Mä olen ihan varma, että se toista lastaan odottava teiniäiti Bea on mukana nyt kuvattavassa
Toisenlaiset teiniäidit -sarjassa.
Tulee siis ensi syksynä ulos ja juontajana on Sami Kurinen.
Se Beahan on ollut tosi aktiivinen somessa, mytta yhtäkkiä vuoden vaihteessa hiljeni kaikki. Olen varma, että se johtuu siitä, että on mukana ohjelmassa. Tuotantoyhtiö on vaatinut hiljaisuutta somessa tai ainakin Askissa.
Sen toisenhan pitäisi syntyä nyt toukokuussa, ensimmäistäänhän alkoi odottamaan 13-vuotiaana kolme vuotta sitten.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Onko nyt tietoa että onko bea siinä
Olen nyt kuullut parilta ihmiseltä, että on, mainoksessa siis on näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Nähnyt monenlaista kirjoitti:
No ei todellakaan ole ollut mikään teinien tukimutsi, hänelle on helppo nuorien puhua, onhan hän työskennellyt pitkään nuorten parissa.
Tottakai hän on ylpeä omasta lapsestaan, koska on välittävä, rakastava, hyvä äiti. Molemmat vanhemmathan häntä ovat hyvin tukeneet.
Hattua voi vaan heille nostaa! Kuinka moesta vanhemmasta olisi tuohon?
Itse tiedän ainakin monta vanhempaa, jotka eivät ole kykeneviä tukemaan lapsiaan ja moni teiniäiti joutunut juuri siksi muuttamaan pois kotoaan ja mikä onkaan heidän tulevaisuus. Sitä vaan voi miettiä.No tämän on kyllä pakko olla ko. mummi itse.
Kukaan muu ei nostaisi hattu 13-vuotiaan raskaudelle.
Niin se onkin, luin silloin aiemmin niitä sen vastauksia nuorille, kun esitti tukimutsia, niin juuri tuohon tyyliin kirjoitti. Voi nolouden multihuipentuma.
Minua itsekin aikanaan teiniäitinä olleena ärsyttää todella pahasti nämä sarjat, koska niihin haetaan aina niitä pissistyyppejä, joilla lapsi on vahinko, ovat vanhemmat hoitaa ja elättää, ja asiat päin seiniä. Lisäksi siellä usein on jotain 20+ naisia, jotka ei mitään teiniäitejä edes ole enää, vaan aikuisia joilla vaan on elämänhallintataidot jääneet oppimatta.
Eipä siellä sellaisia teiniäitejä nähdä joilla on omistusasunto, mies hyvissä töissä, lapsi suunniteltu ja toivottu, ja äitiys elämän keskipiste. Tämä oli oma tilanteeni kun tulin äidiksi 18-vuotiaana, monien satojen kilometrien päässä kummankaan suvuista. Itse pärjättiin ja hoidettiin lapsi. Tiedän myös että näitä tarinoita on enemmänkin, mutta ne vain eivät pääse telkkarin kohusarjoihin, ja näin ihmisten ajatus ja ennakkoluulot teiniäideistä vaan vahvistuvat.
Se minua ärsyttää todella rankasti.
Vierailija kirjoitti:
Minua itsekin aikanaan teiniäitinä olleena ärsyttää todella pahasti nämä sarjat, koska niihin haetaan aina niitä pissistyyppejä, joilla lapsi on vahinko, ovat vanhemmat hoitaa ja elättää, ja asiat päin seiniä. Lisäksi siellä usein on jotain 20+ naisia, jotka ei mitään teiniäitejä edes ole enää, vaan aikuisia joilla vaan on elämänhallintataidot jääneet oppimatta.
Eipä siellä sellaisia teiniäitejä nähdä joilla on omistusasunto, mies hyvissä töissä, lapsi suunniteltu ja toivottu, ja äitiys elämän keskipiste. Tämä oli oma tilanteeni kun tulin äidiksi 18-vuotiaana, monien satojen kilometrien päässä kummankaan suvuista. Itse pärjättiin ja hoidettiin lapsi. Tiedän myös että näitä tarinoita on enemmänkin, mutta ne vain eivät pääse telkkarin kohusarjoihin, ja näin ihmisten ajatus ja ennakkoluulot teiniäideistä vaan vahvistuvat.
