Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kumpi teillä siirtyisi sohvalle nukkumaan. Kuorsaaja vai siitä kärsivä?

Vierailija
24.04.2018 |

Meillä mies älyttömän kova kuorsaamaan. Olen käyttänyt yli 20v korvatulppia ja viime aikoina niistä ei ole ollut enää mitään hyötyä, koska mies alkanut kuorsata entistä voimakkaammin.
Parin vuoden ajan olen nukkunut sohvalla 4-5 yötä viikosta. Miehen kuorsaus kuuluu myös asunnon muihin huoneisiin.
Olen äänittänyt miehelle mylvintäänsä, mutta se ainoastaan naurattaa häntä. Sohvalla suostuu nukkumaan ehkä kerran puoleen vuoteen. Ihan sama missä asennossa nukkuu, kuorsaus yhtä voimakasta asennosta riippuen. Minulla ei vaan tahdo selkä enää kestää ainaista sohvalla nukkumista. Herään selkäkipuun useita kertoja yössä.
Lääkärille mies ei suostu kuorsauksestaan puhumaan, vaikka hänellä myös hengityskatkoksia.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on uniapnea, joka rasittaa hänen sydäntään.

Vierailija
2/33 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehellesi vielä sellaisia terveisiä, että uniapneasta kärsivälle kaverilleni tehtiin pallolaajennus 37-vuotiaana.

nro 1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta toiseen huoneeseen sängyn kanssa jos mahdollista tai hankkiudu miehestä eroon.

Vierailija
4/33 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta itsellesi kunnon sänky jonka laitat eri huoneeseen. Turha kärvistellä sohvalla! Me olemme jo

vuosia nukkuneet omissa huoneissamme. Yöuni on tärkeää!

Vierailija
5/33 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä  siirryin. Pysyvästi  toiseen osoitteeseen.

Vierailija
6/33 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta itsellesi kunnon sänky jonka laitat eri huoneeseen. Turha kärvistellä sohvalla! Me olemme jo

no kun ei ole niitä ylimääräisiä huoneita. En viitsi muuttaa lasten huoneisiin nukkumaan, enkä sinne sängyn kanssa edes mahtuisi.

Vierailija
7/33 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-PAP. Oiva laite. Tarttee lääkäriltä diagnoosin uniapneasta, sitten tutkitaan haitan aste ja säädetään kone ja maski sopiviksi. Voi ottaa aikansa että sopiva maski löytyy ja että koneeseen saadaan sopivat säädöt, mutta kun kaikki on kohdillaan, kuorsauksen ja hengityskatkojen tilalla on vain vaimea sihinä. Siihen sihinään tottuu nopeasti.

Omalla miehellä oli tuo laite useita vuosia. Auttoi paljon, mutta meillä tuli vaikeuksia niiden maskien kanssa, kun murmelillani on niin hankalan mallinen nenä. Ei siis ole konetta enää, kun viimeinen malli kokeiltavaksi olisi ollut kasvot kokonaan peittävä, ja sitä mies ei enää halunnut testata.

Vierailija
8/33 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et ole valmis tekemään asialle mitään, niin mitään muutosta ei myöskään tapahdu.

Ei meillä ole kenelläkään mitään taikasanoja ja loitsuja sinulle neuvoa, kuinka miehen apnea paranisi.

Sitähän sinä odotat.

Yksinkertaisin ratkaisu olisi fiksuin, mutta jos itse olet muutoksen tiellä poikkiteloin, niin kuuntele vaan miehen kuorsausta ja nauramista sitten.

Vierailija
9/33 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos et ole valmis tekemään asialle mitään, niin mitään muutosta ei myöskään tapahdu.

Ei meillä ole kenelläkään mitään taikasanoja ja loitsuja sinulle neuvoa, kuinka miehen apnea paranisi.

Sitähän sinä odotat.

Yksinkertaisin ratkaisu olisi fiksuin, mutta jos itse olet muutoksen tiellä poikkiteloin, niin kuuntele vaan miehen kuorsausta ja nauramista sitten.

Ymmärtääkö joku, mitä tässä viestissä yritetään neuvoa?

Vierailija
10/33 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no kun ei ole niitä ylimääräisiä huoneita. En viitsi muuttaa lasten huoneisiin nukkumaan, enkä sinne sängyn kanssa edes mahtuisi.

En usko. Et sinä tarvitse mitään 140-160-180 tai 200 cm leveää sänkyä yksiksesi. 120 tai jopa 90cm riittää.

