Joku voisi tehdä kansalaisaloitteen noista sähkönsiirtomaksuja vastaan
Taas nostetaan siirtomaksuja, ei perkule mitään häpyä noilla sähköyhtiöillä.
Kommentit (24)
Ei valtio niistä päätä vaan ne firmat. Ostakaa sähköyhtiöiden osakkeita niin saatte äänenne yhtiökokouksessa kuuluviin.Ja äänestäkää seuraavaksi eduskuntaan vähemmän ahneita ihmisiä. Täällä on ihan turha itkeä.
Kansalaisaloite tosiaan pitäisi laittaa. Tuollaisten perustavaalaatua olevien tuotteiden myynti yksityiselle pitäisi olla kiellettyä. Tuo on vielä monopoli!
Joku saisi tosiaan tehdä lakialoitteen, että Caruna on pakkolunastettava valtiolle takaisin.
Juu!!!! Kansalaisaloite Crunan ostamisesta valtiolle takaisin.
Ja samalla kielto myydä rataverkkoa, tieverkkoa, pohjavettä jne.
Tehkää aloitteet huolellisesti. Lukekaa ohjeet.
Hyviä ideoita kansalaisaloitteisiin jo listattu. Lisään vielä kaivoslainsäädännön muuttamisen järkeväksi.
Vaikuttaa siltä, että Suomi on joka asiassa kuin pakaroitaan levittelevä prostituoitu, joka antaa kaiken vieläpä ilmaiseksi. Ei yhtään osata/haluta ajaa omaa etua.
Just maksoin sähkölaskut. Sähkön osuus (eri firma) n.50€ ja Carunan siirron n.80€.
Minusta perusmaksun osuutta pitäisi vähentää ja kulutuksen mukaisen maksun osuutta lisätä. Tämä siis yleisesti luonnon säästämiseksi ja sähkön säästön kannattavaksi tekemiseksi.
Toinen juttu on, että pitäisi kieltää kaikki voitontavoittelu välttämättömiä monopoleilla. Eli käytännössä esim sähköverkkoon pitäisi olla vain yhteiskunnan omistuksessa omakustannushintaan.
Kun tuosta sähkön siirrosta maksetaan mansikoita, saisi se sähkö siirtyäkin ja luotettavasti sittenkin. Tänään oli kolme sähkökatkoa, eikä edes mitään myrskyä tms.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sinun tekosyysi tällaista esittää ja olla tekemättä sitä aloitetta itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sinun tekosyysi tällaista esittää ja olla tekemättä sitä aloitetta itse?
Aloitteella on tietyt kriteerit ja vaatimukset ja kaikista ei ole muotoilemaan virallista aloitetta jolla olisi oikeasti mahdollisuuksia läpimenoon.
Eri.
Vierailija kirjoitti:
Kun tuosta sähkön siirrosta maksetaan mansikoita, saisi se sähkö siirtyäkin ja luotettavasti sittenkin. Tänään oli kolme sähkökatkoa, eikä edes mitään myrskyä tms.
Yhden katkon aikana mieheni oli juuri hammaslääkärissä. Siellä oli sitten taskulampun valossa jatkettu juurikanavien rassausta neuloilla. Katko oli onneksi lyhyt, niin saatiiin homma loppuun.
Pekka Haavisto vastuuseen mokastaan! Eikös suurta palkkaa ole aina perusteltu suurella vastuulla. Kantakoon sen nyt suoraselkäisesti.
Mä olen ainakin pari vuotta sitten tästä allekirjoittanut adressiin.
Vierailija kirjoitti:
Siksi varmaan pitää nostaa hintoja. Saadaan linjat korjattua kuntoon ja maan alle.
Niin, kun caruna nyt on ulkomainen voittoa tavoittele yhtiö, jonka bisnes perustuu siihen, että ostetaan luonnollisia monopoleja ja sitten nostetaan hintaa aina uudestaan ja uudestaan ja uudestaan...
Oivoi.
Ensin sähkökatkoista kärsineet ihmiset vaativat sähköverkon parantamista. Eikö kellekään tullut mieleen, että se maksaa ja maksaja on tietysti käyttäjä siirtomaksun muodossa?
Yllättikö? kirjoitti:
Ensin sähkökatkoista kärsineet ihmiset vaativat sähköverkon parantamista. Eikö kellekään tullut mieleen, että se maksaa ja maksaja on tietysti käyttäjä siirtomaksun muodossa?
Eikä voittoa tavoitteleva yhtiö suinkaan revi reipasta siivua välistä...
Yllättikö? kirjoitti:
Tuon maksun voisi kohdistaa aluekohtaisemmin. Minä esm. asun varsinais-suomessa alueella jossa
noi "parannukset" on jo tehty. On jotenkin huvittavaa että minun pitää maksaa jonkun 10-20 kilometrin säteellä syrjäseudullä asuvan ihmisen verkon parannukset.
Kiellä noita maanpettureita myymästä sähköverkkoja ja muuta infraa ulkomaisille yrityksille niin sille ei ole välttämättä edes tarvetta.