No ei varmaan koska kaltaisesi eivät hae noihin sarjoihin. Heistä se on typerää eivätkä halua retostella elämällään julkisesti, daa? Mietipä reality sarjoja yleisesti. Onko siellä paljon huomionhaluttomia, normaaleja fiksuja ihmisiä?
Tuossahan kyllä nostetaan hattua vanhemmille, ei tuolle bealle. Onko lukemises vai ymmärrykses vikaa? Kyllä moni teini valitettavasti jää yksin tuossa tilanteessa. Itse oisin ollu ainakii kiitolliin, jos tuki ois vanhemmilt tullu teiniraskaudes.
"Hyvän perheen"? Mistä lähtien wt-perheitä on alettu pitämään hyvinä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen toisenlaiset teiniäidit? Se on toisenlaiset ÄIDIT. Ja juontaja on Sami Kuronen, ei Kurinen.
No voi hyvänen aika. Jo pitää viilaa. Kaikki kyllä tajus mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmaan koska kaltaisesi eivät hae noihin sarjoihin. Heistä se on typerää eivätkä halua retostella elämällään julkisesti, daa? Mietipä reality sarjoja yleisesti. Onko siellä paljon huomionhaluttomia, normaaleja fiksuja ihmisiä?
On tietysti näinkin, mutta minusta Toisenlaisissa äideissä on ollut mukana myös ihan tavallisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Nähnyt monenlaista kirjoitti:
No ei todellakaan ole ollut mikään teinien tukimutsi, hänelle on helppo nuorien puhua, onhan hän työskennellyt pitkään nuorten parissa.
Tottakai hän on ylpeä omasta lapsestaan, koska on välittävä, rakastava, hyvä äiti. Molemmat vanhemmathan häntä ovat hyvin tukeneet.
Hattua voi vaan heille nostaa! Kuinka moesta vanhemmasta olisi tuohon?
Itse tiedän ainakin monta vanhempaa, jotka eivät ole kykeneviä tukemaan lapsiaan ja moni teiniäiti joutunut juuri siksi muuttamaan pois kotoaan ja mikä onkaan heidän tulevaisuus. Sitä vaan voi miettiä.No tämän on kyllä pakko olla ko. mummi itse.
Kukaan muu ei nostaisi hattu 13-vuotiaan raskaudelle.
No ei kai kukaan hattua nosta sille raskaudelle, tottakai olis ollut parempi jos sitä ei olis tapahtunut. Mutta jos 13v. tulee raskaaksi eikä halua aborttia niin eikö sillloin ole parempi että vanhemmat on tukena? Että kaikesta huolimatta siitä syntyvästä lapsesta iloitaan ja siitä huolehditaan? Ja että huolehditaan myös siitä teiniäidistä? Mä olen myös sitä mieltä, että parhaan tuen teiniäiti saa kotoa eikä mistään laitoksesta. Kaikista vanhemmista ei vaan tähän ole, jolloin lapsi joutuu muuttamaan ensikotiin tms. Kun ei tottele vanhempiaan ja tee aborttia kun nämä käskee.
https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/tv/14-vuotiaana-esi…
Tässä esiteltynä kaikki kauden teiniäidit
"Millainen ihminen harrastaa seksiä 13-vuotiaana? Aivan sairasta."
Sellainen sinua paljon huonompi ihminen! Tuliko parempi olo, kun sait tämän mielipiteesi jaettua?
"No tämän on kyllä pakko olla ko. mummi itse.
Kukaan muu ei nostaisi hattu 13-vuotiaan raskaudelle."
Ei, ei todellakaan nosteta hattua!
Mitä me tehtäis? Haukutaan somessa ja tällä keskustelupalstalla, tai syljetään päälle! Sen on 13v äiti ansainnut! Miks me niin tehtäis? Ainiin, koska meitä inhottaa ja me halutaan jakaa se inhotus muiden ihmisten kanssa! Vähät tästä 13v teinistä ja sen vauvasta! Me ollaan onneks parempia ihmisiä!
