Kun teet itse pitsaa, niin laitatko juustoraasteen pohjalle vai täytteiden päälle?
Siis tomaattipyree/kastike ensin niin alatteko latomaan siihen täytteet vai juuston?
Itsellä jäänyt tavaksi heittää juusto päällimmäiseksi, mutta monessa paikassa pitsassa juusto on täytteiden alla. Miten teillä?
Kommentit (27)
Päälle, ehdottomasti. Koska sen juuston pitää paistua, ei se muuten ole hyvää, sama juttu kuin esim. lasagnen tai lämpimien voileipien päällä. Jos juusto on alla niin eihän se paistu, vaan sulaa, minä ainakin laitan täytteitä kunnolla, eli jos juusto olisi alla ei se pääsisi paistumaan.
Juusto päälle ja ananasta mukaan, vaikka jotkut aina saakin hepulin "ei ole oikeaa pizzaa! Ananas ei kuulu pizzaan, minun makuni on ainoa oikea, italialaiset tekevät sen näin ja se on ainoa tapa jne."
Alle ja päälle laitan.
Alla sitoo hyvin muut täytteet ja päällä antaa makua alempiin täytteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Päälle, ehdottomasti. Koska sen juuston pitää paistua, ei se muuten ole hyvää, sama juttu kuin esim. lasagnen tai lämpimien voileipien päällä. Jos juusto on alla niin eihän se paistu, vaan sulaa, minä ainakin laitan täytteitä kunnolla, eli jos juusto olisi alla ei se pääsisi paistumaan.
Sen nimenomaan ei kuulu paistua.
Juustoraaste täytteiden alle ja sitten päälle ripaus parmesaania tai vastaavaa. Mutta siis vain vähän.
Jos siihen päälle laittaa reilusti raastetta, niin täytteet jäävät sinne "kuvun" sisään eivätkä paistu kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
se on pizza ei pitsa noob
No jos ihan tarkkoja ollaan, niin suomeksi pitäisi kirjoittaa pitsa.
Päälle laitan aina, lemppari itse tehtynä jauheliha, aurajuusto, herkkusieni, tomaatti, juustoraaste.