eroon pahimmasta yksinäisyydestä. Sitten jälkeen jotain mielekästä harrastusta. Liikuntaa, kunnon ruokaa. Sitten alat olla siinä kuosissa että naisen löytymisestä tulee mahdollista. Mutta mitään noista et pysty tekemään ilman että masennustasi aletaan hoitamaan jollain tavalla, joten tilaa tänään aika. Vaadi apua.
Ei kyse ole masennuksesta. Jos olen toisten ihmisten seurassa (esim. sukulaisten luona tai aiemmin työkokeilupaikassa) niin olen todella aktiivinen ja aikaansaava. Yksin ollessa taas passivoidun enkä tee välttämättä viikkokausiin mitään konkreettista.
Töitä on vaikea saada, kun CV on käytännössä pelkkä tyhjä paperi, ammattia ei ole eikä ole hyvä markkinoimaan itseään tai omaa "supliikkia". Kavereitakaan ei tuosta vaan löydetä kun ei ole tottunut sellaiseen ja ylipäätään on huono olemaan ihmisten kanssa.
No jos muiden seurassa olet hyvin aktiivinen ja aikaansaava, hakeudu opiskelemaan (suosittelen amk:ia, siellä on yleensä paljon ryhmätöitä) ja opiskelijasoluun asumaan? Näin saat olla suurimman osan aikaa muiden seurassa, ja siis oltua aktiivinen ja aikaansaava suurimman osan päivästä.
Vierailija kirjoitti:
M23
Siis näin elintärkeitä naiset ovat miehille!!
Mies syrjäytyy jos ei saa naista! Uskomatonta! Tässä se nyt sitten nähdään se miesten paremmuus vahvuus ja ylivoima! Ne parjatut ja haukutut lehmät ja siiderivalaat näyttelevät kuitenkin näin suurta roolia miesten elämässä! Turha pullistella, totuus on tässä. Pahhhhhhhh.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet pitävät naisia pilvilinnoissa ja häärivät kulissien takana siihen malliin, että naisille "vain tapahtuisi". Nainen voi olla syrjäytynyt ja saada silti konkreettista ihailua adonikselta, kun taas mies ei saa mitään ellei tee jotain erityistä noin keskimäärin.
En minä ole koskaan saanut mitään ihailua sen enempää adoniksilta kuin taviksilta tai keltään muultakaan. En silti ole jättänyt itseäni kouluttamatta ja työelämässä olen ollut lyhyehköjä työttömyyspätkiä lukuunottamatta koko aikuisikäni. En ole koskaan edes ajatellut että koulutus ja töissä käynti olisi turhaa vain siksi, etten ole saanut parisuhdetta. Eihän sitä koulutusta ja työtä parisuhdetta varten hankita vaan itseään varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Miksi ihmeessä koulutus ja työpaikka ovat turhia jos ei ole parisuhdetta? Ei minusta ainakaan itse itsensä elättäminen ole turhaa, päinvastoin.
Mistä sinä muuten vasta 23-vuotiaana tiedät jo valmiiksi ettet voisi koskaan parisuhdetta löytää? Mä olen jo kohta 37 enkä silti ole vielä luopunut toivosta. Se ahdistaa kyllä aika useinkin että lapset saattaa hyvinkin jäädä saamatta, mutta en silti pidä koko elämää turhana.
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin moni nainen välttää syrjäytymisen sillä, että hankkii itselleen lapsia. Miehillä ei vastaavaa mahdollisuutta ole, koska heillä lasten hankinta vaatii parisuhteen.
Ap on vasta 23-vuotias. Harva yksinäinen nainen siinä iässä vielä alkaa lapsia tekemään syrjäytymistä ehkäistäkseen. Se lapsen hankkiminen yksin tulee kyseeseen yleensä vasta yli 30-vuotiaana ja syynä on hedelmällisyyden laskeminen iän myötä, ei syrjäytymisen ehkäisy. Nainen siis hankkii lapsen yksin yleensä siinä vaiheessa, kun ei ole aikaa odotella kumppania enää, mikäli lapsen haluaa ylipäätään saada.
Itse asiassa todella moni juurikin niistä sosiaalisesti syrjäytyneistä hissukkatytöistä lisääntyy varsin nuorena, tai ainakin vakiintuu.
Moni on saanut kaveripiiritkin miehen kautta.
Miehillä ei ole vastaavaa mahdollisuutta. Joko lakkaat omin avuin olemasta syrjäytynyt, tai jäät yksin.
Miten ihmeessä nämä varhain vakiintuneet hissukkatytöt liittyvät naisiin, jotka tekevät lapsen yksin kun isäkandidaattia ei löydy?
En kyllä ymmärrä sitäkään, millä tavalla nuo hissukkatytöt olisivat syrjäytyneitä. Mun tuttavapiirissäni he ovat olleet niitä hiljaisia nörttityttöjä, lukutoukkia jotka lukion jälkeen jatkoivat opiskelua yliopistossa ja pariutuvat kaltaisensa nörttipojan kanssa. Eihän ujous ja hiljaisuus saati laajan ystäväpiirin puute syrjäytymistä tarkoita. Minun tuntemani hissukkatytöt ovat introvertteja, jotka eivät isoa kaveripiiriä edes kaipaa ja keskittyivät opiskeluaikoinakin mieluummin opiskeluun kuin sosiaalisissa tilaisuuksissa juoksemiseen.
Ei ne naiset kuule ole se asia jonka kautta sinun tulee itsesi määrittää. Kaikki ihmiset eivät koskaan löydä pysyvää parisuhdetta, joitakin onnistaa välillä ja sitten taas erotaan. Sun pitää löytää joku ihan muu tarkoitus elämääsi tällä hetkellä.