Kerrankin elämässäni maltoin mieleni (pettävä mies), ja nyt on koston hetki koittanut :)
Sain tietää melkein kaksi kuukautta sitten että avomieheni on pettänyt minua. Tietääkseni vain kerran (työpaikan pikkujoulut), mutta se riittää minulle. Sain tietää kun hän oli työmatkalla, joten pakostakin asian ottaminen puheeksi venähti - onneksi, koska sain päähäni suunnitelman jonka olen nyt toteuttanut.
Tajusin saman tien tiedon saatuani, että tämä oli tässä. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Hetken mietittyäni tein näin: aloin heti etsiä uutta asuntoa, ja ihmeellisellä onnenkantamoisella eräällä puolitutulla oli vapautunut ihana asunto hyvällä paikalla. Eipä siinä mitään, nimet vuokrasopimukseen ja avaimet sain käteen parin viikon päästä. Sen jälkeen aloin pieni lasti kerrallaan siirtää tavaroitani uuteen asuntoon. Luotin siihen, että mies ei huomaa mitään, eikä hän ilmeisesti olekaan katsonut mm. vaatekaappiini tai työpöytäni laatikoihin. Olisi muuten kyllä havainnut eron entiseen. Mies on kyllä nyt ollut paljon poissa kotoa, joten se on helpottanut operaatiota huomattavasti.
Nyt mies on tämän päivän ja huomisen työreissulla, joten itse otin vapaapäivän ja kuljetin uuteen asuntooni isommat tavarat ja ne harvat huonekalut, jotka ovat minun ja jotka vielä haluan pitää. Viimeisellä reissulla entiseen kotiin jätin avaimen eteiseen. Nyt on muutto valmis, ja olo on aivan ihana. Toisaalta vähän kauhistuttaakin: mies sai tasan tarkkaan mitä ansaitsi, mutta onkohan ihan normaalia että oloni on näin kylmä, ja että saan näin suunnattomasti nautintoa siitä, että mies tulee palatessaan hämmästymään niin suuresti? Luonnollisesti en aio mm. vastata puheluihin tai viesteihin, eikä mies voi tietää mihin olen häipynyt. Syyn varmaan arvaa kyllä.
Joskus elämä näköjään voi olla kuin Salkkareista. Itse tämän draaman kehittelin, mutta näin minä nyt halusin tehdä, lapsellista tai ei :) Ei minua oikeastaan ollenkaan olisi kiinnostanutkaan puhua asiasta. Itse pettäminen on 100% varmaa, joten miksi kuuntelisin 1) huonoja tekosyitä ja valheita, tai 2) itkua ja anteeksi anelemista.
Kommentit (1155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla aika kommunikointikyvytön ihminen muutenkin jos pitää hyvänä ideana vain häipyä sanomatta mitään. Ja aika outo muutenkin jos nyt naureskelee että heh heh lähdimpäs, hyvä juttu, eipä tunnu missään ja hymiöt päälle. Kaipa palstalla voi valehdella mutta itselleen ei kannata valehdella.
AP on myöntänyt parisataa viestiä sitten, että ei pidä konflikteista. Yritti silti selitellä sitä parhain päin, mutta aloitusviesti ja myöntäminen ympättynä yhteen kertoo jo jotain.
Oikeudenkäyntiäkö täällä käydään? Ap myönsi! Paha rikollinen myönsi ihan. :D
Sitä täällä käydään puolin ja toisin. Oikea sotatanner oikean ja väärän välillä jossa järki ei kohtaa reaalimaailmaa. Ainoastaan ihmisten absoluuttinen totuudentorvi huutaa.
Ap on monessa mielessä älykäs.
Hän kirjoitti tarinansa vasta muutettuaan uuteen asuntoonsa.
Ihan turha hankkia itselleen pahaa mieltä ottamalla täällä aina satavaa kakkaa niskaansa silloin kun voimat tarvitsee käytännön työhön.
Tosin hän on kyllä osoittautunut niin lujaksi tyypiksi, että antaa varmaan piutpaut hölmöille huutelijoille ja kateellisille, jotka jäävät rypemään kuolleeseen suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha hankkia itselleen pahaa mieltä ottamalla täällä aina satavaa kakkaa niskaansa silloin kun voimat tarvitsee käytännön työhön.
