millaisia alueita on Iivisniemi, Soukka, Laurinlahti ja Kivenlahti? (ov)
Moi,
Olen muuttamassa Suomeen 8 Englannin-vuoden jälkeen mieheni kanssa ja ollaan katseltu pk-seudun asuntotilannetta jo jonkin aikaa. Muutetaan eka toki vuokralle mutta haluttaisiin ostaa oma asunto mahdollisimman pian muuton jälkeen. Halutaan muuttaa paikkaan josta pääsee suht helposti Helsingin keskustaan mutta missä on rauhallista ja paljon luontoa ja tilaa ympärillä. Katseltiin Itä-Helsinkiä,. mutta miehen työt tulee näillä näkymin olemaan Espoossa ja olisi fiksumpaa muuttaa sille puolen.
Halutaan siis asua jossain aika rannan tuntumassa. Meillä on koira mutta ei lapsia vielä (suunnitteilla). Eli tärkeää olisi rauhallinen asuinalue, hyvät yhteydet keskustaan, hyvät ulkoilumaastot, päiväkoti, kaupat ym. palvelut suht lähellä. Millaisia alueita on nuo otsikossa mainitsemani paikat? Metrohan laajenee pitemmälle Länteen mikä olisi meidän kannalta hyvä juttu.
Budjetti meillä on n. 250k ja haussa 3/4h + keittiö ja ainakin etuovesta löytyy tolla hinnalla vaikka millä mitalla kivoja asuntoja.
Kommentit (50)
Ihan ok alueita nuo ovat. Ystävä asunut Soukassa koko ikänsä ja viihtyy.
Kaikki ovat ihan hyviä, ei siellä sen enempää mitään narkkilaumoja ole kuin muualla Espoon kerrostalolähiöissä. Jos meri pitää olla lähellä, sitten Laurinlahti (ja Soukan ja Kivenlahden rannat). Samaa 70-80-luvun rivaria, ei niissä eroa ole. Jos se ranta ei ole ehdoton, Iivisniemi tai pohjoisempana Latokaski ovat puistomaisia paikkoja vähän edullisemmin.
Me asutaan Soukan laitamilla ja viihdytään hyvin. Ihan ostarille en haluaisi muuttaa Soukassa enkä Kivenlahdessa, mutta muista lähialueista tykkään. Luonto, meri ja rantaraitti on lähellä ja muutenkin ihanat ulkoilumaastot. Palvelut on hyvät ja jonkun vuoden päästä kulkee metro, jos siitä tykkää.
Kivenlahti on pilalla. Syyt kerrottu yllä.
Aion muuttaa veks.
Matinkylä? Siellä on meri ja hyvät yhteydet keskustaan ja otaniemeen metrolla sekä hyvät palvelut (iso omena)
Kauniaisiin vaan. Hyvät palvelut, alhaiset verot. Paljon parempaa väkeä eikä juuri sitä väärän väristä. 10-15min etäisyydellä sello ja iso omena. Junalla 15min stadiin. Narkkarit piilotettu juusintielle, niille lähin juna-asema on kera joten niitä ei näy.
Merta ei ole mutta järvi on, gallträsk. Sen ympäri kulkee kiva kävelytie.
Latokaski on halpa. Varo kosteusvaurioita!
Kävin ks. neljää rivariasuntoa, kaikki haisivat.
Salaojat tukossa.
Latokasken asunnot ei mene kaupaksi.
Laurinlahdesta voi mennä polkupyörällä Keilaniemeen. Matkaa on noin 12 km. Mukavampi reitti olisi tosin pyöräillä Matinkylään (noin 6 km) ja jatkaa sieltä metrolla. Mainitsemistasi alueista Laurinlahti on paras. Minä kyllä miettisin spekseilläsi vakavasti Matinkylää.
Joka tapauksessa kaikki mainitsemasi paikat ovat Itä-Helsinkiä parempia vaihtoehtoja.
Jos omistaisin auton, muuttaisin Järvenperään.
