Olisiko aika nostaa tupakkaveroa?
Kanssaihmiset kärsivät, polttaja kärsii, parvetupakointi on suorastaan sikamaista, tästä on siis kaikile pelkkää haittaa.
Jos nostamme veroa, niin nämä koukussa olevat eivät kuitenkaan pysty lopettamaan = lisää tuloa valtiolle, eli meille kaikille.
Sinkkumies
Kommentit (69)
Toisaalta 10 euron hinta ehkäisisi paljon uusia ja köyhiä nuoria aloittamasta tätä lajia. Sikäli hinnankorotuksella on paikkansa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tupakkaveron lisäys tupakointia vähennä niiltä, jotka on koukussa. Tupakoiva jättää mieluummin syömättä kuin polttamatta.
Ja tarpeeksi kauan kun jättää syömättä, ei ole enää kenenkääm ongelma syöpäkääryleineen :)
Aivan! Oletko muuten itse täysin ongelmaton muille?
Tämä on vähän eri kaliiberia. Sama kun tulisin kännäämään sohvallesi vastoin tahtoasi, kun tupakanhajut pyrkivät toisten asuntoihin väkisin sisään, omistajista piittaamatta.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin olisiko aika? Johan sitä koko ajan korotellaan tullaan korottamaankin yhteensä neljä kertaa seuraavan vuosien 2018-2019 aikana. Sinkkumies ei tiennyt tästäkään aiheesta hölkäsen pöläystä, mutta mielipiteitä kyllä näemmä riittää. Harmi vain, että palikan mielipiteet ovat arvottomia.
Ystäväni. Henkilöhyökkäys on turhaa, eikä se kaunista sinua, tupakansavu myös rumentaa aina naamaa.
Sinkkumies
Ai sinullakin on tapana uhriutua ja väistellä viestien sisältöä? Melkoisen hyvin olet päässyt av-mammautumaan noin niin kuin "mieheksi".
Haluatko keskustella siis aiheesta, minusta, palstasta vai av-mammoista. Kaikkea muuta viestisi sisältää, muttei halaistua sanaa aiheesta.
Henkilöhyökkäys ei kannata, kuten huomaat. Häviät.
Sinkkumies
Sinä hävisit jo aloittaessasi tämän ketjun, kun kävi ilmi, ettet ymmärrä aiheesta mitään. Tässä vielä muistin virkitykseksi, kun ensimmäisellä kerralla väistit sen "ovelasti":
"Miten niin olisiko aika? Johan sitä koko ajan korotellaan tullaan korottamaankin yhteensä neljä kertaa seuraavan vuosien 2018-2019 aikana."
Argumenttisi on kaltevalla pohjalla. Sitä on korotettu monta kertaa ennen mainintaasikin.
Hävisit. Argumenttisi ei näin ollen ole pitävä.
Sinkkumies
Oikealla miehellä olisi selkärankaa myöntää tappionsa ja virheensä sen sijaan, että selittelee päättömiä peukuttelee omia viestejään kuten sinä teet. Olet av-mamma.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä aski voisi maksaa 10€.
Voisi se ehkä maksaa enemmänkin. Mitä koukussa olevat tupakoitsijat sanotte, maksaisitteko
12 euroa askista jos tupakanhimo olisi pahimmillaan?
Olen kuullut maksettaneen hurjia hintoja yli 20 euroa reippaasti, kun miehiltä on tupakat loppuneet erämaassa esim. kalareissulla ja on hirveä tupakanhimo.
Huume on huume, ja koukuttaa käyttäjänsä.
Sinkkumies
Minusta tämä hintojen korottaminen jatkuvasti on naurettavaa ja tekopyhää, koska sitä perustellaan sillä, että halutaan edistää terveyttä ja yritetään saada Suomi savuttomaksi. Tupakointi loppuu vasta sitten, kun tupakkaa ei enää pystytä valmistamaan.
Yksi keino olisi hetkellisesti se, että tupakkaa ei vain enää tuoda Suomeen, mutta sehän ei tietysti kävisi päättäjille, koska menisi isot verorahat sivu suun. Ja sitten tulisivat trokarit tupakalle.
Kun tupakkakasvi ei enää kasva, eikä sitä kukaan pysty kasvattamaan, silloin on se aika, kun tupakointi loppuu.
Eikö olisi parempi kieltää parvekkeella polttaminen? Tai ylipäätään ihmisten ilmoilla sakon uhalla.
Ei minua haittaa jos joku maaseudulla polttelee savuketta, mutta kaupungissa se häiritsee monia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi se ehkä maksaa enemmänkin. Mitä koukussa olevat tupakoitsijat sanotte, maksaisitteko
Olen kuullut maksettaneen hurjia hintoja yli 20 euroa reippaasti, kun miehiltä on tupakat loppuneet erämaassa esim. kalareissulla ja on hirveä tupakanhimo.
Sinkkumies
Tupakka ei ole huume.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin olisiko aika? Johan sitä koko ajan korotellaan tullaan korottamaankin yhteensä neljä kertaa seuraavan vuosien 2018-2019 aikana. Sinkkumies ei tiennyt tästäkään aiheesta hölkäsen pöläystä, mutta mielipiteitä kyllä näemmä riittää. Harmi vain, että palikan mielipiteet ovat arvottomia.
