Jos ei olisi sosiaalista painetta, miten usein pesisit hiuksesi?
Kommentit (16)
Päivittäin. Likaiset tai sen oloiset hiukset ovat ikävät.
Yhtä usein kuin nyt, koska tykkään siitä miltä puhtaat hiukset tuntuvat.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Joka aamu. Suihkussa herää aamuisin mukavasti.
Tämä! Paitsi, että mä tykkään aamusuihkusta sen takia, että voi aloittaa päivän raikkaana.
Sinkkumies
Kyllä minä niitä pesisin kuten nytkin, mutta en föönaisi.
Pesen 2 kertaa viikossa. Useammin ei tarvitse, hiukseni eivät rasvoitu helposti.
Faith kirjoitti:
Yhtä usein kuin nyt, koska tykkään siitä miltä puhtaat hiukset tuntuvat.
ap:lla ei näitä huolia selvästikään ole. Onhan se kuitenkin hellyyttävää, että ap taistelee tämmöisten asioiden kanssa, kun meillä muilla on asuntolainat, työt, miten rahat riittävät bensoihin, vakuutuksiin ynnä laskuihin. Ap joutuu miettimään mitä muut ajattelevat, jos hän ei pesisikään tukkaansa (ikuisella) vapaallaan.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Päivittäin. Likaiset tai sen oloiset hiukset ovat ikävät.
Harvenna pesuväliä. Hiukset kärsii ja rasvoittuu todella helposti kun pesee joka päivä.
Aloituksessa oli kuitenkin muutama hieno filosofinen pointti, jos osaisit sitä vain soveltaa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Pesen 2 kertaa viikossa. Useammin ei tarvitse, hiukseni eivät rasvoitu helposti.
Sama. Mulla luonnonkiharat hiukset ja 2-3 krt viikossa on ihan sopivasti. Muuten hiukset rasittuvat ja päänahka ei tykkää liian tiheästä pesuvälistä.
Yhtä usein kuin nytkin, eli pari-kolme kertaa viikossa. Likaiset hiukset on vaan inhottavat.
Ei mulla mitään sosiaalisia paineita tän asian suhteen ole. Pesen kahdesti viikossa. Päivittäinen pesu on itseasiassa turhaa ja haitallistakin jos ei ole todella rasvoittuvat hiukset. Ei se silloinkaan mikään hoitokäsittely hiuksille ole mutta ymmärrettävää. Jokainen pesukerta kuluttaa hiuksia samoin kuin jokainen pesukerta kuluttaa vaatteita. Hius kasvaa noin 1cm/kk joten varsinkin pitkät hiukset joutuvat kestämään aika monta pesua.
En käytä shampoota ollenkaan mutta veden alla hiukseni käyvät joka päivä. Ja kävisivät vaikka olisin yksin koko maailmassa.
En tee sosiaalisen paineen takia mitään mutta en voi sietää likaista tukkaa ja pesen joka päivä. Enkä saa nukuttua jos en ole käynyt suihkussa.
Pesen ja pesisin joka päivä koska tykkään puhtaista hiuksista. Hyvässä kunnossa näyttävät olevan jokapäiväisestä pesusta huolimatta.
Joka aamu. Suihkussa herää aamuisin mukavasti.