Ei hyvää päivää. B on mun ikäinen ja 13-17 vuotiaat ovat vielä täysiä lapsia. Ei osata käyttäytyä ja hurskastellaan snäpissä siitä, kun on päässyt täysi-ikäisten kavereiden kanssa kännäämään joka hemmetin viikonloppu. 🤬
Vierailija kirjoitti:
"Hyvän perheen"? Mistä lähtien wt-perheitä on alettu pitämään hyvinä?
Nauratti tämä sama.
T. Se äskinen, joka tietää tuon perheen irl.
No saiko sen lapsen isä edes syytettä lapsen seksuaalisessa hyväksikäytöstä? 13 vuotiaan kanssa sukupuoliyhteydessä oleminen on lapseen sekaantumista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tuon tytön, samassa kaupungissa kun asutaan. Surullistahan tuo on. Tytön äitiä kyllä ihmettelen, oli niin innoissaan, kun 13v tytär tuli raskaaksi.
Huh, siis innoissaan ja ylpeä?
En voi ymmärtää.
Meidän suvussa lapsettomuus on sääntö, ei poikkeus. Joten jos mun lapsi tulisi nuorena raskaaksi luomusti , olisin kieltämättä iloinen ettei hänen koskaan tarvitse kokea sitä tuskaa mitä me vanhemmat ja sukulaiset olemme kokeneet. Tosin 13- vuotias on kyllä liian nuori mutta 17- vuotiaasta eteenpäin on fyysisesti parhaat mahdollisuudet tulla raskaaksi,joten sen ikäistä tukisin kyllä pitämään lapsen. Koulutusta voi hankkia ja töitä voi tehdä koko loppuelämänsä, lapsettomuudelle ei keski,iässä voi enää mitään.
En voi ymmärtää näiden kommentoijien ajatusketjuja!
Mitä ajattelet 13 vuotiaana äidiksi tulosta?
-"ai kamala. Lapsi parka, kun jää nuoruus
elämättä! AI KAMALA. VAUVA PARKA, KUN ÄITI ON ITSEKIN VIELÄ LAPSI! Kamalaa niin säälittää, hirveetä! Ei lapsi kykene huolehtimaan lapsesta!"
Mitä teet asialle?
-"Haukun! Puran inhoni täällä netissä! Ai auttaa vai? En todellakaan, kun haluan tehdä äidin ja vauvan elämästä mahdollisimman paskaa. Osallistun täällä haukkumiseen ja kiusaamiseen, niin, että oppiipahan olemaan."
Kumpi mielestäsi on pahempi asia, teiniäidin rankka arki ja elämättä jäävä nuoruus, vai todennäköinen vauvan laiminlyönti?
-"Noh helvetti molemmat, aion vahtia silmä kovana, että vauvaa tulee hoidettua vuorokauden ympäri haihattelematta ja kaikki muu on (jo lähtökohtaisesti huonoksi äidiksi tuomitulta) huonoa äitiyttä!"
Mutta etkös juuri säälinyt myös äidin rankkaa arkea ja elämättä jäänyttä nuoruutta? Eikös aikuisillekin äidille painoteta itsestä huolehtimista ja oman ajan ottamista?
-"Joo, mut teiniäiti kärsiköön menetetyn nuoruuden! Oma valinta."
Nyt en ymmärrä. Siis eikö nimenomaan teiniäidille pitäisi tarjota mahdollisuus elää myös sitä nuoruutta, mikäli mahdollista?
-"Itsepähän on valintansa tehnyt!"
Mitä? Eikö sinun inhotuksesi johtunutkaan säälistä? Jos ei, niin miksi edes kommentoit asiaa?
-"En mä mikään pelkkä ylemmyydentuntoinen kiusaaja ole, jos sitä vihjaat."
Niin siis tarvitseeko teiniäiti ja tämä säälimäsi vauva tukea, apua ja kannustusta, vai ei?
"......"
Onko nyt tietoa että onko bea siinä