Onko asia niin, etteivät rumat miehet ole tervetulleita yökerhoihin?
Piipahdin eilen illalla yökerhoon Turun Forteen ja näin siellä yhden puolitutun (oli samassa työpaikassa viime kesänä) joka pyysi minut hetkeksi juttusille samaan pöytään - huomasin pian, että ei olisi pitänyt mennä.
Nimittäin.
Pöydässä istui puolituttuni lisäksi 5 muuta 20-30v naista, kaikki olivat ylimeikkattuja, ylimielisiä, itseään täynnä olevia koppavia kännissä olevia vastenmielisiä mimmejä. Olivat suht kauniita kylläkin, paitsi tuttuni joka on myös vahvasti ylipainoinen ja toimi chaföörinä, tietty vesiselvänä.
Nämä muut kännikalat alkoivat heti sättimään minua, että olen niin ruma, että minun ei mukamas pitäisi edes olla suositussa Forten kaltaisessa menomestassa, puhumattakaan että olisin samassa pöydässä heidän kanssaan. Minun pitäisi kuulemma "tietää paikkani" ja hakeutua johonkin oman kotikadun läheiseen kortteliräkäläpubiin. Jankkasivat koko ajan samaa, että rumien miesten pitäisi tietää että emme ole tervetulleita "kauniiden ihmisten paikkaan", meidän paikka on jossain Arskan pubissa pubiruusujen seurassa, tuotamme heille huonoja fiiliksiä rumuudellamme. Eivätkä todellakaan puhuneet herjalla, ihan aidosti tuohtuneita olivat.
Tuttuni oli koko ajan hiljaa, ei ilmeisesti halunnut riitaa tms, päätin sitten poistua vähin äänin koko paikasta kun rupesi vituttamaan, mutta yllätys oli että entinen työkaverini soitti minulle tänään ja pyyteli vähän anteeksi kaveriensa käytöstä. Yllätys oli kuitenkin se kun hän rupesi sanomaan, että monet naiset ovat kuulemma tätä mieltä että on jonkinlainen "kirjoittamaton sääntö" että kauniit naiset ja komeat miehet menevät näihin kaupungin suosittuihin bilepaikkoihin ja me rumat sitten "jonnekin muualle". Vaikutti siltä, että nämä muut naiset käyttivät häntä enemmänkin jonkinlaisena kännikuskina.
Mutta siis ...onko asia tosiaan näin..että rumille on "omat paikkansa" ja hyvännäköisille "omansa? Ja tämä pitäisi kuulemma olla selvää kaikille etukäteen oletusarvoisesti? Nooh, minulle se ei ainakaan ole ollut mitenkään selvää. Itse tulen muutaman tuhannen asukkaan paikkakunnalta Itä-Suomesta ja olen vasta viime vuoden alussa muuttannut isompaan kaupunkiin Turkuun töiden perässä. Olen 26v, vartaloltani normaali (177cm/74kg), mutta kasvoiltani todella ruma, mukaanlukien akneiho, jotkut haukkuvat myös puhetapaani joka kuulemma on junttimainen. Pitää sitten varmaan kartoittaa Turun viikonloppuräkäläpaikat jos minun paikkani on niissä....
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Muistelisin että joissain yökerhoissa portsarit otti sisään ensisijaisesti kauniit naiset (ja miehetkin kai) ja sitten jos on tilaa niin rumat miehet ja lihavat naiset viimeisenä. Tosin suomessa en ole koskaan törmännyt tällaiseen. Ei ole mikään kirjoittamaton sääntö ettei rumat ihmiset saisi kulkea yökerhoissa, koska kauneus on todellakin katsojan silmissä. Itse olen tavannut mielestäni todella rumia miehiä, mutta olen sitten myöhemmin ihastunut joihinkin heistä koska heillä on niin hyvä luonne ja persoonallisuus. Typeriä ihmisiä tuollaiset jotka arvostelevat ihmisiä ulkonäön perusteella.
Oma biletyskausi ajoittuu 90-luvulle.
Kuuluin erittäin kauniiseen tyttöporukkaan (itsekin siis kaunotar) ja meidät kyllä poimittiin vaikka ihan jonon hänniltä muiden ohi heti kun vain saavuimme.
En tiedä nykypäivänä? Törkeältähän tuo nyt tuntuu. Toisaalta ravintola saa valita asiakkaansa. On selvä, että me toimme sinne asiakkaita lisää, kun puolestaan jotkut rumat läskit lähinnä karkoittavat muita.
”Forten kaltainen menomesta” :DD Forte on yksi kamalimmista räkälöistä ja siellä käy lähinnä alemman luokan ihmiset, älä välitä niiden typerien naisten kommenteista. Mene seuraavaksi Apolloon, Naimaan tai Aaltoon, niissä on normaaleja, kivoja ihmisiä :)
Kallessa stadissa ihan normaalikäytäntö. Varmasti monessa muussakin paikassa.
Tämä tapahtuu siten, että vip-kortin saa jo ensimmäisellä kerralla, jos on tosi hyvännäköinen nainen. Kanta-asiakkuuden perusteellakin sen voi saada rumempi, jos jaksaa tarpeeksi sitkeä olla.
