Origo-lapset käsitteenä, onko tuttu muille?
Eli siis kaiken keskiössä olevat lapset, jotka kuitenkin tarvitsevat omaa tilaa paljon.
Kommentit (14)
Mä oon miettinyt onko meillä origo... tuntuu, ettei mistään saa kiinni ja kiinnostus ei oikein riitä mihinkään lapsella. Viihtyy omissa oloissaan?
Meillä epäillään/epäiltiin origoa, mutta lääkärissä puhuttiinkin että todennäköisesti vaan perinteinen ADHD. Mun mielestä kaikki ADHD:n määritelmät ei osu meidän lapseen? Löytyykö lisätietoja tästä muualta?
Minä olen origo-lapsi ja myös erityisherkkä mm. kännykkäverkoille.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen origo-lapsi ja myös erityisherkkä mm. kännykkäverkoille.
Mulla myös tuota herkkyyttä erilaisille verkoille. Meillä myös nuorimmalla samaa ongelmaa ja tuntuu ettei lto:t tunne tarpeeksi origo-lapsen erityistarpeita. P
Onko tämä joku indigo-lasten jatko-osa?
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä joku indigo-lasten jatko-osa?
Ei liity indigoihin mitenkään, mutta ei myös poissulje sitä mahdollisuutta.
Kyse siis lapsista/nuorista, jotka syventyvät omaan tilaansa ja haluavat olla rauhassa. Kuitenkin eristyminen ja eristäytyminen muista ihmisistä ei ole tavallista. Viihtyvät hyvin seurassa. Oireina tavataan mm. hieman heikompaa tai keskitason koulumenestystä.
-origo itsekin
Aikuisena origot saattavat sulautua yhteiskuntaan hyvin, koska kaikki on kuitenkin yksinäisiä nykyään.
En tiedä, miten tuttu on muille, mutta Googlelle ei ainakaan ole tuttu.
Mulla on kristalli-yksisarvislapsi.
Meillä on virgo-lapsi.
Ainakin väittää olevansa.
Olen kyllä sanonut että mennään gynelle tarkistamaan immenkalvot jos epäillään jotain muuta.
Täällä yhden origo-lapsen vanhempi. Paljon pyritään antamaan tilaa, vaikka lapsi haluaa olla usein keskipisteenä.