Meillä ikäeroa 12v miehen kanssa. Aihe aiheuttaa voimakkaita mielipiteitä.
Me ei olla koskaan keskenämme nähty mitään ongelmaa meidän välisessä ikäerossa. Välillä oikein yllätyn siitä, miten vaikea tämä aihe on muille. Miehen kavereita tämä ei häiritse. Heidän puolisoitaan sen sijaan melko useasti. Olen suoraan sanottuna saanut aika kylmää kohtelua kun ollaan oltu vaikka yhteisissä illanvietoissa. Omista kavereistani iso osa on sitä mieltä, että tämä on tosi hyvä juttu, osa vieroksuu miehen ikää, mutta yleensä he ovat vielä melko nuoria.
Kaikki jotka tuntevat meidät hyvin ja ovat nähneet meitä yhdessä, ovat sitä mieltä, että me ollaan hyvä pari. Mies on varmasti parasta, mitä kohdalleni on sattunut ja ollaan onnellisia. En ymmärrä kylmää kohtelua miehen ystävien puolisoilta. Toivoisin, että muutkin osaisivat olla onnellisia toisten ihmisten puolesta.
Kommentit (26)
Ai? Mun exä ja nykyinen mies on syntyneet samana vuonna ja ovat siis seitsemän vuotta minua nuorempia. Tosin usein luullaan meitä samanikäisiksi. Mutta mitään keskustelua aiheesta ei ole tullut.
Kai olette aika nuoria, tai siis sinä ainakin. Keski-iässä tuollainen ikäero on +-0.
Meillä kans ja ensimmäinen lapsikin tulossa. Mies vanhempi, 38v ja minä 26v. Ei ole kenelläkään ollut mitään ongelmaa ikäeron kans.
Teidän suhde on teidän asia eikä muiden. Vastaa kylmään lämmöllä, paras ase ja aseistariisunta.
Riippuu siitä, kuinka vanha se nuorempi osapuoli on. Onko tässä nyt taas kyse siitä, että reilusti kolmikymppinen on iskenyt nippanappa 20-vuotiaan? Ehkä vielä hyvässä tapauksessa eronnut yh iskenyt nuoren, jolla ei mitään hajua isä/äitipuolena olosta? Silloin ymmärtää kyllä kritiikin. Nuorten pitää antaa ensin elää itsenäistä elämää, ennen kuin tullaan siihen valmiin paketin kanssa kasvattamaan toisesta itselle mieluista puolisoa. Hyvä kun toinen on ehtinyt vanhempien hoteista omilleen, kun joku yh iskee kiinni.
Jos olet miestäsi nuorempi niin kai ne muut naiset pelkää, että ne vaihdetaan nuorempiin. En tiedä. En ymmärrä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kans ja ensimmäinen lapsikin tulossa. Mies vanhempi, 38v ja minä 26v. Ei ole kenelläkään ollut mitään ongelmaa ikäeron kans.
Meillä minä olen 28v ja mies 40v. Oon tästä aika yllättynyt, koska en ole koskaan itse ajatellut ihmisen ikää minään mittarina. Sukulaiset on meillä onneksi ottaneet asian tosi hyvin. Meillä on myös se tilanne, että minulla on lapsia (olen saanut heidät nuorena), miehellä ei lapsia ole. Ap
Jaa no riippuu minkä ikäisiä olette. Jos mies on esim. 38v ja sinä 26v niin mikäpä siinä. Jos taas mies on 28v ja sinä 16v...,joo, on outoa enkä ihmettele ihmettelijöitä.
Sama tietenkin toisinpäin eli samapa tuo oletko se nuorempi vai vanhempi osapuoli naisena. Sillä vaan on väliä kuinka nuori se nuorempi nyt on. Jos kummatkin jo selkeästi aikuisia (sanotaanko pitkälti päälle 20v) niin ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet miestäsi nuorempi niin kai ne muut naiset pelkää, että ne vaihdetaan nuorempiin. En tiedä. En ymmärrä naisia.
Tämä!
Ovatko miehesi kavereiden puolisot sanoneet, että eivät pidä ikäerostanne? Voihan olla, että miehelläsi on muuten huono maine ja kavereiden puolisot siksi kammoksuvat hänen suhdettaan. Onko miehelläsi ollut vaikka exä, jonka ovat tunteneet? Kohdellut tätä huonosti, pettänyt, kerännyt mainetta sovinistina tai muun ällötyksenä... ihan vaan heittoina siis nämä, en väitä että miehesi on tuollainen... mahdollisia syitä vaan arvailen.
Meillä 13v. Mies vanhempi. Olemme olleet yhdessä reilu viisi vuotta ja lapsi on nyt vuoden vanha. Eipä kukaan ole kuittaillut enää, alkuun oli ihmettelyjä.
Oletko varma että miehen kaverien vaimoja häiritsee nimenomaan ikäsi? Ehkä heillä on joku tiivis klikkiporukka johon miehen eksä kuului tai joku muu syy, eli ovat nyt yleisesti vain päättäneet olla tykkäämättä sinusta?
Alkoiko teidän suhde pettämisestä? Jättikö mies entisen naisystävän sinun takia? Jos tämä entinen oli näiden kavereiden puolisoiden mielestä mukava ihminen, niin totta kai he vieroksuvat toista naista.
Tai sitten heitä vaan ärsyttää kun olet nuorempi, ja ehkä kauniimpi, kuin he. Ehkä ovat huomanneet, että nämä heidän puolisonsa eli miehesi kaverit tykkäävät sinusta liikaakin.
Se ei ole sinun vikasi eikä sinun ongelmasi muuten kuin että keljuttaahan se jos ei oteta porukoihin.
Kateus vie kalatkin järvestä.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten heitä vaan ärsyttää kun olet nuorempi, ja ehkä kauniimpi, kuin he. Ehkä ovat huomanneet, että nämä heidän puolisonsa eli miehesi kaverit tykkäävät sinusta liikaakin.
Se ei ole sinun vikasi eikä sinun ongelmasi muuten kuin että keljuttaahan se jos ei oteta porukoihin.
Kateus vie kalatkin järvestä.
Jos noin on, niin naisia varmaan eniten inhottaa se, millaisten miesten kanssa ovat suhteessa... tavallaan ap:n ja hänen miehensä suhde saa heidät näkemään omat miehensä valossa, jossa eivät halua näitä nähdä.... ei kukaan halua olla parisuhteessa ikäisensä miehen kanssa, joka haaveilee nuoremmasta naisesta... mutta helpompi kuin nähdä oma mies iljetyksenä on kohdistaa se epäsuora aggressio siihen nuoreen naiseen...
Toki ikäero on pariskunnan oma ongelma , ei se muille kuulu. Varsinkin tuollaiset keski-ikäiset pariskunnat 30-50v ei varmaan herätä ihmetystä. Jos toinen osapuoli on parikymppinen, niin silloin pikkasen säälittää ja tietty toisen kokemattomuuden hyväksikäyttö tulee mieleen. Toisaalta sitten taas vanhemmassa päässä se ikäero taas korostuu ja nuorempi päätyy vanhuksen hoitajaksi.
Mihin katoaa miesten suvaitsevaisuus, kun ikäero on toisinpäin. Tapasin eroni jälkeen yhteisen harrastuksen parissa itseäni 11 vuotta nuoremman miehen, jonka kanssa kaikki toimii seksistä lähtien. Olemme ehtineet lopettaasuhteemme kaksi kertaa vain ja ainoastaan ulkopuolisten paineiden vuoksi. Ikäiseni miehet ovat erittäin ilkeitä kuittailussaan tyyliin : ” se jättää sut kuitenkin, mitäs kun rupsahdat, jos sun seksihalut häviää, luonnotonta, puuma jne.”
Palasimme toisen kerran yhteen, koska viihdymme yhdessä. Lapset eivät ole enää ajankohtaisia kummallekaan. Seksi toimii loistavasti ja haluamme sitä yhtä paljon.
Eri asia, jos mies haluaisi lapsen. Tosin nykytutkimuksen valossa olisi parempi, jos miehetkin saisivat esikoisensa alle 40-vuotiaina.
Vierailija kirjoitti:
Me ei olla koskaan keskenämme nähty mitään ongelmaa meidän välisessä ikäerossa. Välillä oikein yllätyn siitä, miten vaikea tämä aihe on muille. Miehen kavereita tämä ei häiritse. Heidän puolisoitaan sen sijaan melko useasti. Olen suoraan sanottuna saanut aika kylmää kohtelua kun ollaan oltu vaikka yhteisissä illanvietoissa. Omista kavereistani iso osa on sitä mieltä, että tämä on tosi hyvä juttu, osa vieroksuu miehen ikää, mutta yleensä he ovat vielä melko nuoria.
Kaikki jotka tuntevat meidät hyvin ja ovat nähneet meitä yhdessä, ovat sitä mieltä, että me ollaan hyvä pari. Mies on varmasti parasta, mitä kohdalleni on sattunut ja ollaan onnellisia. En ymmärrä kylmää kohtelua miehen ystävien puolisoilta. Toivoisin, että muutkin osaisivat olla onnellisia toisten ihmisten puolesta.
Ehkä ongelma ei ole ikä, vaan jokin muu sinussa tai miehessä. Ehkä he tietävät miehestä jotakin, jota sinä et tiedä. Turha syyttää sitä ensimmäistä eroa, joka tulee mieleen. Vähän sama, jos syytetään rasismista, jos liputta matkustava ei-kantasuomalainen saa tarkastusmaksun.
Ei tainnut ap ikinä vastata tuohon kysymykseen, alkoiko suhde pettämisestä... Eiköhän se negatiivinen asenne johdu jostakin muusta kuin ikäerosta. Ap on kuitenkin jo sen verran vanhempi, ettei tuo ikäero tunnu edes nuoremman ja kokemattomamman hyväksikäytöltä.
Sinä vanhempi?