Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku voisi tehdä kansalaisaloitteen noista sähkönsiirtomaksuja vastaan

Vierailija
24.04.2018 |

Taas nostetaan siirtomaksuja, ei perkule mitään häpyä noilla sähköyhtiöillä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättikö? kirjoitti:

Ensin sähkökatkoista kärsineet ihmiset vaativat sähköverkon parantamista. Eikö kellekään tullut mieleen, että se maksaa ja maksaja on tietysti käyttäjä siirtomaksun muodossa?

Taisi tulla mieleen vain niille, jotka päättivät myydä perusinfran ulkomaille yrityksellem joka maksaa minimaalisesti veroja suomeen tehden silti erinomaista voittoa.

Vierailija
22/24 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättikö? kirjoitti:

Ensin sähkökatkoista kärsineet ihmiset vaativat sähköverkon parantamista. Eikö kellekään tullut mieleen, että se maksaa ja maksaja on tietysti käyttäjä siirtomaksun muodossa?

Tuon maksun voisi kohdistaa aluekohtaisemmin. Minä esm. asun varsinais-suomessa alueella jossa

noi "parannukset" on jo tehty. On jotenkin huvittavaa että minun pitää maksaa jonkun 10-20 kilometrin säteellä syrjäseudullä asuvan ihmisen verkon parannukset.

Ne syrjäseuduilla asuvat taisivat olla mukana maksamassa sinun sähköverkkosi parannukset.

-itse asun keskustassa, mutta sähköä tarvii kaikki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei valtio niistä päätä vaan ne firmat. Ostakaa sähköyhtiöiden osakkeita niin saatte äänenne yhtiökokouksessa kuuluviin.Ja äänestäkää seuraavaksi  eduskuntaan vähemmän ahneita ihmisiä. Täällä  on ihan turha itkeä.

Valtio itseasiassa säätelee hyvin tarkasti lainsäädännöllä sähkönsiirtomaksuja. (Yleishyödyllisyys ja luonnollinen monopoli. ) Valtaosa siirtomaksussa on veroa. Toki esimerkiksi Caruna liikkuu lain harmaalla alueella omalla hinnoittelullaan.

Vierailija
24/24 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättikö? kirjoitti:

Tuon maksun voisi kohdistaa aluekohtaisemmin. Minä esm. asun varsinais-suomessa alueella jossa

noi "parannukset" on jo tehty. On jotenkin huvittavaa että minun pitää maksaa jonkun 10-20 kilometrin säteellä syrjäseudullä asuvan ihmisen verkon parannukset.

Ne syrjäseuduilla asuvat taisivat olla mukana maksamassa sinun sähköverkkosi parannukset.

-itse asun keskustassa, mutta sähköä tarvii kaikki

Ontuvaa logiikkaa. Sillä niin on ollut nekin joiden alueella on jo muutokset tehty. Nyt kaikki maksavat moninkertaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi