Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Istukka kohdunsuun edessä

23.04.2006 |

Auttakaahan ensikertalaista!

Minulla on siis istukka väärässä paikassa eli kohdunsuun edessä. Vuotoa on koko ajan mutta onneksi vähän. Levätä pitäisi eikä juuri mitään tehdä. Istukka voi kuulemma nousta siitä pois, mutta voi myös aiheuttaa ongelmia.

Onko kenelläkään tietoa tai kokemuksia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolmas raskaus ja ekassa ja tässä kummassakin on ollut istukka alhaalla ja loppuraskaudessa se tarkistetaan ultralla ja kummassakin on noussut riittävän ylhäälle että voi synnyttää alakautta. Mulla ei ole verta tihkunut mutta kaverilla on ja sekin loppuu aikanaan joten ei mitään paniikkia.

Vierailija
2/4 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla on kans ollut istukka kohdunsuun päällä. 9/10 istukasta nousee kuulemma raskauden edetessä turvalliselle alueelle,näin kävi minullakin. Istukka oli vielä liian alhaalla 27 viikolla mutta oli noussut turvalliselle alueelle siiten jo 29 viikolla.

Jos istukka on synnytys hetkellä vielä liian alhaalla,niin lääkäri arvio tilanteen uskalletaanko aloittaa alakautta synnyttämään vain onko riskit liian suuret. Jos riski katsotaan liian suureksi niin sinulle tehdään sektio. Istukka voi vuotaa verta synnytys hetkellä todella paljon jos se on alhaalla ja siksi yleensä synnärillä vauraudutaan lisäveren antamiseen. Tällaisen synnytyksen hoitaa yleensä lääkäri kätilön avustuksella. Näin minulle silloin valistettiin kun kyselin.

Minulla oli ainakin kaikenlainen kantaminen,siivoominen ja nostelu kieletty. Mutta se voi osaksi johtua myös ennen aikaisista supistuksista joista jouduinkin sitten vuodelepoon.

Kysele jos haluat tietää enemmän,vastaan jos vain voin.

Lilli81 Nyytti 34+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei annettu mitään erityis ohjeita, mutta en tosiaan vuotanut. Kaveristani en tiedä. Minulla tarkistettiin istukan paikka vk 32+3 ja oli silloin riittävän ylhäällä.

Vierailija
4/4 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdullista kuulla, että muillakin on vastaavanlaisia harmeja.

Minulle sanottiin, että pitää ottaa rauhallisesti... Mutta on vain niin vaikeaa arvioida mikä on riittävän rauhallista! On varsin eri asia tehdä suursiivousta kuin pikkusen keskilattialta imuroida. Tai nostaa pyykkikoria tai sitten muuttolaatikoita.

Ja kuntoilu on kielletty, mutta minkälainen. Voinko kenties pyöräillä tai kävellä tekemättä mitään hikilenkkiä? Toki on selvää, että kuntosalit ja jumpat ei nyt käy...

Kun ei voi vaan maata sohvallakaan ja kun jotain tekee, pelkää " liikkuvansa liikaa" . Vaikea vetää raja!

Eräällä tuttavalla kohdunsuun edessä oleva istukka aiheutti lähes kolme kuukautta ennenaikaisen synnytyksen ja siinä meinasi käydä huonosti molemmille. Vaikka tiedän, että suurin osa tällaisista odotuksista päättyy hyvin, on kuitenkin pieni pelko mielessä.