Vip siksi, ettei olisi varsinaista syrjintää muka.
Miehet voivat ostaa näitä epävirallisesti, jos eivät statukseltaan riitä automaattisesti jonon ohi meneviin. Miehillä ei siis tietenkään ulkonäkö ole etusijalla, vaan julkisuus jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mitä mä just luin? :D Miten kukaan voi olla "liian ruma" johonkin baariin?? Kenen mielestä ruma? Missä lukee kuka on ruma ja kuka on kaunis?
Jos toi tarina on tosi, niin jokaisen vähänkään fiksumman ihmisen luulisi kiertävän ko.paikan kaukaa!
Los Angelesissa tämä oli ihan yleinen käytäntö joissakin paremmissa paikoissa.Eikä ollut rajattu miehii. Päinvastoin, rahalla pääsee rumempikin mies. Varmaan se päivä nähdään vielä Suomessakin, kun tätä tehdään ihan suoraan ja häpeilemättä.
On jo nähty. 80-90 -luvuilla oli aivan tavallista ainakin täällä Helsingissä.
Fennia, Helsinki Club, Kalle, Hesperian yökerho, KY ym. noudattivat tätä aivan tavanomaisena käytäntönä, jota juuri ei pari huutelijaa lukuun ottamatta kyseenalaistettu.
Joku nuorempi voisi kertoa miten nykyään Helsingin yössä?
Mäkään en päässy viime kesänä turun vegasiin kun olin portsarin mielestä liian humalassa. No oikeassa hän olikin.
Vierailija kirjoitti:
Anniskelupaikoilla on kyllä oikeus valita asiakkaansa, että ei ainakaan oikeuteen kannata lähteä käräjöimään.
"Myyjällä on mahdollisuus valita asiakkaansa, eli kieltää asiakkaan sisäänpääsy. Valitseminen ei ole mikään yleinen ja ehdoton oikeus, sillä sisäänpääsyn estäminen ei saa olla syrjivää, vaan siihen on oltava perustellut syyt. Erityisesti on otettava huomioon syrjimättömyysperiaate. Esimerkiksi yhdenvertaisuuslain mukaan ketään ei saa syrjiä esimerkiksi etnisen tai kansallisen alkuperän, vammaisuuden, sukupuolisen suuntautumisen tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella."
https://www.minilex.fi/a/myyj%C3%A4n-oikeus-valita-asiakkaansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistelisin että joissain yökerhoissa portsarit otti sisään ensisijaisesti kauniit naiset (ja miehetkin kai) ja sitten jos on tilaa niin rumat miehet ja lihavat naiset viimeisenä. Tosin suomessa en ole koskaan törmännyt tällaiseen. Ei ole mikään kirjoittamaton sääntö ettei rumat ihmiset saisi kulkea yökerhoissa, koska kauneus on todellakin katsojan silmissä. Itse olen tavannut mielestäni todella rumia miehiä, mutta olen sitten myöhemmin ihastunut joihinkin heistä koska heillä on niin hyvä luonne ja persoonallisuus. Typeriä ihmisiä tuollaiset jotka arvostelevat ihmisiä ulkonäön perusteella.
Oma biletyskausi ajoittuu 90-luvulle.
Kuuluin erittäin kauniiseen tyttöporukkaan (itsekin siis kaunotar) ja meidät kyllä poimittiin vaikka ihan jonon hänniltä muiden ohi heti kun vain saavuimme.
En tiedä nykypäivänä? Törkeältähän tuo nyt tuntuu. Toisaalta ravintola saa valita asiakkaansa. On selvä, että me toimme sinne asiakkaita lisää, kun puolestaan jotkut rumat läskit lähinnä karkoittavat muita.
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Kuinka te olisitte tuoneet sinne lisää asiakkaita jos kerran suurin osa asiakkaista joutui jonottamaan ulkona? Eihän ne näe sinne baariin sisälle?
Ysärillä oli Turussa torin laidalla joku baari, nimeä en enää muista. Oli lähes tyhjä alkuillasta ja mulle ja kaverilleni ei myyty paukkuja. Tarjoilijat ja baarimikot ei ollu näkevinäänkään. Ei oltu nättejä eikä hyvin pukeutuneita. Selvin päin kuitenkin ja siistejä opiskelijoita.
Mitäs vittua :-D tuosta pitäis kertoa jollekki pokelle nii lähtis akat heittämällä ulos baarista.. mutta eihän kauniita naisia voi tietenkään ulos heittää.. Mun mielestä klubit on ihan kaikille oli sitte minkälainen tahansa.
Musta ois hyvä, jos tällaisesta valintapolitiikasta tiedotettaisiin ihan avoimesti. Osaisin sitten välttää näitä paikkoja, joissa infantiilit ilkiöt kokoontuvat.
Aika huvittavaa kun suomalaisista muijista ne kauneimmatkin ovat aika rumia. Kalpea naama ja ohuet hiukset. Aika suuri ero johonkin venezuela missiin. Ei kyllä olisi varaa heitellä kivillä.
0/5