Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siedätyshoito pistoksina, kokemuksia?

Vierailija
25.04.2018 |

Oletko koskaan saanut siedätyshoitoa pistoksina, mihin allergiaan sait ja onko auttanut?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ole ottanut?

Vierailija
2/12 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pujoon sain yksityisellä allergiahpitoa pistoksina parikymmentä vuotta sitten yksityisellä. Hoito kesti pari vuotta. Siihen pitää sitoutua siis sen ajaksi, jotta se toimii. Ainakaan silloin ei raskautta suositeltu hoidon aikana. Kustannukset meni vakuutuksesta

Auttoi allergiaan merkittävästi.

Nyt minulla on koivuallergia. Allergia-aika on koivulla niin lyhyt etten aio ottaa siihen siedätyshoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivuun sain siedätyshoidon perusterveydenhuollossa, viimeisestä pistoksesta kaksi vuotta aikaa. Mieti tarkkaan haluatko sitoutua kolmeksi vuodeksi hoitoon ja pistoksiin 6-10 viikon välein. Itselleni ei ollut ongelma, mutta kaikille ei sovi. Toki nykyään pistoshoito ei ole ainoa hoitomuoto, on tabletteja ja suihkeita yms. Kaikkea tosin julkinen puoli kata. Vaste siedätyshoidolle on n. 8 vuotta, toki on yksilöllisiä eroja. Itse sain avun koivun siitepölyn lisäksi ristikkäisallergeeneihin, pystyn nykyään syömään monia hedelmiä, joista ennen pistoshoito tuli ikävät allergiaoireet.

Olen myös pujolle allerginen, mutta sitä ei nyt lähdetty siedättämään, koska lääkevalmistaja ei kuulemma tee kyseistä ainetta enää.

Vierailija
4/12 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pujoon sain yksityisellä allergiahpitoa pistoksina parikymmentä vuotta sitten yksityisellä. Hoito kesti pari vuotta. Siihen pitää sitoutua siis sen ajaksi, jotta se toimii. Ainakaan silloin ei raskautta suositeltu hoidon aikana. Kustannukset meni vakuutuksesta

Auttoi allergiaan merkittävästi.

Nyt minulla on koivuallergia. Allergia-aika on koivulla niin lyhyt etten aio ottaa siihen siedätyshoitoa.

Lisään vielä, että edelleen 20 vuotta pistoksista pujo-oireet melko lieviä. Vaikka todellakin vaste luvattiin alle 10 vuodeksi.

Vierailija
5/12 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira-allergiaan kymmenen vuotta sitten. Ei täydellisesti poistanut tietenkään, mutta koirien kanssa voi elää. Satunnaisesti käytän allergialääkettä.

Vierailija
6/12 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Juuri tänä vuonna loppui siedätyshoitoni julkisella. Tosiaan 3v pitää käydä noin 8viikon välein saamassa pistos -itselleni ei ollut mikään ongelma. Muutin yhdessä vaiheessa kaupungista toiseen, ja hoitoa vaan jatkettiin vaan siis toisessa kaupungissa.

Sain siedätyksen sekä heiniin että koivuun. Ja koin jo ensimmäisen vuoden jälkeen suuren avun. En ole tarvinnut allergialääkkeitä enää kuin satunnaisesti. Ennen hoitoa, lääkkeet eivät auttaneet "yhtään", allergiat oli siis tosi pahat ja paheni iän myötä jotenkin.

Vierailija
7/12 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, ihan muksuna ja kymmenisen vuotta auttoi. Nyt pitäis varmaan ottaa uusi kuuri, sen verran pahasti  tuntuu leppä, koivu yms nokkaa kutittelevan.

Vierailija
8/12 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin teinivuosina, eli 90-luvulla.

Vaikea sanoa hyötyä, minulla siedätettiin koivu. Mutta kun on allerginen kaikelle niin en takuulla huomaa jos yksi puuttuu:)

Vierailija
9/12 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin koivun siedätyksessä 3,5 vuotta. Annoskoko nostettiin täyteen nopeutetulla aikataululla ja sitten ylläpitopiikki 6 vk välein. On auttanut merkittävästi jo yli 20 vuotta. 

Vierailija
10/12 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut koivun ja lepän siitepölyyn siedätyksen. Siedätys tehtiin julkisella ja aloitettiin ollessani 11-vuotias. Paljon oli eri allergioita: koivu, leppä, heinät, pujo, eläimet, ruoka-aineita. Murrosiän jälkeen allergiat vähentyivät pikkuhiljaa ja nyt 4-kymppisenä ei ole mitään allergioita. Uskon, että siedätys auttoi ja olen itse siedättänyt itseäni tämän jälkeen myös eläimille ja ruoka-aineille lopettamalla välttelemästä allergian aiheuttajia.

Vierailija
11/12 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette päässeet siedätyshoitoon? Julkisella ei olekaan läpihuutojuttu vaikka onkin allergioita ja ne haittaavat elämää.

Vierailija
12/12 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvun lopulla murrosiässä talviaikaan kerran viikossa. Molempien käsien pistoskohtaan tuli kovat patit. En muista, jotain heiniä ja koivu ym. Aluksi allergiatesti oli, että lääkäri teki selkään n 20 pientä viiltoa ja laittoi eri aineita. Mittasi sitten paiseen halkaisijan.

Pistoksen jälkeen piti lähteä vanhempien kanssa hiihtämään. Kotiin päästyä luhistuin ja koin todentuntuisia ruumiistairtautumis hallusinaatioita.

Pistospäivänä siis ei kannata lähteä urheilemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän