Laskettuun aikaan viisi viikkoa. Pitääkö olla koko ajan lähtövalmiudessa? Syntyikö sinun vauva ennen la:ta?
Mietin tässä, että pitääkö koko ajan olla valmiudessa siihen, että synnytys käynnistyy koska tahansa? Kuinka tavallista on, että vauva syntyisi viisi tai neljä viikkoa ennen laskettua aikaa? Te, joilla niin on käynyt, oliko jotain ennakkomerkkejä?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Ja mies päästetään kyllä lähtemään töistä!
Varmasti "päästetäänkin", mutta hän on töissä eräässä kuljetusliikkeessä, jossa tehdään ajoja satojen kilsojen päähän, eli sieltä ei niin vain lähdetä kesken. Synnytyksen lähiajalla hän voi pyytää vain lähelle ajettavia keikkoja. Ap.
Meidän apina syntyi rv 31+3 ,onkin aina ollut vilkas ja kärsimätönluonne.
Sitä ei voi etukäteen tietää. Voi olla vaikka tänään tai sitten jopa kahden kuukauden päästä. Mulla molemnat raskaudet meni yli 42 viikkoa. Piti vähän käynnistellä, että suvaitsivat tulla. Tokassa raskaudessa osasinkin kyllä varautua pitkään raskauteen.
Ei välttämättä anna ennakkovaroituksia. Minulla molemmat synnytykset ovat alkaneet heti täysteholla. Ensimmäinen muutama päivä ennen laskettua aikaa ja kesti 5 h (ponnistus 1 h, kasvotarjonta) ja toinen n viikko la:n jälkeen 3h.
Mun esikoinen syntyi 38+0 ja ei mitään merkkejä synnytyksestä ennen lapsiveden menoa. Vielä tunti ennen kävin pitkällä kävelylenkillä ja sen jälkeen sohvalla kuuntelin kun mies motkotti, että puhelin pitäisi muistaa ottaa lenkille mukaan kun en voi tietää, jos ne vedet menee vaikka siellä kävelyllä. Muistaakseni vastasin, että tämä ei kyllä seuraavaan kahteen viikkoon synny! No, puolen tunnin päästä tuli lähtö ja vauva oli kuuden tunnin jälkeen sylissä.
2 ensimmäistä syntyi 2 vkoa ennen la. supistuksia pitkin raskautta, päivittäin. viimeinen raskaus meni ilman harjoitussuppareita ja tuo vauva syntyi laskettuun aikaan, heitti vain pari päivää.
eli ei se aina mene niin, että eka menee yli jne...