Miksi on sitten aloittanut ketjun jos siihen ei ihmiset saa sanoa eriävää mielipidettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies vastaa ap:lle tekstarilla kun huomaa kumppaninsa häipyneet yhteisestä kodista "mitä hittoa?" niin suhde on ollut muutenkin loppumetreillä. Ei kauhean rakastavan ja järkyttyneen miehen viesti.
Mies on pettänyt eikä rakasta ap:ta, ap on kuulunut kodin kalustoon mutta ei ole miehelle niin tärkeä, että mies edes soittaisi tai etsisi ap:n tai pommittaisi viesteillä. Niin tekisi rakastava mies jolla on puhdas omatunto.
Hyvä kun lähdit ap! Tuo mies ei sinusta ole välittänyt pitkään aikaan saatika rakastanut.
Huhhuh, oletpa hämmästyttävän itsekeskeinen. Vai pitäisi vielä alkaa matelemaan ja perään itkemään kun prinsessa kiukuspäissään pakkaa kamansa ja muuttaa pois kertomatta mitään?
En minä ainakaan alkaisi mitään pommittamaan jos joku noin törkeästi tekisi, vaikka olisin kuinka rakastava ja vaikka olisi kuinka puhdas omatunto. Tai varsinkaan jos olisi puhdas omatunto - jos tietäisin että olen itse munannut jotain ensin niin sitten tuo olisi ymmärrettävämpää.
Ei minun elämässäni ole tuollaisille itsekeskeisille ääliöille mitään sijaa, joten jäisi se tekstarikin varmaan kirjoittamatta.
Tähh? Miksi haukut ap:tä?
Jos asiat ovat niin kuin ajattelet, niin hänhän teki palveluksen miehelle, kun ap. halusi poistua miehen elämästä. Kuvittelisin sinun kiljuvan riemusta, kun "paha" on pois elämästäsi, eikä pahoita mieltäsi, kun hän ei edes lähettele tekstiviestejä tai pommita puheluilla.
Vai mitenkä sinun kommentisi pitäisi ymmärtää?
Kommentti pitäisi yleensä ymmärtää siinä kontekstissa mihin on vastattu.
Aiemmassa viestissä väitettiin että rakastava ja viaton mies olisi ruikuttanut ap:ta takaisin. Minä olen samalla linjoilla siitä että, tuo on aika itsekeskeinen näkökulma. Mietipä itse että miehesi/vaimosi täysin yllättäin ja ilman syytä olisi pakannut kamansa ja lähtenyt menemään, tekisikö mieli soitella perään? Itse en ainakaan soittelisi, koska en voisi kuvitella enää jatkavani ihmisen kanssa joka tuollaisen tempun tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla aika kommunikointikyvytön ihminen muutenkin jos pitää hyvänä ideana vain häipyä sanomatta mitään. Ja aika outo muutenkin jos nyt naureskelee että heh heh lähdimpäs, hyvä juttu, eipä tunnu missään ja hymiöt päälle. Kaipa palstalla voi valehdella mutta itselleen ei kannata valehdella.
AP on myöntänyt parisataa viestiä sitten, että ei pidä konflikteista. Yritti silti selitellä sitä parhain päin, mutta aloitusviesti ja myöntäminen ympättynä yhteen kertoo jo jotain.
Sitä täällä käydään puolin ja toisin. Oikea sotatanner oikean ja väärän välillä jossa järki ei kohtaa reaalimaailmaa. Ainoastaan ihmisten absoluuttinen totuudentorvi huutaa.
Välittäviäkin näkemyksiä on paljon, mutta jos on sokea tai oman asiansa pauloissa, ne vain ohittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa moraalisoida [--] Pettäjät on alhaisinta kastia ikinä..Raukkamaista ja todella oksettavaa. [--]
Ja sinä et nyt moralisoi tässä itse ketään?
Luepa uudelleen. Kirjoittaja taisi todeta, että naurettavaa moralisoida ap:ta.... ei että naurettavaa moralisoida. Koska kyllä, kuten havaitsin, jatkossa hän moralisoi pettäjää, ei ap:ta. Eli looginen ristiriita on ihan itsesi kehittelemä. Tahallasiko yrität hämmentää soppaa ja vääristellä kirjoituksia? -eri
Ohoh, sieltä tulee joku jolla on pätemisen tarve.
Vierailija kirjoitti:
kai sä olet muistanu omalta osaltasi irtisanoa vuokrasopimuksen sekä muuttaa KAIKKI tietosi luovutuskieltoon jotta pääset äijästä kokonaan eroon?
Vain vuokralaisroskasakki edes keksisi mitään noin katalaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies vastaa ap:lle tekstarilla kun huomaa kumppaninsa häipyneet yhteisestä kodista "mitä hittoa?" niin suhde on ollut muutenkin loppumetreillä. Ei kauhean rakastavan ja järkyttyneen miehen viesti.
Mies on pettänyt eikä rakasta ap:ta, ap on kuulunut kodin kalustoon mutta ei ole miehelle niin tärkeä, että mies edes soittaisi tai etsisi ap:n tai pommittaisi viesteillä. Niin tekisi rakastava mies jolla on puhdas omatunto.
Hyvä kun lähdit ap! Tuo mies ei sinusta ole välittänyt pitkään aikaan saatika rakastanut.
Huhhuh, oletpa hämmästyttävän itsekeskeinen. Vai pitäisi vielä alkaa matelemaan ja perään itkemään kun prinsessa kiukuspäissään pakkaa kamansa ja muuttaa pois kertomatta mitään?
En minä ainakaan alkaisi mitään pommittamaan jos joku noin törkeästi tekisi, vaikka olisin kuinka rakastava ja vaikka olisi kuinka puhdas omatunto. Tai varsinkaan jos olisi puhdas omatunto - jos tietäisin että olen itse munannut jotain ensin niin sitten tuo olisi ymmärrettävämpää.
Ei minun elämässäni ole tuollaisille itsekeskeisille ääliöille mitään sijaa, joten jäisi se tekstarikin varmaan kirjoittamatta.
Tähh? Miksi haukut ap:tä?
Jos asiat ovat niin kuin ajattelet, niin hänhän teki palveluksen miehelle, kun ap. halusi poistua miehen elämästä. Kuvittelisin sinun kiljuvan riemusta, kun "paha" on pois elämästäsi, eikä pahoita mieltäsi, kun hän ei edes lähettele tekstiviestejä tai pommita puheluilla.
Vai mitenkä sinun kommentisi pitäisi ymmärtää?
Kommentti pitäisi yleensä ymmärtää siinä kontekstissa mihin on vastattu.
Aiemmassa viestissä väitettiin että rakastava ja viaton mies olisi ruikuttanut ap:ta takaisin. Minä olen samalla linjoilla siitä että, tuo on aika itsekeskeinen näkökulma. Mietipä itse että miehesi/vaimosi täysin yllättäin ja ilman syytä olisi pakannut kamansa ja lähtenyt menemään, tekisikö mieli soitella perään? Itse en ainakaan soittelisi, koska en voisi kuvitella enää jatkavani ihmisen kanssa joka tuollaisen tempun tekee.
Entä jos olisit sitä ennen pettänyt puolisoasi, kuten tässä tarinassa on tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa moraalisoida [--] Pettäjät on alhaisinta kastia ikinä..Raukkamaista ja todella oksettavaa. [--]
Luepa uudelleen. Kirjoittaja taisi todeta, että naurettavaa moralisoida ap:ta.... ei että naurettavaa moralisoida. Koska kyllä, kuten havaitsin, jatkossa hän moralisoi pettäjää, ei ap:ta. Eli looginen ristiriita on ihan itsesi kehittelemä. Tahallasiko yrität hämmentää soppaa ja vääristellä kirjoituksia? -eri
Näppärästipä ohitit pointin kääntämällä huomion kommentin esittäjän oletettuun ominaisuuteen itse kommentin pointin sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta kuinka täällä jaksetaan jauhaa kostosta, vaikka ap. ei ole maininnut tai tehnyt mitään sellaista.
Jos ap. olisi halunnut kostaa, hänen olisi ollut pitänyt tehdä jotakin sellaista, mikä hankaloittaa miehen elämää - pettää kumppania, soittaa työpaikalle, sanoa vuokrasopimus irti, rikkoa tavaroita jne. kostakseen miehelle.
