kumpi teillä siirtyisi sohvalle nukkumaan. Kuorsaaja vai siitä kärsivä?
Meillä mies älyttömän kova kuorsaamaan. Olen käyttänyt yli 20v korvatulppia ja viime aikoina niistä ei ole ollut enää mitään hyötyä, koska mies alkanut kuorsata entistä voimakkaammin.
Parin vuoden ajan olen nukkunut sohvalla 4-5 yötä viikosta. Miehen kuorsaus kuuluu myös asunnon muihin huoneisiin.
Olen äänittänyt miehelle mylvintäänsä, mutta se ainoastaan naurattaa häntä. Sohvalla suostuu nukkumaan ehkä kerran puoleen vuoteen. Ihan sama missä asennossa nukkuu, kuorsaus yhtä voimakasta asennosta riippuen. Minulla ei vaan tahdo selkä enää kestää ainaista sohvalla nukkumista. Herään selkäkipuun useita kertoja yössä.
Lääkärille mies ei suostu kuorsauksestaan puhumaan, vaikka hänellä myös hengityskatkoksia.
Kommentit (33)
Aika tampio on mieskin jos vaan nauraa kun toiset ei pysty nukkumaan hänen mölynsä takia. Hae sinä moottorisaha sängyn viereen ja ala huristella sillä kun mies on nukahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos et ole valmis tekemään asialle mitään, niin mitään muutosta ei myöskään tapahdu.
Ei meillä ole kenelläkään mitään taikasanoja ja loitsuja sinulle neuvoa, kuinka miehen apnea paranisi.
Sitähän sinä odotat.
Yksinkertaisin ratkaisu olisi fiksuin, mutta jos itse olet muutoksen tiellä poikkiteloin, niin kuuntele vaan miehen kuorsausta ja nauramista sitten.
Ymmärtääkö joku, mitä tässä viestissä yritetään neuvoa?
Aaa! Siis yksinkertaisia ihmisiä liikenteessä. No otetaan ratakiskot esille:
Ap. on hyvä ja ostaa hyvän sängyn itselleen ja raivaa sille tilaa lastenhuoneesta tai vaikka kellarista. Ap. voi myös tehdä ihan itse ratkaisuja äänieristyksen suhteen, eikä vaan istua peukalo persiissä ja ihmetellä kun on vaikeaa.
Voitko käydä sen alkuperäisen viestisi läpi ja kertoa, miten nuo neuvot kävivät siitä ilmi?
Viestissä oli implikoitavissa, ettei miehen apneaa voi itse parantaa, joten sille ei ITSE voi tehdä mitään. Eli tekee niitä muutoksia mihin voi itse vaikuttaa.
Pitää olla tyhmä ei millään keksi mitä ne voisivat olla.
En viitsi itsestään selvyyksiä aina kirjoittaa, koska lähtöoletuksena on lukijan jonkun tasoinen itseymmärrys.
Mutta joskus sitä tulee yliarvioitua lukijoita. Ja saa kuulla olevansa psykoosissa =)
Voisitte molemmat jättää tuon lapsellisen pätemisen ja kukkoilun. Ihan asiallisesti aloitettu ketju, ketään ei varmaan kiinnosta lukea teidän keskinäistä kinastelua.
Toi on kauheata, tiedän, itse oon ikäni kärsinyt huonounisuudesta ja kun siihen yhdistää kuorsaajan niin on elämä ihan oikeesti helvettiä. Onneks on aina pystynyt nukkumaan eri huoneissa, järkyttävää että jotkut kuorsaajat ei tähän järjestelyyn suostu ja loukkaantuu jos kehtaa edes ehdottaa. Nykyaviossa nukutaan tosiaan eri kerroksissa, mies on aamutorkku ja tykkää viileästä, mä taas herään viideltä ja tykkään paljon lämpimämmästä. Hyvä kun molemmat saa nukuttua rauhassa, ei tarvitse ainakaan uupumuksen takia kiukutella.
Meillä mies kuorsaa. Nykyisin olen tottunut korvatulppiin ja en enää häiriinny öisestä metelistä. Aiemmin mies kyllä kömpi sohvalle kun aikani potkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos et ole valmis tekemään asialle mitään, niin mitään muutosta ei myöskään tapahdu.
