Kaverini laittoi välit poikki minuun. MP tilanteesta?
Elikkäs pari päivää sitten kaverini blokkasi minut kaikkialta somesta mistä pystyy. Sitten koitin soittaa mistä on kysymys, löi luurin korvaan. Laitoin tekstarin, että on OK jos et halua olla enää kaverini, mutta olisin halunnut kuulla vaan syyn miksi näin tapahtui.
Nyt vaan joudun arvailemaan mistä saattaisi olla kysymys.
Olimme tekemisissä netissä päivittäin n.2v.
Tuin häntä monessa ikävässä vastoinkäymisessä mitä hän oli joutunut kokemaan, juttelimme todella syvällisiä jne...
Veikkaan, että syy miksi hän laittoi minuun välit poikki oli rankka huumori. Sitäkin ihmettelen, koska hän itse viljelee sitä kaikista mustintahuumoria ja meillä oli tapana käsitellä vaikeita asioita huumorin keinoin.
Minulle ei siis jäänyt edes tilaisuutta pyytää anteeksi, koska en ole varma mitä olen tehnyt. Tietysti olisin pyytänyt anteeksi ja selvittänyt asiat puhumalla niin kuin ollaan aikasemminkin tehty.
kyseessä on kohta 40v lähenevä mies, minun mielestäni aika lapsellista käytöstä laittaa tuollain välit poikki.
Kuulin toisaalta, että kyseisellä henkilöllä on ollut tapana vuosien aikana laittaa samanlailla välit poikki koska ei kuulemma kestä konflikteja.
En vaan tiennyt, että välillämme on konflikti, siitä olisi ollut reilu kertoa.
Olisin halunnut kysyä palstalaisilta, että onko normaalia käytöstä ja reilua?
Minulla muuttui käsitys herrasta täysin tämän tempauksen jälkeen. Vaikea ajatella enää hyvää hänestä. Yritän kuitenkin, koska periaatteessa ei pitäisi olla välillämme mitään ongelmaa.
Ahdistaa niin paljon tämä tietämättömyys.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
No eihän se ole normaalia blokata ystävä, jos ei mitään syytä siihen ole. Nyt pitäis kuulla miehen versio asiasta, että voisi sen enempää kommentoida.
niin todellakin pitäisi, sehän se tässä ongelma onkin. Ihmettelen koska tosiaan olla aina juteltu asiat halki. Semisti hyväsikäytetty olo koska tälle tyypille on viime vuosina tapahtunut todella rankkoja juttuja ja olin kokoajan uskollisena tukena. Hän ei mitään huomiota minulta kerjännyt, mutta tietty minusta ystävänä on hyvä kuunnella jos toisella menee huonosti.
Kuukausi/kaksi sitten hän sanoi, että kuinka tärkeä ystävä olen ja ei todellakaan aio päästää minusta irti.
Sitten, lol teenkin tollasen tempun.
Tykkäsin tästä tyypistä koska olen pitänyt häntä aina tosi rehellisenä ja suorapuheisena ihmisenä. Nyt tuntuu, että hän onkin valehtelija. Sain myös kuulla hieman erilaisia versioita hänen kertomistaan asioista.
Nyt tuntuu siltä, etten uskalla enää luottaa kavereihin.
No varmaan kaveri tekee tätä kaikille, mutta et vain tiennyt asiasta.
Kukin tyylillään, eihän tuosta linnaakaan tai jalkapuuta tule.
Vierailija kirjoitti:
No varmaan kaveri tekee tätä kaikille, mutta et vain tiennyt asiasta.
Kukin tyylillään, eihän tuosta linnaakaan tai jalkapuuta tule.
No en mä mitään jalkapuuta sille haluaiskaan :D
Ja tosiaan en olis suuttunut välien poikki pistämisestä jos se oltais tehty asiallisemmin. En tiedä kuinka usein sitten tekee muille tollasta.
Kerro meille teidän viimeiset 5 viestiä, niin teen päätelmän.
Vierailija kirjoitti:
Kerro meille teidän viimeiset 5 viestiä, niin teen päätelmän.
No en sellaiseen lähde osa siellä mainitaan ihmisten nimiä ja lähti myös yhdestä ryhmächätistä, tai sieltä lähti ekana.
En väitä, että olen jotenkin syytön, ihmettelen vaan, että mitä vittua?
Enää en kyllä haluaisikaan olla hänen ystävänsä, koska vaikuttaa aika epästabiililta.
No mulle tulee sun aloitusviestistä mieleen, että monikin voi viljellä itse itsestään mustaa huumoria, mutta kokee sen silti loukkaavana muilta. Ihan oikeutetusti.
Ja sit tulee mieleen tuosta ryhmächatista, että teillä on selvästi porukassa laajempi välienselvittely, jossa on otettu ja jaettu puolia ja kenties kommentoitu kolmansia ja neljänsiä henkilöitä. Sullekin on varmasti annettu joku rooli. Ehkä olet itekin ottanut johonkin kantaa. Kaverisi on kyllästynyt siihen peliin.
Vierailija kirjoitti:
No mulle tulee sun aloitusviestistä mieleen, että monikin voi viljellä itse itsestään mustaa huumoria, mutta kokee sen silti loukkaavana muilta. Ihan oikeutetusti.
Ja sit tulee mieleen tuosta ryhmächatista, että teillä on selvästi porukassa laajempi välienselvittely, jossa on otettu ja jaettu puolia ja kenties kommentoitu kolmansia ja neljänsiä henkilöitä. Sullekin on varmasti annettu joku rooli. Ehkä olet itekin ottanut johonkin kantaa. Kaverisi on kyllästynyt siihen peliin.
Tää viesti ei pidä kyllä oikeen paikkaansa. Nimenomaan tämä suuttunut ex-kaverini haukkui paljon minulle tärkeitä asioita näiden vuosien varrella. Oikeastaan hän oli se uniikki lumihiutale meidän ryhmässämme jossa hänellä oli hyvin jyrkät mielipiteet. Toki sanottiin siihen omat mielipiteemme, jokainen meistä oli erilainen persoona ja se oli pitkään se ryhmän yksi kivoimpia juttuja. Hyvät kaverit keskustelee ja heittää läppää vaikka välillä ollaan eri mieltä.
Mä oon nainen ja kestän itseeni kohdistuvaa läppää nähtävästi paremmin, koska olen diilannut sen kanssa etten ole täydellinen. Olen enintään keskiverto ihminen.
Kaverillani on hyvä itsetunto (tai sitten huono) hän oli omasta mielestään aika taitava ja pidetty seuramies. Varmaan olikin, mutta ei hänkään virheetön ollut.
Viimeiset vitsit mitä heitin oli kärjistettyjä ettei hän tekisi asioita mitä jälkikäteen katuisi.
Taisi osua arkaan kohtaan.
Ja tosiaan aloituksessa halusin lähinnä käsitellä sitä, että onko normaalia toimia noin?
Minäkin aion laittaa erääseen kaveriini välit poikki, mutta hän on käyttänyt minua 10v hyväkseen.
Minä tuin tätä tyyppiä 2v joka päivä ja ystävyys sitten kaatuu yhteen erimielisyyteen?
Sitä olen ihmetellyt myös miksi hänellä on oikeus sanoa mitä vaan, mutta muilla ei. Missä vaiheessa säännöt muuttui?
Uniikki lumihiutale voi tehdä juuri noin. Eikä sitä voi kukaan muu ymmärtää. Sellaisia ihmisiä nyt vain on. Eli anna mennä.
Taitaa olla epävakaa ja jyrkkä ihminen.
Se varmaan löysi naisen itelleen ja nainen saneli että ei naispuoleisia kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Uniikki lumihiutale voi tehdä juuri noin. Eikä sitä voi kukaan muu ymmärtää. Sellaisia ihmisiä nyt vain on. Eli anna mennä.
Joo, mulla on sillain rauha sen asian kanssa ettei olla ystäviä, mutta toi sen tyyli hoitaa asia tuntui kärjistetysti siltä kuin "mies olisi lähtenyt viemään roskia ja ei koskaan tule takaisin"
Kyllä sitä miettii, että kenessä on vika vai onko kenessäkään ja WTF?
