Te joilla on maksuhäiriömerkintä. Kuinka olette saaneet vuokra-asunnon!?
Siis jos olette joutuneet muuttamaan, kun merkintä on voimassa/päällä
Kommentit (18)
Olen Herran suojeluksessa. Tai Rouvan.
Vierailija kirjoitti:
Yksityiseltä. Kerroin tilanteestani avoimesti ja vetosin vaikeaan erotilanteeseen, olin muuttamassa lapsen kanssa. Vaati tuplat takuuvuokraa, maksoin. Tuskin olisi vuokrannut jos en olisi ollut töissä. Mulla 10 000e ulosotossa.
Mut jos olisin tämän vaikeuden tiennyt, olisin tehnyt todennäköisesti toisenlaisia valintoja vähän aikaisemmin. Et saa myöskään sähkösopimusta ihan tavalliseen tapaan, toki sen saa mut vaatii puheluita. Kotivakuutus on pakko maksaa etukäteen vuodeksi, ja sitä on mahdollista saada ainoastaan sellainen, mikä ei korvaa varmaan juuri mitään käytännössä.
Tsemppiä!
Meillä sai kaupungilta, jos ei ollut vuokrasta merkintöjä.
Tiedän myös ihmisiä, jotka ovat saaneet, kun ovat reilusti kertoneet tilanteen ja osoittaneet maksukykynsä ( ja maksukyky voi olla jopa sosiaalitoimen suoraveloitus).
Pappa betalar. Iskä takaamaan vuokran maksaminen.
Ensimmäisellä kerralla sain kaupungin vuokra-asunnon muutaman kuukauden jonotettuani ja toisella kerralla yksityiseltä maksamalla 2 kuukauden vakuuden. Siitä on apua, jos maksuhäiriömerkintä ei ole vuokrista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityiseltä. Kerroin tilanteestani avoimesti ja vetosin vaikeaan erotilanteeseen, olin muuttamassa lapsen kanssa. Vaati tuplat takuuvuokraa, maksoin. Tuskin olisi vuokrannut jos en olisi ollut töissä. Mulla 10 000e ulosotossa.
Mut jos olisin tämän vaikeuden tiennyt, olisin tehnyt todennäköisesti toisenlaisia valintoja vähän aikaisemmin. Et saa myöskään sähkösopimusta ihan tavalliseen tapaan, toki sen saa mut vaatii puheluita. Kotivakuutus on pakko maksaa etukäteen vuodeksi, ja sitä on mahdollista saada ainoastaan sellainen, mikä ei korvaa varmaan juuri mitään käytännössä.
Tsemppiä!
Minä sain sähkösopimuksen aivan normaalisti tekemällä netissä sopimuksen, riippuu kai yhtiöistä ja maksuhäiriömerkintöjen laaduista. Yhtiön yleisissä sopimusehdoissa kyllä luki, että sähkövakuus voidaan vaatia, mutta sekään ei ollut automaatio nähtävästi.
Sukulaisen ystävän kautta, toinen sukulainen takasi vuokran maksun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä!
Sähkösopimuksessa ei mitään ongelmaa eikä kotivakuutuksessa. Ei mitään ennakkoon ole täytynyt maksaa. Netin saa normaalisti, mutta puhelinliittymää ei. Joko puhelinliittymän toisen nimiin tai prepaid. Jonkun aikaa ulkomailla olleet kantasuomalaisetkaan ei saa puhelinliittymää vissiin, vaikka luottarit kunnossa (eikä ulkom aa laiset), koska ei aikaisempaa maksuhistoriaa.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisellä kerralla sain kaupungin vuokra-asunnon muutaman kuukauden jonotettuani ja toisella kerralla yksityiseltä maksamalla 2 kuukauden vakuuden. Siitä on apua, jos maksuhäiriömerkintä ei ole vuokrista.
Nimenomaan on tärkeintä, ettei se maksuhäiriö johdu VUOKRISTA. Vuokrat pitää AINA maksaa, vaikka mihinkään muuhun ei olisi varaa. Pitäkää siitä huoli.
Todella vaikeaa on, toimistot ei yksikään vuokraa. Ja sosiaalitoimisto ei välitä yhtään, eivät tarjoa muuta kun neuvoa hakea noista toimistoilta joihin ei oteta ja käsketty hakea halvempaa vaikka en saa halvempaa koska merkintä, haettu eri kunnista myös. Velka on pieni mutta kuitenkin vaikuttaa, yritän yksityisiltä. Kohdellaan kuin rikollista, rikosrekisteriä ei ole ja velka kertyi kun asunto oli huono en voinut asua irtisanoin heti, tilannetta ei yleensä ymmärretä. Nykyinen asunto on kaikki maksettu. Suomessa merkkaa vain luottotiedot, täällä otetaan rikollisia kyllä asumaan, mutta luottotiedot pitää olla, eivät katso muuta. Olen päihteetön, sekään ei merkkaa Suomessa.
Annettiin maksuhäiriöiselle vuokralle henkilötakauksella. Lapsensa sottasi tussikynällä seinän maalauskuntoon ja lähtiessään ei edes vessaa siivonnut vaan meni korjaukset ja siivo takuuvuokrasta.
Harva vuokranantaja haluaa ehdoin tahdoin saada ongelmia.
Kulkeeko tieto kuntien välillä? Jos siis Helsinkiin jää vuokrat pystyyn, niin Vantaalla ja Espoossa ei tiedä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Kulkeeko tieto kuntien välillä? Jos siis Helsinkiin jää vuokrat pystyyn, niin Vantaalla ja Espoossa ei tiedä mitään?
Ei kannata koskaan jättää vuokria missään pystyyn. Vuokra aina ensimmäisenä. Aina.
Sain kaupungilta vuokrakämpän vaikka onkin maksuhäiriömerkintä, en tiedä kuinka helppoa se olisi ollut jos merkintä olisi vuokrasta mutta koska se ei ollut niin asunnon sai melko helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä!
Sähkösopimuksessa ei mitään ongelmaa eikä kotivakuutuksessa. Ei mitään ennakkoon ole täytynyt maksaa. Netin saa normaalisti, mutta puhelinliittymää ei. Joko puhelinliittymän toisen nimiin tai prepaid. Jonkun
No, mun tapauksessani oli noin, ja tämä on tapahtunut tämän vuoden puolella. Että kannattaa varautua siihenkin. Kävin tosiaan läpi kaikki vakuutusyhtiöt ja ainut mistä saa on Pop. Sähköä on velvollisuus myydä, kunhan selvittää kuka se velvollinen taho on.
Ja tympeetä hokea että vuokria ei saa ikinä jättää maksamatta vaikka mikä olisi. Kun se nyt vaan oon jäänyt maksamatta. Ja tilanne on mikä on.
Sain vuokra-asunnon vuokrataloyhtiöltä. Vakuus olisi ollut 250€, mutta mun piti maksaa koko kuukauden vuokraa vastaava vakuus. Tuloselvitys piti antaa että on tuloja tarpeeksi kattamaan vuokrakulut.