Kuinka useasti sairastelette? Kuinka paljon liikutte?
Montako kertaa olet ollut sairaana vuoden aikana?
+ kuinka monta tuntia viikossa liikut?
Kommentit (34)
Olen sairaana todella harvoin, jos ei jotain pientä kurkkukipua ja satunnaisia päänsärkyjä yms. oteta huomioon. Olin flunssassa viimeksi neljä vuotta sitten.
En harrasta liikuntaa, oikeastaan ollenkaan. Pitäis kyllä.
Joko kerran tai en kertaakaan, varmasti en muista. En ainakaan viimeisiin 6kk ole ollut sairaana.
Kävelen 500m matkan yliopistolle silloin tällöin. Olen kuitenkin hoikka ja terveessä kunnossa, koska olin suht kova urheilija (20 km pyörälenkki päivässä) ennen muuttoani yliopistokaupunkiin. Täällä Turussa en vielä ole uskaltanut ajaa pyörällä, kun jo muut pyöräilijät pelottavat, ja siihen päälle vielä pitäisi osata liikennesäännöt. :D
Mitä tarkoitat liikkumisella?
Jos kävelen kahden kilometrin päähän ruokakauppaan, teen ostokset ja kävelen takaisin, onko se liikkumista?
Jos tuollaiset arkiliikunnat eivät ole liikkumista, niin en liiku lainkaan. En myöskään ole sairastellut viimeisen vuoden aikana.
Joka toinen vuosi saan yleensä flunssan, ja kuumeen ehkä 3-5 vuoden välein. Liikun epäsäännölisesti, talvisin en juuri yhtään mutta kesällä ja keväällä pyöräilen joka paikkaan ja lenkkeilen.
En liiku enkä sairastele.
Mutta minusta tuntuu, että näin työikäisellä sairastelu on kiinni lähinnä siitä, minkä verran altistuu pöpöille. Joissakin töissä altistuu enemmän (esim. päiväkodit ja asiakaspalvelutyöt), silloin potee flunssan - pari vuodessa. Minäkin sairastelin silloin enemmän, kun oli muutama työkaveri jolla pikkulapsia. Passiivinen sohvaperuna ei käy mistään hakemassa itselleen edes tauteja.
Perus noro ja flunssa kerran vuodessa
-8h viikossa salilla
Sairastun kunnon flunssaan yleensä kerran tai kaksi kertaa vuodessa. Saan räkätaudin yleensä koulusta kun opiskelijat änkevät sairainakin kursseille etteivät jää jälkeen opinnoissa.
Käyn 3 kertaa viikossa 12km lenkillä joko pyöräillen tai kävellen. Venyttelen iltaisin ja pari kertaa viikossa saatan tehdä jonkun tosi kevyen pikkujumpan jaksamisen mukaan. Liikun kaikkialle kävellen tai pyörällä. Saan mielestäni ihan ok määrän liikuntaa, mutta minulla on silti jatkuvasti väsynyt ja huono olo. Liikunta onneksi helpottaa ja piristää hetkellisesti.
N25
Vierailija kirjoitti:
Perus noro ja flunssa kerran vuodessa
-8h viikossa salilla
Noro kerran vuodessa perusjuttu?
Aika sairas olet. Onko sinulla pikkulapsia vai mistä nuo saat?
Jos liikun maksimissaan kerran viikossa, oon sairaana 0-1 kertaa vuodessa. Jos liikun useammin, sairastelen paljon enemmän
Flunssaa ei ole ollut ainakaan kahteen-kolmeen vuoteen. Paha ruokamyrkytys ja/tai vuoristotauti viime kesänä.
Liikun paljon, nytkin puolen vuoden aikana 100 matkapäivää ;).
Jos kysyttiin liikunnan harrastamista, niin pyrin tekemään lenkin useamman kerran viikossa, kuntosalia 2-3/vko, golfia 2-4/vko, kun säät sallivat.
Tämän vuoden puolella olen ollut 2 päivää vatsataudissa. Liikuntaa harrastan noin 6-7 tuntia/viikko. Itse koen, että ruokavalio edesauttaa terveenä pysymistä paremmin, kuin pelkkä liikunta.
En ole sairaana juuri koskaan, ehkä kerran vuodessa ja silloinkin vain päivän pari kestävä joku pikkuflunssa.
Liikuntaa en harrasta ollenkaan, en minkäänlaista. Jaksan kulkea rappuset ja olen normaalipainoinen.
Sairastun kerran vuodessa nuhaan. Liikun 4 h.