Ei meillä ole kenelläkään mitään taikasanoja ja loitsuja sinulle neuvoa, kuinka miehen apnea paranisi.
Sitähän sinä odotat.
Yksinkertaisin ratkaisu olisi fiksuin, mutta jos itse olet muutoksen tiellä poikkiteloin, niin kuuntele vaan miehen kuorsausta ja nauramista sitten.
Ap. on hyvä ja ostaa hyvän sängyn itselleen ja raivaa sille tilaa lastenhuoneesta tai vaikka kellarista. Ap. voi myös tehdä ihan itse ratkaisuja äänieristyksen suhteen, eikä vaan istua peukalo persiissä ja ihmetellä kun on vaikeaa.
Voitko käydä sen alkuperäisen viestisi läpi ja kertoa, miten nuo neuvot kävivät siitä ilmi?
Viestissä oli implikoitavissa, ettei miehen apneaa voi itse parantaa, joten sille ei ITSE voi tehdä mitään. Eli tekee niitä muutoksia mihin voi itse vaikuttaa.
En viitsi itsestään selvyyksiä aina kirjoittaa, koska lähtöoletuksena on lukijan jonkun tasoinen itseymmärrys.
Mutta joskus sitä tulee yliarvioitua lukijoita. Ja saa kuulla olevansa psykoosissa =)
Voisitte molemmat jättää tuon lapsellisen pätemisen ja kukkoilun. Ihan asiallisesti aloitettu ketju, ketään ei varmaan kiinnosta lukea teidän keskinäistä kinastelua.
Minusta on tyhmää syyttää ketään lapselliseksi kukkoilijaksi. Mutta sinulla on varmasti eri oikeudet kuin muilla.
Älä lue jos ärsyttää. Mene lenkille tai tekemään jotain aikuista epäkukkoilevaa toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän sinä odotat.
Miksi sitten kirjoittaa koko viestiä, jos jo oletuksena on, ett aloittaja tietää, mitä pitää tehdä? Olisithan voinut luetella vaikka lorem ipsumia.
Lasketaanko nenän pörinä kuorsaukseksi?
Miten tyhmä ihmisen pitää olla, ettei tajua kuorsauksen olevan hoidettavissa oleva asia? Ja ettei välitä siitä, että koko perheen yöunet kärsivät kuorsauksesta? Ja että kuorsaus voi olla merkki vakavasta ongelmasta, ja siitä pitää ehdottomasti keskustella lääkärin kanssa? Mitä jos ap printtaat miehelle tietoiskun kuorsauksesta, sen syistä ja seurauksista ja hoitomuodoista, ja käsket lukemaan. Vai eikö mies halua tietoa asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän sinä odotat.
Saattaa herättää ihmetystä, hilpeyttä ja jopa vastustusta jos ap asuu kerrostalossa ja roudaa itselleen sängyn verkkokellariin?
Mies nukkuu työhuoneessa nyt. Tosin ostettiin sinne ihan kunnon sänky.
Kokeilin korvatulppia, mutta niistä korvat vain kipeytyivät ja eivätkä ne ollut tarpeeksi tehokkaat.
Mies laihdutti, jos se vähentäisi kuorstausta. Nyt viimein aikoo mennä tutkimuksiin, jos sieltä saisi vielä apua.
Ei kumpikaan. Mies osaa kuorsata todella kovaa, siitä hän on saanut palautetta kavereiltaakin, kun ovat mökkiviikonloppuja viettäneet. Minä laitan silmän kiinni ja rupean nukkumaan, hyvin harvoin herään miehen kuorsaukseen. Silloinkin riittää kevyt taputus miehen käsivarteen, niin hän vaihtaa asentoa heräämättä.
En minä tiedä mikä on ongelma, ap kai sen parhaiten tietää, minä vain sanoin oman näkemykseni tilanteesta näiden tietojen pohjalta. Ehkä ap ei ole tullut edes ajatelleeksi, kuinka vakava juttu tuo apnea voi pahimmillaan olla, ja että siihen voi oikeasti olla hoitoa. Uskon ja ymmärrän että se kuorsaus ottaa päähän. En vain näe että kummankaan häätäminen pois omasta sängystä saati lasten huoneisiin olisi pitkän tähtäimen ratkaisuna hyvä. Ensiapuna korkeintaan. :)
- se jota lainasit