Ystäväni. Henkilöhyökkäys on turhaa, eikä se kaunista sinua, tupakansavu myös rumentaa aina naamaa.
Sinkkumies
Ai sinullakin on tapana uhriutua ja väistellä viestien sisältöä? Melkoisen hyvin olet päässyt av-mammautumaan noin niin kuin "mieheksi".
Haluatko keskustella siis aiheesta, minusta, palstasta vai av-mammoista. Kaikkea muuta viestisi sisältää, muttei halaistua sanaa aiheesta.
Sinkkumies
Sinä hävisit jo aloittaessasi tämän ketjun, kun kävi ilmi, ettet ymmärrä aiheesta mitään. Tässä vielä muistin virkitykseksi, kun ensimmäisellä kerralla väistit sen "ovelasti":
"Miten niin olisiko aika? Johan sitä koko ajan korotellaan tullaan korottamaankin yhteensä neljä kertaa seuraavan vuosien 2018-2019 aikana."
Argumenttisi on kaltevalla pohjalla. Sitä on korotettu monta kertaa ennen mainintaasikin.
Sinkkumies
Oikealla miehellä olisi selkärankaa myöntää tappionsa ja virheensä sen sijaan, että selittelee päättömiä peukuttelee omia viestejään kuten sinä teet. Olet av-mamma.
Sinähän se tässä et myönnä virhettäsi. Hintaa on korotettu jo monta kertaa aikaisemmin, eli miksi höpiset jostain 2018-2019.
Hävisit.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi parempi kieltää parvekkeella polttaminen? Tai ylipäätään ihmisten ilmoilla sakon uhalla.
Ei minua haittaa jos joku maaseudulla polttelee savuketta, mutta kaupungissa se häiritsee monia.
Jos parvekkeella tai "ihmisten ilmoilla" ei saisi tupakoida, niin missä kaupungissa asuvat sitten tupakoisivat?
Katsos kun alkaa viilaamaan pilkkua, niin muutkin voi alkaa viilaamaan pilkkua.
Osoitin vain heikkoutesi, mutta ethän sinä pienoinen sitä voi niellä.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Sinkkumies
Sinkkumies
Sinähän se tässä et myönnä virhettäsi. Hintaa on korotettu jo monta kertaa aikaisemmin, eli miksi höpiset jostain 2018-2019.
Hävisit.
Sinkkumies
Luepa se viesti ajatuksen kanssa uudelleen. Ja tietenkin minä puhun nykyhetkestä ja tulevasta, koska sinä itse otsikoit "Olisiko aika nostaa tupakkaveroa?"
Olet nolo kiemurtelija. Ota asioista selvää jatkossa ennen kuin julistat mielipiteitäsi.
Makeiset ja tupakat pois ja kaljaa tilalle!
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
>ulisee ad hominemista
>sortuu itse ad hominemiin
Valitse toinen ja pidä se valittu linja. Et osoittanut mitään muuta kuin oman tietämättömyytesi ja pikkusieluisuutesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Tupakka ei ole huume.
Sanoo himoissaan kalareissulla kymmeniä euroja maksava asiakas.
Sinkkumies
(eipä juu)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
>ulisee ad hominemista
>sortuu itse ad hominemiin
Valitse toinen ja pidä se valittu linja. Et osoittanut mitään muuta kuin oman tietämättömyytesi ja pikkusieluisuutesi.
Sattuuko ;) Voin piestä sinua aivan hyvin lisääkin. Kaikilla tyyleillä.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Sinkkumies
Sinkkumies
Hävisit.
Sinkkumies
Luepa se viesti ajatuksen kanssa uudelleen. Ja tietenkin minä puhun nykyhetkestä ja tulevasta, koska sinä itse otsikoit "Olisiko aika nostaa tupakkaveroa?"
Olet nolo kiemurtelija. Ota asioista selvää jatkossa ennen kuin julistat mielipiteitäsi.
En mä mitään kiemurtele. Edelleen seison sanojeni takana. Olisiko aika nostaa tupakkaveroa (kunnolla, lisään jos älysi ei riitä)
Niin, että askin hinnaksi tulisi yli 10 euroa.
Älykäs ihminen tietenkin näkee nämä samat asiat tekstistä. Mutta on mulla aikaa kinata. Mietin, että alanko yhden kaapin kasaamiseen, vaiko kokkaamiseen. Tai on nuo kokkaamiset(kin) jo tulilla.
Mökillä loppuviikko.
Sinkkumies
Kerrostalojen pihoilla tai muualla kauempana muista ihmisistä. Ei minua kadulla polttaminen haittaa koska voin kävellä ohi nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua haittaa jos joku maaseudulla polttelee savuketta, mutta kaupungissa se häiritsee monia.Jos parvekkeella tai "ihmisten ilmoilla" ei saisi tupakoida, niin missä kaupungissa asuvat sitten tupakoisivat?
Pusikot ja yli metriset lumihanget käyvät. Ei sinne muita tule.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Tupakka ei ole huume.
Sanoo himoissaan kalareissulla kymmeniä euroja maksava asiakas.
Sinkkumies
(eipä juu)
Niin, ei se olekaan huume. Huume = laiton pähde. Sinulla taitaa tosiaan olla palstan huonoin yleissivistys. :D
Sinkkumies