Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen miesvaltaisella alalla työskentelevä nainen ja olin koulutuksessa

Vierailija
25.04.2018 |

muutama nainen oli ja kaikki tekniikan alalla. Jutut: ronskeja alapäävitsejä, sellaisia mitä kuulee yläasteella, haukuttiin niitä naisia, jotka eivät ole "hyvä jätkä" -tyyppejä ja mielisteltiin porukan miehiä kehumalla, kuinka monta paukkua kykenee juomaan illassa. Siis voi luoja. Kukaan ei halunnut puhua esim. siitä käynnissä olevassa koulutuksesta tai työasioista mitään. Onneksi oli lukemista mukana. Miehet halusivat olla omassa porukassaan, vaikka muutama naispuolinen koettikin siihen soluttautua. Mutta mä olen oppinut nämä ajatukset lukemaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet sitä mieltä että ne naiset halusi jotenkin "soluttautua" niihin porukoihin? Eikö nainen saa olla aito kaveri miehelle? Naisten mahdollisuus päästä miesten piireihin on jos he osoittautuvat olevansa "yksi jätkä muiden joukossa.". Miesten ryhmissä ei mielensäpahoittajia kauaa katsella.

Vierailija
2/9 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä naisia? Heistä varmaan kivaa, mutta onhan tuo rasittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet sitä mieltä että ne naiset halusi jotenkin "soluttautua" niihin porukoihin? Eikö nainen saa olla aito kaveri miehelle? Naisten mahdollisuus päästä miesten piireihin on jos he osoittautuvat olevansa "yksi jätkä muiden joukossa.". Miesten ryhmissä ei mielensäpahoittajia kauaa katsella.

Joo, jossain itsestään jotain luulevien miesten seurassa onkin tollasta. Tunnen monta miestä, jotka pahoittavat mielensä. Ovat tuntevia, fiksuja, normaaleja ihmisiä.

Vierailija
4/9 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, jossain itsestään jotain luulevien miesten seurassa onkin tollasta. Tunnen monta miestä, jotka pahoittavat mielensä. Ovat tuntevia, fiksuja, normaaleja ihmisiä.

Ja miesporukassa avoimesti piruillaan yliherkille, etenkin jos vitseistä suututaan. Rupea koulu- tai työpaikkakeskusteluissa pahoittamaan mieltäsi niin sinulle tulee väistämättä vässykän leima.

Vierailija
5/9 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummankin työ/koulutusporukan kokeneena... Naiset kälättää keskenään päivähoidosta, kampaamokäynneistä ja viimeisimmistä juoruista ja huolehtivat, ettei muutama paikalle eksynyt mies vain vahingossakaan mahdu saman pöydän ääreen. Miehet murjottaa keskenään hiljaa tai puhuu urheilusta, autoista tai päivän politiikasta, samalla keskenään arpoen onko hieman kauempana istuvat naiset niitä kouluttajia vai miksi ne on täällä.

Suo siellä, vetelä täällä, ellet rohkaise itseäsi ja mene porukan mukana.

Vierailija
6/9 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan työpaikasta. Olet varmaan raksalla.

Vierailija
7/9 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole meillä rakennusalalla koskaan huomannut tuollaista vaikka on tullut käytyä koulutuksissa, illanvietoissa ja työmatkoilla ihan riittämiin. Meillä ei myöskään tarvitse "soluttautua" vaan kaikki otetaan porukkaan mukaan sukupuolesta ja iästä riippumatta.

Teidän käytös kuulostaa vanhanaikiselta. Olet varmaan pohjoisesta osasta Suomea ja toimenkuva duunaritasolla?

Vierailija
8/9 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko ap nyt jotenkin järkyttynyt vai? Siitä että miesten jutut on miesten juttuja.

Vierailija
9/9 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oliko ap nyt jotenkin järkyttynyt vai? Siitä että miesten jutut on miesten juttuja.

Eikun naisten jutut myös. Insinöörihommia, keskellä Suomea, mutta koulutus oli sellainen, joka oli uusista määräyksistä yms. ja siellä oli varmaan monen koulutustason ihmisiä. Mutta fiksua juttuseuraa on vaikea löytää mistään. Osa on älykköjä.

Mä olin joskus aikoinaan valtion virastossa ja aika vähäistä siellä oli naisvaltaisessa työpaikassa (alle 10 henkeä osastolla) mistään meikeistä tai muodista puhumista. Aika tavallisista arkisista asioita puhuttiin enimmäkseen ja töistä myös. Mutta juoruilua oli myös siellä. Samoin nykyisessä työpaikassani, mikä on pieni ja missä olen ainoa nainen, miehet juoruilevat. Enemmän kuin minä, paljon enemmän ja myös aika paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan