¤¤¤Helminauhat maanantaihin¤¤¤
Kommentit (11)
Viikonloppuisin saa yleensä odottaa aamuisin, et lastenohjelmat alkaa, eli sais ne alkaa myöhemmin, ja arkisin ne ehtii jo loppua liian hätäseen..
Eli tietty tarkoitin, että viikonloppuisin sais lastenohjelmat alkaa jo _aiemmin_, arkisin myöhemmin..
Huomenta,
Viikonloppuna joku kyseli liikkuuko vauveli yleensä aina samoihin aikoihin. Meillä aluksi liikkeet tuntuivat yleensä aamupäivällä 10-12 (ajoittain, ei jatkuvaa mylläystä) ja sitten taas illalla samaan aikaan. Nyt viimeiset kolme päivää rytmi on muuttunut kokonaan toiseksi: päivät masussa pitkälti nukutaan ja öisin melskataan niin että... Yöunet on siis mulla luokkaa kahden tunnin pätkissä ja välillä valvomista. Kiva työviikko varmaan edessä... Tiedän kyllä että yöunet lyhenee raskauden loppua kohti ja valmistavat äitiä valvomaan vauvan kanssa, mutta nyt ollaan vasta puolivälissä! Mähän olen ihan zombi helmikuuhun mennessä tätä menoa.
Ja sitten kysymys liikelaskennasta: onko tämä joku juttu jota ihan pitäisi harrastaa päivittäin ja mistä alkaen? Ja olen ymmärtänyt että liikkeitä pitäisi tuntea 10 tunnissa mutta kuinka usein? Ei siis varmaankaan vuorokauden jokaisena tuntina, mutta riittääkö siis yksi tunti vuorokaudessa? Toistaiseksi en ole havainnoinut kuin sen verran että joka päivä jotain tuntuu - välillä enemmän, välillä vähemmän.
Aurinkoista syysviikkoa kaikille!
äippä + masukki 20+1
Huometa vaan, taas uusi viikko ja uudet kujeet. Ulkona on ihanan syksyinen ilma auriko vähän paistelee sumun takaa, pitänee lähtä kohta koiran kanssa ulkoilemaan.
- Minni- valitteli huonosti nukutuista öistä. Täällä on sama ongelma, pömppis aloittaa potkunyrkkeily tunnin aamuyöstä, enkä sen jälkee saa nukuttua. Heräsin jo 7.00 maissa ja kun on yövuoro tiedossa pääsee nukkumaan vasta huomenna 7.00, joten 24 h pitäs jaksaa pysyä pystyssä.
(.) on viimisen viikon supistellut vähän liianki kanssa ja alapäässä tuntuu ikävää painon tunnetta, onkohan näillä viikoilla ihan normaalia? Ajattelin soittaa th ja kysellä. Siskolla ja äidillä kun on ollut raskauksissa sairaala lepoa supistelujen takia, äitillä oli 3 kk ja siskolla 1 kk. Pakkolepo sairaalassa ei kovasti kiehtos, itselläni ku on vielä hirvee sairaalakammoki kaiken päälle..
Mukavaa syys päivää helmille.
t. oona+pömppis 21+4
ja kivaa alkanutta viikkoa!
Täällä on taas muuttotouhun täyttämä viikonloppu takana, ja miestä on ikävöity nyt oikein urakalla. Siellä omassa kodissa iskee kova ikävä, kun on meidän omat tavarat ja huonekalut ympärillä. Jotenkin viikot tuossa työsuhdeluukussa sujuu vähän helpommin.
Mutta tasan kymmenen päivän kuluttua se mies tulee Suomeen! Ja tänään menee rv20 rikki!!
Makkara rv20+0
[b]vauva0207[/b]: Se liikelaskenta alotetaan sit myöhäsemmillä viikoilla jolloin pitäs tuntua se 10 liikettä tunnin aikana. Näil viikoil riittää ett liikkeitä tuntuu päivittäin.
Nyt tällänen lyhyt kirjootus, täytyy esikko saatella koulutielle. Täytti muuten tuo äitin pikkunen tytöntyllerö eilen 7v. Sniiiiiff.......... :' ) [color=red][size=2]♥[/size][/color]
[b][color=salmon]Päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!![/color][/b]
Maaret(ti) & örppänä [color=red][size=3]♥[/size][/color] (rv21+3/22+1)
Heips!
Täällä on tänään edessä rakenneultra!=) Tosin on vasta tuossa illemmalla, jotta mieskin kerkiää mukaan..Tosin sitä silloin varatessamme en muistanut ollekaan ajatella, että mihinkäs nyt sitten esikoisen panee siksi aikaa?? Muistan ainakin Tampereelta, jossa oli kauheat ukaasit seinillä, että ultriin ei saa tuoda lapsia mukaan. En tiedä mikä on käytäntö täällä Seinäjoella.. Täytyy soitella paikan päälle ja kysellä.. Meillä kun ei ole ihan lähellä lastenhoitajaa, kun ainoa kaveri joka voisi hoitaa on tänään iltavuorossa!:(
No mutta, eiköhän tuo järjesty jotenkin..
Eilen oltiinkin esikoisen kanssa reissussa. Käytiin Tampereella mummoa katsomassa. Ja olihan siellä eno ja tätikin sekä vaari! Josta poika muuten totesi, että Piippolan vaari!=) Oli päivemmällä lauleskellut kyseistä laulua.;) Tosin alkuun muisti tuon piippola-sanan väärin ja sanoi että ' Mennään katsomaan pimppa-vaaria!' =) Ei vielä tiedä mitä tuo pimppa sana merkitsee..
Eipä tässä taas ihmeempiä, palailen illalla tai huomenna kertomaan ultrakuulumiset! Saa nähdä kysymmekö sukupuolta. Aluksi olimme vahvasti sitä mieltä, että kysytään, mutta nyt kun viikonloppuna keskustelimme niin molemmat olivat alkaneet epäröidä haluammeko sittenkään tietää!;) Joten saa nähdä miltä se sitten illalla tuntuu..
frog2 ja rv21+2
Heissan kaikille,
ajatella, että me helminauhalaiset huitelemme jo raskauden puolivälissä.Toiset vielä odottaa jokusen päivän ja toiset jo ylittäneet tämän maagisen rajan. Upeeta! Kyllä se talvi sieltä tulee vaikka Helsingissä eilen +23.
Liikkeistä ollut keskustelua muun muassa. Älkäähän varsinkaan te ensisynnyttäjät hätäilkö vaikkette vielä joka päivä liikkeitä tuntisikaan. Varsinkin jos istukka on etuseinämässä, niin liikkeitä tuntuu harvemmin. Ensimmäistä kun odotin, niin kateellisena kuuntelin muiden hurjia kertomuksia ja mietin miksei minulla tunnu niin paljon, että onko vauva niin rauhallinen tai vähäliikkeinen. Katinkontit. Kyllä ne siellä varmasti yhtä lailla mylläävät - riippuu aina siitä missä istukka on ja miten päin lapsi mahassa kulloinkin on. Ja jos vielä vaikuttaa uniin, niin paremmin saa nukuttua mitä vähemmän liikkuu. Ekassa raskaudessani mulla ei koskaan ollut tällaista ongelmaa, mutta nyt joudun yhtymään muutamaan muuhun, joka sanoo, ettei saa nukuttua kun vauveli myllää mahassa. Viikonlopun päikkärit jäi ottamatta kun melske oli niin kova. Öisin onneksi en siihen reagoi - ainakaan vielä.
Loppuaikojen univaikeuksia odotellen ;)
Hauskaa päivänjatkoa kaikille!
Kaksosnainen ja pikku-Haisuli rv 19+3
Eipä sitten päästy vielä tänään taloa kattomaan, keskiviikolle saatiin sovittua näyttö...
Ehtiipähän tässä vierailla hyvin pankissa kysymässä lainatarjouksia.
Sitten pitäis saada vielä tämä nykyinen asunto myytyä, jos meinataan talo ostaa!
[color=brown][b]Makkara: [/b][/color]Jaksuja miehen odotteluun! Onneksi 10 päivää sujahtaa nopeasti..!..paitsi odotellessa..
[color=green][b]Frog: [/b][/color] Tsemppiä ultraan!!
Minä laitoin tällähetkellä omistamani vauvan vaatteet pesuun, että saan niitä hoitopöydän laatikoihin alkaa jo järjestellä...! = )
Tekis kovasti mieli lähtee ostamaan iso pinkka vaatteita, mutta täytyy varmaan miettiä ensin kunnolla mitä kannattaa ostaa jos pakkauksenkin ottaa!
Talvihaalaria (pientä) ainakin tarvitaan ja varmaan muutenkin alkuun ihan pieniä vaatteita jonkunverran..
Meillä keskiviikkona esikon 8-vuotis synttärit, jotka tosin juhlitaan viikonloppuna..
Luvassa siis aika väsyttävä viikonloppu!
mammutti ja Vilppu rv 19+3/20
Pitkästä aikaa! Eipä ole täällä liiemmin ehtinyt käydä työ" kiireiltä" .. Monilla on ilmeisesti jo rakenneultra ollut, täällä vasta ensi viikolla. Minä myös olen tuota liikkeiden vähyyttä / vähenemistä pähkäillyt, hyvä tietää, ettei vielä näillä viikoilla tarvitse koko aika jotakin tuntua. Mulla on viime viikon aikana nimittäin vähentynyt huomattavasti, menee päiväkin, etten mitään huomaa. Kai siellä silti kaikki on ihan ok..
Victoria 19+4
Neuvolassa tänään...eipä mitään ihmeempiä. Arvot kunnossa ja painokin noussut 1kg:n(siis koko raskauden aikana) niin ei terkan tarvii huolestuu. Sydänäänet kuului ihanasti ja oli pikkuneitikin niitä ihmettelemässä mukana, ihania ilmeitä hänellä kun kuunneltiin ;o). Seuraavalla kerralla sitten Kelan papruja yms. eli noin kuukauden päästä.
Liikeistä: Mulla on istukka takaseinässä ja tuntuu jo hyvin liikkeet ja päivittäin. Edellisessä raskaudessa ei tuntunut loppuvaiheessakaan kovin paljoa kun vauva perätilassa ja varpaat suurinpiirtein suussa. Ja taisipa olla istukka etuseinässä vaimentamassa. Mut myllerrystä sitäkin enemmän ei niinkään potkuja.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille...
calmus & pikkuinen 20+3
Täällä just esikoisen kanssa herätiin. No voi törkeys, yhden lyhyen lastenohjelman kerkes poika tos kattoo, nyt jo loppui, näköjään lastenohjelmat alkanu jo klo 07(!). Mikäs järki tollasessa on? Viikonloppuisin saa yleensä odottaa aamuisin, et lastenohjelmat alkaa, eli sais ne alkaa myöhemmin, ja arkisin ne ehtii jo loppua liian hätäseen.. höh.
Mites on uusi viikko lähdössä käyntiin? Täällä ok, mitä nyt sää näyttää olevan melko synkkä, märältä ulkona näyttää, en nyt erota tuleeko vettä alas. No, jospa sit sais vaikka vähän siivottua tänään tätä kämppää (toivossa on hyvä elää..).
[color=blue]Mukavaa alkanutta uutta viikkoa kaikille! [/color]
Minni & [color=teal]Mulperi [/color]18.. eiku tänään onkin taas uusi raskausviikkokin! Eli nyt sit tasan 19 (wau, olen siis jo 20. rv:llä!) =D