Vierailija kirjoitti:
Matinkylä? Siellä on meri ja hyvät yhteydet keskustaan ja otaniemeen metrolla sekä hyvät palvelut (iso omena)
Ruma ja kallis
Vierailija kirjoitti:
Älä muuta Kivenlahteen/Espoonlahteen! Muutamassa vuodessa alue mennyt tosi levottomaksi. Ryöstöjä, pahoinpitelyjä, ahdisteluja ja raiskausten yrityksiä on enemmän kuin koskaan ennen. Soukasta en osaa sanoa, mutta se on ainakin aikoinaan ollut aika rajua seutua. Olen asunut puolet elämästäni Kivenlahdessa, ihan siinä rannan tuntumassa ja nyt olen hakenut kaupungilta asuntoa rauhallisemmilta seuduilta. Pelkästään meidän taloyhtiössä on viime vuoden aikana ollut kaksi raiskauksen yritystä, en tiedä onko samojen miesten toimesta. Toisessa tilanne ollut se, että nainen on avannut kotinsa oven ja rappusten yläpäästä on joku mies syöksynyt alas, työntänyt naisen kotiinsa ja ängennyt itse perässä. Naisen oma mies oli yläkerrassa ja kuuli huudon, Luojan kiitos! Olen itsekin joutunut jne., tein rikosilmoituksen reilu vuosi sitten, mutta päätekijän kavereita ei edes kuulusteltu. En todellakaan suosittele aluetta, koska merkkejä rauhottumisesta ei näy.
En tiedä millaisessa taloyhtiössä oikein asut. Oman kokemukseni mukaan Kivenlahti on pääosin ihan siisti ja viihtyisä paikka, etenkin merenrannan alue. Ostarin alue nyt on samanlainen kuin muuallakin. Koskaan en ole törmännyt ongelmiin, vaikka liikun ulkona paljon iltaisinkin.
Mites Haukilahti tai Matinkylä? Olari?
Olaria suosittelen. Kaikki lähellä ja monta hyvää koulua. Kivoja ihmisiä myös paljon. Ei asuta itse siellä nyt, mutta mielellämme muutettaisiin takaisin. Käsittääkseni myös sekä Montessori- että englanninkielinen päiväkoti.
Vierailija kirjoitti:
Presidentti Niinistö asui Kivenlahdessa ennen avioitumistaan. Laurinlahdessa asuvat mm. Anne Berner ja Temppeliaukion kirkon suunnitellut arkkitehti Suomalainen.
Missä Kivenlahdessa muka Niinistö asunut? Olen asunut itse täällä yli 30-vuotta ja kertaakaan en ole tuosta kuullut.
Matinkylää suosittelen! Meri,luonto,lenkkimaastot,koirapuisto,iso omena,metro,bussit yms ihan vieressä! Asun mieheni ja meidän koiran kanssa täällä ja viihdytään niin hyvin ☺️
Kivenlahdessa asuin vuoden verran muutama vuos sitten kun sinkkuna olin ja en viihtynyt yhtään.jotenkin slummin olosta ja niin kaukana kaikesta..halpaahan siellä oli asua kaupungin vuokra kämpässä mutta ei ollu sen arvosta että oisin sinne jäänyt.
Vierailija kirjoitti:
Matinkylää suosittelen! Meri,luonto,lenkkimaastot,koirapuisto,iso omena,metro,bussit yms ihan vieressä! Asun mieheni ja meidän koiran kanssa täällä ja viihdytään niin hyvin ☺️
Kivenlahdessa asuin vuoden verran muutama vuos sitten kun sinkkuna olin ja en viihtynyt yhtään.jotenkin slummin olosta ja niin kaukana kaikesta..halpaahan siellä oli asua kaupungin vuokra kämpässä mutta ei ollu sen arvosta että oisin sinne jäänyt.
Kivenlahti ei ole slummia nähnytkään. Matinkylän keskusta se vasta ankea onkin.
Joo meinasin siitä kirjottaakkin mutta aattelin että joku vetää herneen nenään.Asutaan siis täällä PAREMMALLA puolella matinkylää ja kierretään ostari kaukaa😀 Ja kyllä se kivenlahti slummia oli 🤑
Tuntuu että viimeisen kahden vuoden aikana kivenlahteen on tullut entistä enemmän narkkareita ja holisteja,omaankin taloyhtiöön muutti narkkariporukka,tarkoitan koko kivenlahtea että aikamoinen slummi rupeaa olemaan,
ennen kyllä ihan kiva paikka ollut,varsinkin yläkivenlahti
Vierailija kirjoitti:
Joo meinasin siitä kirjottaakkin mutta aattelin että joku vetää herneen nenään.Asutaan siis täällä PAREMMALLA puolella matinkylää ja kierretään ostari kaukaa😀 Ja kyllä se kivenlahti slummia oli 🤑
Itse vaikutatkin erityisen sivistyneeltä :)
No eilen katselin että Laurinlahdesta irtoaisi rivarinpätkä ihan rannan tuntumasta alle 300k. Kuinka kauan sieltä kestää omalla autolla Keilaniemeen? Voiko sitä matkaa mennä polkupyörällä?
Kiitos todella paljon vastauksista, olen elänyt koko aikuisiän Briteissä eikä ole mitään hajua näistä asioista.
-ap