Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian moni suomalainen elää sosiaalituilla.

Potku peffaan
27.04.2018 |

HS tänään 27.4.2018

Kuulutko sinä mamma heihin? Kohta oleilu toisen rahapussissa päättyy. Vastikkeetonta rahaa ei tipu - toivottavasti näin käy. Toisaalta viher-vasukeille se toki sopii, kun moraali ei estä kuppaamasta muiden verta.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En elä sosiaalituilla, it-alalla hyvää tiliä tekevänä lapsettomana sinkkuna olen enemmän niitä nettomaksajia. Mutta kannatan sitä vastikkeetonta tukea eli perustuloa. Kaikille vaan ei voi koko aikaa olla töitä, ei varsinkaan jatkossa kun automaatio ja koneet yhä valtaa alaa, ja työttömyydestä pitäisi saada häpeä ja stigma pois. 

Olet siis valmis siihen noin 80-90% veroprosenttiin, minkä perustulo väistämättä vaatii?

Selittäkääs perustulon vastustajat, miten se tulisi kalliimmaksi kuin tämä nykyinen tukien tilkkutäkki?

Eli sen sijaan, että ihminen saa esimerkiksi työttömän peruspäivärahaa ja asumistukea ja toimeentulotukea, saisi saman summan yhtenä perustulona? Miksi se perustulo tulisi sen kalliimmaksi?

Voihan se perustulon rahasumma näyttää isolta, mutta kuitenkin se raha ihmisen elättämiseen menee.

Jos olisi aina ja sama muuttumaton perustulo, olisi myös helpompi ottaa vastaan kaikenmoista silpputyötä aina kun tarjolla on, koska tietäisi, että toimeentulo ei katkea siksi aikaa kun odottelee ensin palkkanauhaa ja sitten virkailijan päätöstä, kuinka paljon palkka vaikuttaa maksettavien tukien määrään.

Vierailija
22/26 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuulu enkä tule kuulumaan. Halveksun noita ihmisiä, en halua olla missään tekemisissä tuollaisten laiskojen loisten kanssa. Oksettavia.

Peilikuvasi on oksettava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potku peffaan kirjoitti:

HS tänään 27.4.2018

Kuulutko sinä mamma heihin? Kohta oleilu toisen rahapussissa päättyy. Vastikkeetonta rahaa ei tipu - toivottavasti näin käy.

Niinpä, minustakin olisi oikein mukavaa, että minulle järjestyisi rahaa nimeltä palkka vastikkeesta nimeltä työ.

Kyllä minä voin ihan hyvin työksi kutsutun vastikkeen antaa, mutta rahankin tulisi silloin olla palkkaa, ja siitä seurata kaikki se mitä palkan mukana tulee. Esim. eläkettä kertyisi.

Vierailija
24/26 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, liian hyvät on meillä sosiaalituet vielä, kun niillä jopa elää. Pitäis olla semmoiset että vähitellen hiipuu pois ja kuolee.

Miksi pidät itseäsi niin hyvänä ja ihmeellisenä ihmisenä, että saisit ainoana jäädä eloon ja jatkaa geenejäsi? Tuskinpa olet itse edes koulutettu saati töissä.

Oletko koskaan kuullut humanismista ja demokratiasta? Niillehän meidänkin valtion pitäisi olla rakennettu.

Nooh, ainakin ennen tuota ruoskahallitusta.

Mutta joo, sulta puuttuu ihmisyyden tärkeimmät eväät, joten äänestäisin enemmänkin sut hiivutettavien joukkoon.

Vierailija
25/26 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, liian hyvät on meillä sosiaalituet vielä, kun niillä jopa elää. Pitäis olla semmoiset että vähitellen hiipuu pois ja kuolee.

Miksi pidät itseäsi niin hyvänä ja ihmeellisenä ihmisenä, että saisit ainoana jäädä eloon ja jatkaa geenejäsi? Tuskinpa olet itse edes koulutettu saati töissä.

Oletko koskaan kuullut humanismista ja demokratiasta? Niillehän meidänkin valtion pitäisi olla rakennettu.

Nooh, ainakin ennen tuota ruoskahallitusta.

Mutta joo, sulta puuttuu ihmisyyden tärkeimmät eväät, joten äänestäisin enemmänkin sut hiivutettavien joukkoon.

Sulta taas puuttuu ironian taju :)

Mutta ole huoleti, olen käyttänyt demokraattisia oikeuksiani viime eduskuntavaaleissa niin että äänestin nykyistä oppositiopuoluetta.  Enkä ole jatkanut geenejäni. Ja tiedän että pidemmän päälle minäkään en jää eloon.

Vierailija
26/26 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet, että minä niitä eloon jätettäviä mielestäni olisin? 

Olen tuilla eläjä. Koulutettu kyllä, veronmaksajien rahoilla moneen kertaan vieläpä ja ensi viikolla alkaa taas uusi kurssi, mutta töihin en ole kelvannut kahteen vuoteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan