Millä ihmeellä menet töihin
Jos kukaan ei halua palkata? Kun ei ole edes saanut opiskeltua.
Kommentit (48)
Kun sun suuri unelmasi on nyt toteutunut, eli käyt töissä ja vieläpä töissä, joita rakastat, miksi jatkat yhä valittamistasi? Joka ikinen päivä?
Vierailija kirjoitti:
Kun sun suuri unelmasi on nyt toteutunut, eli käyt töissä ja vieläpä töissä, joita rakastat, miksi jatkat yhä valittamistasi? Joka ikinen päivä?
Koska tämä työ loppuisi jos eroaisin enkä pidä miehestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sulla olisi merkonomin tutkintokin, en silti palkkaisi sinua yritykseeni. Ja miksi en? Koska sulla on päässäsi kilometrin pituinen lista asioista, joita et voi tehdä. Sun päässäsi pitäisi olla lista asioista, joita voit tehdä. Sitten voisin katsoa, ovatko ne asiat sellaisia, joista olisi yritykselleni hyötyä.
Ymmärrän, että kun vuosikymmeniä olet kasvattanut "EPEK (En Pysty En Kykene)" -listaasi, sun on hyvin vaikea tehdä "voin tehdä" -listaa. Mutta kannattaisiko sun kuitenkin yrittää? Kirjoittaa ihan paperille, millaisia asioita pystyt tekemään. Älä ajattele listaa vain työelämän kannalta vaan koko elämän kannalta, koska silloin voi löytyä asioita, joista tietyissä työtehtävissä olisikin hyötyä.
Mitä tulee tuohon eroasiaan, niin eipä sulla ole nyt oikein muita vaihtoehtoja kuin olla eroamatta tai sitten erota ja elää yhteiskunnan tukien varassa. Olisiko nyt tilanne, jossa pystyisit hyväksymään työkyvyttömyyseläkkeenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sulla olisi merkonomin tutkintokin, en silti palkkaisi sinua yritykseeni. Ja miksi en? Koska sulla on päässäsi kilometrin pituinen lista asioista, joita et voi tehdä. Sun päässäsi pitäisi olla lista asioista, joita voit tehdä. Sitten voisin katsoa, ovatko ne asiat sellaisia, joista olisi yritykselleni hyötyä.
Ymmärrän, että kun vuosikymmeniä olet kasvattanut "EPEK (En Pysty En Kykene)" -listaasi, sun on hyvin vaikea tehdä "voin tehdä" -listaa. Mutta kannattaisiko sun kuitenkin yrittää? Kirjoittaa ihan paperille, millaisia asioita pystyt tekemään. Älä ajattele listaa vain työelämän kannalta vaan koko elämän kannalta, koska silloin voi löytyä asioita, joista tietyissä työtehtävissä olisikin hyötyä.
Mitä tulee tuohon eroasiaan, niin eipä sulla ole nyt oikein muita vaihtoehtoja kuin olla eroamatta tai sitten erota ja elää yhteiskunnan tukien varassa. Olisiko nyt tilanne, jossa pystyisit hyväksymään työkyvyttömyyseläkkeenkin?
No en mä nyt enää varmaan työkyvyttömyyseläkettä saisi, en ainakaan lääkärien mukaan. Taisivat silloin aikoja sitten myöntää niitä helpommin. Enköhän mä taas jotain keksi jolla menen eteenpäin. Kukaan ei varmaan ikuisesti jaksaisi noin kontrolloiva miestä kuin minulla on joten tuskin minäkään. En tykkää komentelusta enkä siitä että kaikki päätetään puolestani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mä nyt enää varmaan työkyvyttömyyseläkettä saisi, en ainakaan lääkärien mukaan. Taisivat silloin aikoja sitten myöntää niitä helpommin. Enköhän mä taas jotain keksi jolla menen eteenpäin. Kukaan ei varmaan ikuisesti jaksaisi noin kontrolloiva miestä kuin minulla on joten tuskin minäkään. En tykkää komentelusta enkä siitä että kaikki päätetään puolestani.
Eläkkeelle pääsy on tosiaan nykyisin vaikeampaa kuin ennen. Työnantajana ja jo vuosia kirjoituksiasi seuranneena valitettavasti mun on todettava, että mahdollisuutesi työllistyä palkansaajaksi ovat aika olemattomat. Ainakin niin kauan, kun et omasta mielestäsikään pysty yhtään mihinkään. Yksikään työnantaja ei ole kiinnostunut osaamattomuudestasi ja kykenemättömyydestäsi vaan ainoastaan osaamisestasi ja kykenemisestäsi. Jos niitä ei ole eikä tule, ei tule työpaikkaakaan.
Olet kaksi kertaa keksinyt keinon, jolla elättää itsesi:
1. Menit naimisiin ensimmäisen miehesi kanssa.
2. Menit naimisiin toisen miehesi kanssa.
Mikähän se seuraava keino olisi, jolla aiot "mennä eteenpäin"?
Vierailija kirjoitti:
Olet kaksi kertaa keksinyt keinon, jolla elättää itsesi:
1. Menit naimisiin ensimmäisen miehesi kanssa.
2. Menit naimisiin toisen miehesi kanssa.
Mikähän se seuraava keino olisi, jolla aiot "mennä eteenpäin"?
En ainakaan mene enää naimisiin. Ei ole mun juttuni.
Ei meilläkään haluttu eläkkeelle eikä tuttavani lapsikaan halunnut, vaikka on oikeasti vaikeavammainen. Mutta tässä tulee juuri se, mitä tuolla aiemmin kirjoitin, eli sinä katsot asioita sen mukaan, mitä ET VOI tehdä ja joku toinen katsoo asioita sen mukaan, mitä hän VOI tehdä. Sulla on kuitenkin paljon vähemmän työntekoa haittaavia asioita kuin näillä kahdella eli sulla olisi ollut enemmän mahdollisuuksia kuin heillä, et vain koskaan nähnyt näitä mahdollisuuksia. Päälle nelikymppisenä voi olla jo liian myöhäistä, kun aiempaa työkokemusta yhtään mistään ei juurikaan ole.
Vaikka oletkin nyt saanut kehuja tekemästäsi työstä, se ei vakuuta yhtäkään työnantajaa, jos itse katsot, että et voi, et pysty, et osaa etkä opikaan. Miksi kukaan haluaisi palkata sinua? Työnantajat palkkaavat vain sellaisia työntekijöitä, joista on heille hyötyä. Ei sellaisia, joista ei ole mitään hyötyä ja pahimmassa tapauksessa vain haittaa. Työnantajien tehtävä ei ole keksiä vammaisille ja muille vajaakuntoisille sellaisia työtehtäviä, joita nämä pystyisivät tekemään. Vammaisten ja vajaakuntoisten pitää itse keksiä, mitä he pystyvät tekemään ja sen mukaan etsiä itselleen sopivaa työpaikkaa.