Niin pientä huonetta ei ole olemassakaan johon ei sänky mahdu. Et tarvitse sinne huoneeseen muuta kuin sängyn.

Jos et raaski luopua vanhoista viimevuosituhannen lastulevyromuista ja kuntopyöristä, jotta saisit tilaa sängylle, niin sitten nuku sohvalla.

Vierailija
11/33 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän sinä odotat.

Oletko psykoosissa? En saa tästä mitään tolkkua.

Vierailija
12/33 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin nyt ihan ensimmäisenä huolissani tosiaan siitä uniapneasta, kuten moni muukin kommentoinut. Koitapa saada mies sinne lääkärille, tulosta vaikka jotain faktoja uniapneasta ja sen riskeistä jos jätetään hoitamatta.

Vierailija
13/33 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän sinä odotat.

Aaa! Siis yksinkertaisia ihmisiä liikenteessä. No otetaan ratakiskot esille:

Ap. on hyvä ja ostaa hyvän sängyn itselleen ja raivaa sille tilaa lastenhuoneesta tai vaikka kellarista. Ap. voi myös tehdä ihan itse ratkaisuja äänieristyksen suhteen, eikä vaan istua peukalo persiissä ja ihmetellä kun on vaikeaa.

Vierailija
14/33 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Et sinä tarvitse mitään 140-160-180 tai 200 cm leveää sänkyä yksiksesi. 120 tai jopa 90cm riittää.

Niin pientä huonetta ei ole olemassakaan johon ei sänky mahdu. Et tarvitse sinne huoneeseen muuta kuin sängyn.

Jos et raaski luopua vanhoista viimevuosituhannen lastulevyromuista ja kuntopyöristä, jotta saisit tilaa sängylle, niin sitten nuku sohvalla.

No ei kai sinne lasten huoneisiin tarvi äitiä majoittaa, kyllä ne lapsetkin vähän yksityisyyttä ansainnee. Ei hyvä ratkaisu kenenkään kannalta. Ensin se uniapnea-diagnoosi niin siihen voi saada hoitoakin.

Vierailija
15/33 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän sinä odotat.

Oletko psykoosissa? En saa tästä mitään tolkkua.

Mikä oli sellainen outo sana joka sai sinut hämmennyksiin?

Jos koko teksti oli sinulle hepreaa, niin sinun kannattaisi ennemminkin kyseenalaistaa omaa pääkoppaasi, kuin syytellä toisia psykoosissa oleviksi.

Vierailija
16/33 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän sinä odotat.

Ap. on hyvä ja ostaa hyvän sängyn itselleen ja raivaa sille tilaa lastenhuoneesta tai vaikka kellarista. Ap. voi myös tehdä ihan itse ratkaisuja äänieristyksen suhteen, eikä vaan istua peukalo persiissä ja ihmetellä kun on vaikeaa.

Voitko käydä sen alkuperäisen viestisi läpi ja kertoa, miten nuo neuvot kävivät siitä ilmi?

Vierailija
17/33 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai sinne lasten huoneisiin tarvi äitiä majoittaa, kyllä ne lapsetkin vähän yksityisyyttä ansainnee. Ei hyvä ratkaisu kenenkään kannalta. Ensin se uniapnea-diagnoosi niin siihen voi saada hoitoakin.

Eli ongelma on ukon väkisin raahaaminen lääkäriin.

Vierailija
18/33 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkipoika ukon nenään. Avointa suuta voi käyttää mm. tuhkakuppina tai roskiksena. :D

Vierailija
19/33 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän sinä odotat.

Viesti on selvä: mies lääkäriin tai molemmille omat huoneet. Varmaan ap sen järjellä tajuaa. Ei täällä kukaan voi tulla ja ottaa sitä kuorsausta pois tai määrätä miestä sohvalle nukkumaan. 

Vierailija
20/33 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän sinä odotat.

Voitko käydä sen alkuperäisen viestisi läpi ja kertoa, miten nuo neuvot kävivät siitä ilmi?

Viestissä oli implikoitavissa, ettei miehen apneaa voi itse parantaa, joten sille ei ITSE voi tehdä mitään. Eli tekee niitä muutoksia mihin voi itse vaikuttaa.

Pitää olla tyhmä ei millään keksi mitä ne voisivat olla.

En viitsi itsestään selvyyksiä aina kirjoittaa, koska lähtöoletuksena on lukijan jonkun tasoinen itseymmärrys.

Mutta joskus sitä tulee yliarvioitua lukijoita. Ja saa kuulla olevansa psykoosissa =)