Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein ls-ilmoituksen siskoni lapsesta nimettömänä

Vierailija
24.04.2018 |

. Hän lemppari minut ulos elämästään.

En ole ollut ainut ilmoittaja, minun lisäkseni myös perhetyöntekijä ja joku muu taho ovat tehneet ilmoituksen.

Onko se suurempi synti, että kertoo huolensa lastensuojeluun kuin se että jättää ekaluokkalaisen päivittäin tuntikausiksi yksin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin valtio hajottaa ihmisten luonnolliset tukiverkostot ja ottaa kansan hallintaan. Kukapa sinun arvostelukykyäsi on arvostelemaan tai tuomitsemaan, itse tiedät parhaiten, tai siis ainakin luotat lastensuojeluun enemmän kuin siskoosi.

Vierailija
2/10 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suku on pahin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa tuntikausiksi yksin? Koulun jälkeen, ennen kuin tulee töistä? Iltakaudet yksin?

Vierailija
4/10 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai teit oikein pitäessäsi lapsen puolta! Se olisi siskosi tehtävä äitinä mutta jos tosiaan jättää ekaluokkalaisen tuntikausiksi yksin ei todellakaan toimi lapsensa parasta ajatellen. Hyvä että on ihmisiä jotka puuttuvat kun lapsia kohdellaan huonosti. Puolustuskyvyttömiä pitää puolustaa ja kun tarve vaatii suojella vaikka omilta vanhemmiltaan.

Vierailija
5/10 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti huolesi on aiheellinen jos kerran muutkin ovat kiinnittäneet huomiota siihen että kaikki ei ole kunnossa.

Vierailija
6/10 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sinne alkuun kirjoittaa että lemppasi*

Mut joo. Siis sisko on järjestellyt fiksusti yh:n asemassa niin että aloittelee työurakkansa iltaisin klo 19 -20 välillä. Hänestä on ihan ok että lapsi menee yksin nukkumaan (jos menee) äiti palaa urakoiltaan joskus puolen yön aikaan. Ja viikonloppuna sama homma.

Tein tuosta lasu:n nimettömänä koska pelkäsin että näin käy - että minuun katkotaan suhteet. Kovin monihan ei tajua että poika jää aina yksin iltaisin ja alkuyöksi. Jos lapsen isä olisikin kotona, mutta kun ei ole!

Ja mulla on oma perhe. Mut olisin aina silloin tällöin voinut mennä lasta nukuttamaan ja unta valvomaan.

Ap

Vierailija
7/10 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ok, jos se on lapselle ok. Jos lapsi ei pelkää mennä yksin nukkumaan niin sama kai se onko hän yksin 2 h illalla vai 2 h koulun jälkeen. Useimmat lapset haluaisivat mieluummin vanhemman olevan kotona tuolloin, mutta hyvin voi olla että tämä lapsi haluaa mieluummin olla sitä ennen äidin kanssa ja että äiti on kotona koulusta tullessa. Joissain ammateissa ei voi myöskään valita työaikaansa. Tulee mieleen että esim lypsylehmät on hoidettava aamulla ja illalla. Voit valita menetkö klo 17 vai 20 mutta et voi valita että teet iltatyöt jo klo 14 (tai käyt sitten aamutyöt klo 2-6, mikä ei ehkä kuitenkaan toimi).

Vierailija
8/10 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle ei ehkä ole ollut ok olla yksin koska lasu:n (tai siis lasujen, yksi minun tekemäni) jälkeen on tullut tieto että lapsen ekaluokka tullaan uusimaan. Tai mistäpä sen tietää vaikka yksinäiset iltatyöt eivät olisikaan tähän syynä.

Lapsi itse taitaa olla sitä mieltä että illat yksin ovat hänelle ok. Hänen tapauksessaan kyse ei ole parista yksinäisestä tunnista vaan siitä että vanhemmat ovat poikkeuksetta pois klo 20-24. Tai no poikkeuksetta on väärä sana, koska kyllä välillä on ollut poikkeuksia.

Mun kysymys on enemmänkin se että onko oikein että se lapsellekin läheinen ihminen jonka epäillään olevan lastensuojeluilmoitukse takana, suljetaan pois perheen elämästä.

Kukaan ei (Kai?) tiedä, onko ilmoitus aiheellinen vai aiheeton. Asiaa toivottavasti kuitenkin selvitellään.

Ap

Vierailija
9/10 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kirjoitit otsikossa tehneesi ilmoituksen nimettömänä. Miten siis siskosi osasi katkaista suhteet sinuun, vai tekikö hän sen jonkin muun syyn takia?

Vierailija
10/10 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitään muuta syytä.

Ja vaikka nimettömänä ilmoituksen tein, on lapsen ja koko perheen tilanne niin harvojen ihmisten tiedossa että epäilin silloin jo itsekin että ilmoituksen tekijäksi osataan epäillä minua.

Toki sisko on myös kieltäytynyt yhteistyöstä sen perhetyöntekijän kanssa, joka myös oli tehnyt ilmoituksen. Hänenhän oli pakko tehdä se nimellään.

Hän oli myös ollut pois lastensuojelun palaverista, vaikka se pidettiin heidän kotonaan. Vain lapsen isä oli ollut paikalla.

Että en minä ainut poissuljettu ole...

Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä