Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat vinkit hiusten kasvattamiseen? Auttaako latvojen leikkaus oikeasti?

Vierailija
26.04.2018 |

Vinkkejä kehiin?

Turhauttaa, kun hiukset tuntuu vuosia olevan vaan saman pituiset. :(

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla geeneistä on kiinni.

Mulla on pitkät, paksut, sileät, painavat hiukset. Värjään, föönaan, suoristan, kiharran, en käytä lämpösuojia tms. Ei kaksihaaraisia, eikä kasvulle ole loppua tullut - peffan jälkeen leikkasin bsl-pituuteen jottei oma hermo menisi. Kasvavat 1.5-2 cm kuussa.

Vierailija
22/27 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan ihmisten huonosti hoidettuja hapsuhiuksia, täynnä haarahiuksia. Latvat ovat kuivat ja hauraat, mutta niitä ei hennota leikata, kun tukka lyhenee siitä. Tukan pitää olla pitkä. Mitä siitä, että hiukset ovat huonokuntoiset ja rumat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Leikkaaminen ei auta (elleivät latvat ole ihan hapertumassa muutenkin), vaan hidastaa kasvua. Yksi mikä auttaa, ovat hiuksiin jätettävät, suihkutettavat hoitoaineet säännöllisesti käytettynä. Esim. Gliss-merkkiset, joita saa ihan perusmarketeista, ovat hyviä. Joka kerta, kun hiukseni ovat kasvaneet ihan humpsahtamalla, olen käyttänyt pitemmän aikaa hiuksiin jätettävää hoitosuihketta. Kannattaa myös käyttää säännöllisesti monivitamiinia.

Hiuksiin jätettävä hoitoaine vaikuttaa hiusten kasvuun yhtä paljon kuin vaikka varpaiden kynsiin hierottu rasva...

Sellaista kamaa ei varmasti saa kosmetiikkana edes myydä, joka tunkeutuisi päänahan läpi sinne, missä kasvu tapahtuu!

Vierailija
24/27 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras neuvo: Älä tee hiuksille mitään. Älä leikkaa, älä värjää, älä föönää, älä käytä lakkoja ym. Älä edes pese hiuksia muuta kuin vedellä. (NO-PHOO)

Varmasti kasvaa!

Vierailija
25/27 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on takapuoleen asti pitkät, paksut ja hyväkuntoiset hiukset. Uskoisin että geeneistä hiusten kunto ja kasvaminen on pitkälti kiinni, mutta tietty siihen vaikuttaa myös se, miten niitä hiuksia hoitaa.

Omalta osaltani voin sanoa että itse syön Evonia kapseleita (en tiedä onko näillä ollut edes mitään vaikutuksia hiuksiini, mutta syön niitä kuitenkin koska haluan uskoa että jotain ovat edes auttaneet). Mitkään kapselit ei kyllä auta jo kasvaneeseen hiukseen, mutta voivat auttaa siihen kasvavaan hiukseen, koska sieltä päänahasta, hiuksen juurestahan ne hiukset ravintonsa saa, eli kyllä sillä on merkitystä mitä ihminen syö. 

Sitten tietenkin kannattaa kiinnittää huomiota muutenkin ravintoon. Syön itse paljon marjoja, juureksia, kasviksia, hedelmiä jne.

Lisäksi en koskaan kuivaa hiuksiani kuivaimella, enkä käytä mitään muutakaan laitetta. En käytä mitään muotoiluaineita. Hiusharjana mulla on luonnonharjainen harja. Annan hiusten aina kuivua luonnostaan.

Käytän aina latvahoitoainetta ja tasoitan latvojani noin puolen vuoden välein tai kerran vuodessa, riippuen latvojen kunnosta. Sen kyllä huomaa itse kun latvat alkaa olemaan huonossa kunnossa. Vaikka käytänkin latvahoitoainetta, ei sekään mikään taikatemppu ole. Latvoja joutuu joskus vähän leikkaamaan (muutama sentti riittää mulle)

Ja se on kyllä totta, että latvojen leikkaus on tärkeää. Se ei auta hiusten nopeampaan kasvuun, mutta kuten joku jo mainitsi, jos latvat hapsuuntuu eikä niitä ollenkaan leikkauta pois, niin se tavallaan halkoo lopulta hiussuortuvan koko pituudeltaan ja näin ollen vaurio on suurempi ja joutuu enemmän leikkaamaan kerralla pois.

Kaikenlaiset kemialliset käsittelyt kokonaan pois tai ainakin minimiin. Itse värjään hiukseni kerran vuodessa. Haluaisin lopettaa kokonaan värjäyksen, mutta vihaan omaa hiustenväriäni (tylsä maantienruskea), siksi haluan värjätä.

En kait itse tämän kummempaa hiuksilleni tee. Mutta kuten sanoin, geenit määrittelee pitkälti sen, kuinka pitkälle sun hiukset kasvaa ja minkä laatuiset hiukset on. Jos on ohuet hiukset, ei niitä paksuiksi saa paitsi lumevaikutuksella (tupeeraus, kaikenlaiset hiusvaahdot jne joilla voi saada paksumman tuntuiset ja näköiset hiukset, mutta eihän ne oikeasti paksut ole siitä huolimatta)

Ja hiukset ei kaikilla kasva pitkiksi. Vaikka tekisit mitä. Koska geenit. Se on se tietty pituus, mihin ne kasvaa ja siitä pidemmälle ne ei kasva. Tai jos kasvavat niin eivät hyväkuntoisena, vaan rispaantuvat herkästi. Näin se vaan menee, eikä siihen taida taikakeinoja pahemmin olla.

Vierailija
26/27 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Msm kokeillut ei apua. Jokaisella on yksilöllinen maksimi hiustenpituus. Tietyn rajan jälkeen ei vaan kasva.

Tuo ei pidä paikkaansa, että tietyn rajan jälkeen ei kasva. Hiukset kyllä kasvaa, mutta ne katkeilee suunnilleen samaa tahtia kun kasvaakin joten syntyy vaikutelma ettei kasvaisi. Tähän katkeiluun ja kasvunopeuteen kai voi kyllä vaikuttaa, vaikkakin vaikutukset taitavat yleensä olla melko vaatimattomat.

Kyllä muuten pitää paikkansa, hiusten pituus on geeneissä perityvä ominaisuus.

Vierailija
27/27 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot latvat kannattaa leikata, muuten se hapertuminen jatkuu pidemmälle. Mä käyn noin kolmen kuukauden välein leikkaamassa hiuksista 5-15cm ja kesäisin olen tykännyt polkkatukasta. Nyt taas solisluihin asti ylettyvät hiukset ja mietin kasvattaisinko pitkät vai leikkauttaisinko taas polkan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme