Olen rupsahtanut todella pahasti lyhyessä ajassa
Mistäköhän johtuu? Näytän aina tosi väsyneeltä ja lähes sairaalta vaikka nukun hyvin ja harrastan liikuntaa. En ole masentunut tai mitään. Vertaan peilikuvaa viime kesäisiin kuviin ja ero on huomattava. Onko tää tästä eteenpäin pelkkää rupsahtamista vai voinko saada vielä virkeän ja onnellisen ilmeen takaisin? Olen 43v
Kommentit (38)
Sellaista se on, aika järkyttävää. Toisaalta rentouttavaa kun kukaan ei missään kiinnitä huomiota. Saa olla rauhassa näkymätön.
Sen kai takia ihmiset pariutuu pääsääntöisesti tuossa 10 vuotta aikaisemmin, tässä iässä ei enää toivoa.
Musta rupsahtaminen on ikävä sana.
Miten olisi reilu vanheneminen?
Kosmetiikkapurkkien "aikuinen nainen" kuulostaa hölmöltä sekin: nainen on määritelmällisesti aikuinen. Keskenkasvuinen on "tyttö".
Muistan kuinka oma mummi ja äiti vuorollaan ihmettelivät ihonsa vanhenemismuutoksia.
Niin se vain on, jokainen me vuorollaan mennään samaa tietä.
Mitä väliä?
Suolaton ja sokeriton ruokavalio. Kasviksia ja marjoja. Ei tupakkaa / alkoholia. Nukkuminen selällään. Täyteainehoidot ja botox. Ihotyypin mukainen kasvojenhoito.
Nämä nyt ainakin auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Sen kai takia ihmiset pariutuu pääsääntöisesti tuossa 10 vuotta aikaisemmin, tässä iässä ei enää toivoa.
Miten niin?
Luuletko että miehet eivät vanhene?
Mun täti tapasi toisen miehensä 60-vuotiaana. Menivät naimisiin 70-vuotiaina. Isotäti seurusteli 75-vuotiaana. Ukin äiti meni naimisiin uudelleen 45-vuotiaana. Sitä siunailtiin. He saivat lapsen ja ehtivät olla aviossa yli 20 vuotta miehen kuolemaan asti.
Sama. Ikää on nyt 39v ja viimeisen vuoden aikana aika ärhäkkä vanheneminen. Kai se kuuluu tähän ikään, solut kuolee pois. En olisi odottanut asian tapahtuvan näin nopeasti kuitenkaan. Tosin olin vielä vuosi takaperin selvästi paremmin säilynyt kuin normaali ikäiseni. Papereita kysyttiin kun ostin energiajuomaa kaupasta jne. Nyt alamäki on varmasti sitäkin jyrkempi.
Nyt 42. 40-42 on ollut yhtä helvettiä....
Naamari, botox tai pysyy neljän seinän sisällä. On niitä varmaan muitakin konsteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän johtuu? Näytän aina tosi väsyneeltä ja lähes sairaalta vaikka nukun hyvin ja harrastan liikuntaa. En ole masentunut tai mitään. Vertaan peilikuvaa viime kesäisiin kuviin ja ero on huomattava. Onko tää tästä eteenpäin pelkkää rupsahtamista vai voinko saada vielä virkeän ja onnellisen ilmeen takaisin? Olen 43v
Rupsahtaminen tapahtuu usein juuri kertarysäyksellä. Sitten on taas pidempi rauhallinen kausi, ennen kuin rysähtää uudelleen. Eräs plastiikkakirurgi totesi minulle vuosia sitten, että naisilla silmiinpistävin rupsahdus yleensä ajoittuu juuri siihen 45 ikävuoden tietämille. Tietenkin yksilölliset erot voivat olla huomattaviakin.
Yli kuusikymppinen, aivan liian monta rysähdystä kokenut ;)
Miksi naiset ovat niin ulkonäkökeskeisiä?
Olin omaan ulkonäkööni melko tyytyväinen, kunnes n. 50v ikäisenä tapahtui yllättäin RUPSAHDUS! Iho, limakalvot, lihakset, nivelet, hiukset, aivoista ja tunne-elämästä puhumattakaan alkoivat kuivua, roikkua, rypistyä, vaihtaa väriä, menettää toimintakykyään....
Mielialan vaihteiluissa yön unettomina hikisinä hetkinä herätin mieheni (montakin kertaa) ja kysyin, pitäisikö minun opetella meikkaamaan tai mennä plastiikkakirurgille. " xx, ei tarvitse, sä olet olet ihana juuri sellaisena kuin sä olet"
Vierailija kirjoitti:
Mulla on naamaa tullu tollasia syylännäkösiä näppylöitä. Ei ole finnejä vaan tollasia kovia valkosia. Ihan syylän olosia. Yhtäkkiä alkanu tulemaan. Otsassa pari, ohimolla pari, poskessa pari. Yhtä yritin puristaa, niin verta tuli vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on naamaa tullu tollasia syylännäkösiä näppylöitä. Ei ole finnejä vaan tollasia kovia valkosia. Ihan syylän olosia. Yhtäkkiä alkanu tulemaan. Otsassa pari, ohimolla pari, poskessa pari. Yhtä yritin puristaa, niin verta tuli vaan.
Niin mullekkin. Ne on luufinnejä. Ei saa itse puristaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupsahtaminen tapahtuu usein juuri kertarysäyksellä. Sitten on taas pidempi rauhallinen kausi, ennen kuin rysähtää uudelleen. Eräs plastiikkakirurgi totesi minulle vuosia sitten, että naisilla silmiinpistävin rupsahdus yleensä ajoittuu juuri siihen 45 ikävuoden tietämille. Tietenkin yksilölliset erot voivat olla huomattaviakin.
Yli kuusikymppinen, aivan liian monta rysähdystä kokenut ;)
Miksi naiset ovat niin ulkonäkökeskeisiä?
Olin omaan ulkonäkööni melko tyytyväinen, kunnes n. 50v ikäisenä tapahtui yllättäin RUPSAHDUS! Iho, limakalvot, lihakset, nivelet, hiukset, aivoista ja tunne-elämästä puhumattakaan alkoivat kuivua, roikkua, rypistyä, vaihtaa väriä, menettää toimintakykyään....
Mielialan vaihteiluissa yön unettomina hikisinä hetkinä herätin mieheni (montakin kertaa) ja kysyin, pitäisikö minun opetella meikkaamaan tai mennä plastiikkakirurgille. " xx, ei tarvitse, sä olet olet ihana juuri sellaisena kuin sä olet".
Oli ihan kiva kuulla montakin kertaa...
Paljon liikuntaa. Kasvojumppaa aakkosia/ vokaaleja lausumalla tai laula, laulajat näyttää nuorilta.
Syö helokkiöljyä kuuri.
Luufinnin voi puristaa itsekin, aina onnistuu. Mutta täyteaineita, laser-hoitoja yms. kandee aatella, kollageeniä ei enää ole, ota se jauheena. Ei ravinto ja liikunta yms. vaikuta enää, tarvitaan järeitä keinoja.
Geenit, geenit. Ei siinä hikiliikunta, vesi ja porkkana auta.
Liittyyköhän vaihdevuosiin ja geeneihin? Itselläni alkoivat ensimerkit tulla viidenkympin jälkeen, mutta aika vähäistä on vielä rupsahdus, kun kuukautiset tulevat edelleen säännöllisesti. Odotan rupsahdusta sitten, kun vaihdevuodet alkavat, koska estrogeeni vaikuttaa ihoon ja vähän kaikkialle. Ryhdyin tekemään kasvojumppaa noin vuosi sitten, kun huomasin leukaperien hieman vajonneen. Siihen ei ole auttanut, mutta poskipäät selvästi korkeammalla nyt.
Ihon kuntoon vaikuttaa kosmetologi, että saat oikeat tuotteet. Jos alkoholin käyttö on liiallista tai tupakoit, niin lopeta ne. Itse olen kasvissyöjä ollut koko aikuiselämäni, silläkin voi olla jokin vaikutus ihoon, mutta kasvissyöjäksi ryhtyminen on tietysti iso elämänmuutos.
En tiedä, soita sinne tai ks. jos sivulla hinnasto.