Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syöttekö jotain vitamiinivalmistetta odotusaikana?

18.11.2009 |

Hei odottajat :)

Syöttekö jotain vitamiinivalmistetta odotusaikana?

Mitä suosittelet? Oletko kokenut käyttämästäsi vitamiinivalmisteesta olevan apua?

Suositteletko vitamiinivalmisteiden käyttöä muille odottajille?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multitabsin ylihinnoiteltua Raskaus-monivitamiinia.

Enpä tiedä onko siitä hyötyä, mutta ainakin kalsiumia, D-vitamiinia ja foolihappoa olisi hyvä saada riittävästi, ja niitä tuosta tulee tarpeelliset annokset.

D-vitamiiniahan kun ei Suomessa näin talvella paljoa tule...

Voihan sitä monivitamiinin sijaan syödä esim, pelkkää D-vitamiinia tai kalkkitablettia, jossa on D-vitskut mukana.

Vierailija
2/3 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiinia ja kalkkia tulee otettua sekä satunnaisemmin rautaa (otin n. 3 viikon kuurin). Nyt olen käyttänyt säännöllisesti maitohappovalmisteita (esim. Rela-tipat), koska niillä on käsittääkseni suotuisa vaikutus sikiöönkin.

Foolihappoa suomalaiset saavat yleensä ravinnosta riittävästi ja sen syönti tulee aloittaa 6kk ennen raskauden alkamista, jotta sillä on jotain vaikutusta tähän neuraaliputken sulkeutumishäiriön estämiseen (ja joidenkin tutkimusten mukaan sillä ei ole merkitystä silloinkaan).

Olen ns. kaikkiruokainen - paitsi maitotuotteita en käytä tarpeeksi - eli siksi en ole kokenut tarpeelliseksi käyttää monivitamiinivalmisteita. Lady Vitaa olen joskus yrittänyt popsia, mutta siitä tulee huono olo ja nousee kutisevia näppyjä, en sitten tiedä minkä takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lady Vita+ raskaana oleville ja imettäville-monivitamiini valmistetta olen käyttänyt tässä kolmannessa raskaudessa. Kahdessa edellisessä raskaudessa söin D-vitamiini valmistetta sekä rautakuurin.