En tajua, miten kaksi teini-ikäistä tytärtäni ovat niin erilaisia. Toinen tosi laiha, toinen .. ei.
Samaa ruokaa syövät koulussa ja kotona, kun ovat samassa koulussakin. Kotona ainakin ottavat saman verran ruokaa lautasille. Kumpikin syö herkkuja, mutta maltillisesti ja useimmiten saavat herkkunsa samaan aikaan ja määrällisesti yhtä paljon (leffaan tai muina päivinä, esim. tuliaisina meiltä vanhemmilta). Eivät ostele itse karkkia tai suklaata kaupasta.
Molemmat ovat 170-senttisiä. Toinen painaa 50kg, toinen 80kg. Kumpikin harrastaa yhtä paljon liikuntaa ja makoilee yhtä paljon sohvalla.
Mieheni on aina ollut hoikka, vaikka syö paljon ja liikkuu vähän (195cm, 80kg). Minä olen aina ollut pyöreä, vaikka liikun paljon ja syön kevyesti (olen nyt 75kg, 169cm).
Geenitkö?
Kommentit (26)
Mä olen itse 168cm ja n.60kg ja siskoni on 160cm ja n.69kg. Vaikka siskoja ollaan ja elämäntavat suht erilaisia niin geenithän ne loppujen lopuksi määrää todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itse 168cm ja n.60kg ja siskoni on 160cm ja n.69kg. Vaikka siskoja ollaan ja elämäntavat suht erilaisia niin geenithän ne loppujen lopuksi määrää todella paljon.
Siis samanlaisia eikä erilaisia. Ajatusvamma iski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tullaan juuri siihen miksi ihmiskropat ovat erilaisia. Itse todennut jo aikaa sitten, ettei syömällä lihoa.
No sitten sotii kaikkea sitä vastaan, minkä tieteenä ja matematiikkana tunnemme.
Molemmat noista ovat sitä mieltä, että kun syö enemmän kuin kuluttaa, lihoo.
Sen takia maailma on täynnä ylipainoisia. Mutta pikkuhiljaa alkaa tieteenkin silmät avautumaan.
Ihmiset on erilaisia, jso eivät satu olemaan identtisiä kaksosia. Tuliko tämä jollekkin yllätyksenä?
Ihmisten erilaisuus on ollut aina populaation etu. Näin laji säilyy erilaisissa olosuhteissa. Eläköön yksilöllisyys.
Jos niillä on eri isät? Sä et vaan muista sitä kännihoitoa, jonka seurauksena sait toisen lapsistasi?