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla epävakaa ja jyrkkä ihminen.
No sellainen jyrkkä on ja en tarvitse ketään ihminen. tunteista ei puhuta niille joille juuri kuuluisi puhua. En pitänyt aikasemmin epävakaana, mutta nyt vähän tuntuu siltä ja viimeisen kuukauden aikana hän oli kyllä muuttunut mies. Jos en olisi tuntenut niin oisin saattanut epäillä, että nyt menee liian lujaa.
Vierailija kirjoitti:
Se varmaan löysi naisen itelleen ja nainen saneli että ei naispuoleisia kavereita.
Annoin yläpeukun kun meni melkein lähelle. Oltiin tän tyypin kanssa nuorena hyvät ystävät ja joutui laittaan minuun välit poikki kun hänellä oli mustasukkainen nainen, sekin oli mulle Ok silloin kun mulla oli omat nuoruuden hölmölöilyt hölmöilemättä.
Sitten 10v jälkeen aletaan chättäileen ja tosiaan sanoi ettei aio luopua minusta enää. Vaimonkin heitti pellolle.
Sitten pistää minuunkin välit poikki.
Ja tosiaan meillä ei ole ollut chätissä mitään sutinaa, hän ei kiinnosta minua sillä tavalla. Minulla on oma mies johon olen hyvin tyytyväinen. Miehelleni chätti ei ollut koskaan mikään ongelma, koska luottaa minuun ja mitään en tee hänen seläntakanaan vaikka hän ei kyllä edes vaadi minulta ettei minulla saisi olla miespuoleisia kavereita.
Oletko ollut kaverisi terapeutti?
Mäkin olen ollut nuorena, monenkin.
Ne ei ole normaaleja, terveitä ihmissuhteita.
Mulle on käynyt samoin kuin sulle: olen tullut hylätyksi ilman syytä, selitystä tai konfliktia.
Yhteydenpito on katkaistu kuin leikaten.
Yksi syy voi olla se, että tiesin liikaa arkaluonteisia asioita. Toinen se, että terapeuttiystävän tarve loppui.
Miten vain, enää en suostu terapeutiksi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut kaverisi terapeutti?
Mäkin olen ollut nuorena, monenkin.
Ne ei ole normaaleja, terveitä ihmissuhteita.
Mulle on käynyt samoin kuin sulle: olen tullut hylätyksi ilman syytä, selitystä tai konfliktia.
Yhteydenpito on katkaistu kuin leikaten.Yksi syy voi olla se, että tiesin liikaa arkaluonteisia asioita. Toinen se, että terapeuttiystävän tarve loppui.
Miten vain, enää en suostu terapeutiksi.
Moi. No en mielestäni oikein. Ihan näillä loppu kuukausilla vasta. Silloin kun alettiin pitää yhteyttä niin mä itse kyselin siltä paljon kun sille oli sattunut oikeasti tosi isoja juttuja. Eikö kaverit tee niin? Mielestäni meillä oli vastavuoroinen suhde. Mä kerroin myös paljon omista asioistani.
Mutta sä ainakin tiedät miltä toi tuntuu kun ihan yhtäkkiä tehdään noin.
Mulla on ollut tällänen 10v ystävyyssuhde kaveriin jossa olen ollut terapeutti ja olen päättänyt etten halua olla tekemissä hänen kanssaan, tiedän siis kyllä mitä on hyväksikäyttö.
Jos on kavereita vaan netin välityksellä onko se edes oikeaa kaveruutta? Mistä tiedät miten kasvotusten olisi sujunut jos ollenkaan
Vierailija kirjoitti:
Jotain tällaista veikkaisin itsekin. Tai sitten nimenomaan peittelee jo ennen kuin naisystävä saa tietää puuhista ja "ystävistä" ympäri nettiä.
No eihän se ole normaalia blokata ystävä, jos ei mitään syytä siihen ole. Nyt pitäis kuulla miehen versio asiasta, että voisi sen enempää kommentoida.