Ap. teki juuri päinvastoin, mitä kostaja tekee, hän mahdollsti pettäjämiehelleen jatkon toiminnalleen, ilman, että mies olisi tarvinnut selittellä tai anteeksipyydellä tekojaan. Ap. luulisi olevan jokaisen pettäjän unelma.En näe ap. toiminnassa mitään tuomittavaa, päinvastoin, hänellä on hyvä itsetunto ja arvostaa itseään, kun ei suostu kynnysmatoksi ja jatkaa elämäänsä. Ja mitä ihmeen juttelemista oikein on, kun sitä ihmistä, jota ap. rakasti, kunnioitti ja arvosti, ei enää ole edes olemassa, vaan keskustelut olisi pitänyt tehdä miehen kanssa, joka ei vastaa enää omaa arvomaailmaa.
Et vissiin ketjun otsikkoa lukenut?
Miten ap. on kostanut miehelle?
Luulisi ap. olevan jokaisen pettäjän unelma - ei selittelyä, ei valehtelua, ei anteeksi pyytelyä, ei vähättelyä, ei syyllisyyttä jne.
Ja onko joku tavannut pettäjän, joka ei olisi vähätellyt tekoaan tai yrittånyt siirtää pettämistään kumppanin syyksi?
Minua on petetty ja olisin henkisesti säästynyt paljolta, jos olisin toiminut kuin ap ja jatkanut elämääni, toisin kuin jäin kuuntelemaan miehen selityksiä, joka lisäsi tuskaa monin kerroin enemmän, kuin itse pettäminen.
Olisi pitänyt olla ap. kaltainen itsesuojeluvaisto.
Kyllä minusta jo vuokran maksaminen yllättäen yksin on aika suuri kosto. Jos en väärin muista, niin ap sanoi asuvansa pk-seudulla ja siellä jos missä on kalliit vuokrat. Kyllä tuo aika monelle kolahtaa. Ja yllättäen tyhjän päälle jäädessään on pettäjäkin aluksi hämillään, sekin on tietynlainen kosto. Edullisempi tilanne se pettäjälle olisi kun saisi selitellä ja osaisi vatautua makselemaan vuokria yksin jne.
Olen tavannut pettäjän, joka ei ole laittanut asiaa kumppaninsa syyksi. Tosin oli niin idiootti, että oli sängyssä kahden naisen kanssa ja kumppani näki sen tilanteen. Mies ei silti myöntänyt mitään. Aiemmalla kerralla oli katunut mukamas kovasti. Vähättelyä kyllä tekee varmaan jokainen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näppärästipä ohitit pointin kääntämällä huomion kommentin esittäjän oletettuun ominaisuuteen itse kommentin pointin sijaan.
Ad hominemit on tällä foorumilla tapana.
Toivottavasti ap oppii jatkossa suoraa kommunikaatiota, eli juurikin kykenee sanomaan suoraan häntä loukanneelle ihmiselle kuinka asia on. Tämän jälkeen voisi sitten jatkaa elämäänsä kertaakaan taakse katsomatta. Jos tällainen pakeneminen ja selän takana kosto on ainoa tapa selvittää konflikteja elämässä, on varmasti hankalaa. Näitä näkee työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli asiallista vastausta emme saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää paikkansa. Sen lisäksi otan AP:sta mallia ja luikin tässä kohtaa karkuun.
Olen se spekuloida.
Olen nainen.
Olen eronnut.
En ole miesvihaaja enkä puolustaja, mutta pakeneminen ei auta mitään.
Pakeneminen itsessään ei poista niitä syitä, miksi ihminen pakenee. Pakeneminen jatkuu, tavalla tai toisella, niin kauan kuin syyt pakenemiselle selviää ja pakenemistoiminto tulee tarpeettomaksi.
Aloittajan mies pakeni pettämällä, aloittaja pakeni lähtemällä salaa.
Tavallaan kumpikin pakeni itseään tai sitä, että oli keinoton ratkaisemaan asioita muullatavoin. Se oli ainoa keino.
Kummatkin olivat pakenijoita.
Parempiakin keinoja olisi, jos ei tällä hetkellä, niin toivottavasti jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko peukuttaa oivallista tapaasi toimia ristiriitatilanteessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko peukuttaa oivallista tapaasi toimia ristiriitatilanteessa!
Pakenemistahan täällä on hehkutettu hyväksi tavaksi käsitellä ja hoitaa eteen tulevia ongelmia ja ristiriitatilanteita elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kai sä olet muistanu omalta osaltasi irtisanoa vuokrasopimuksen sekä muuttaa KAIKKI tietosi luovutuskieltoon jotta pääset äijästä kokonaan eroon?
Vain vuokralaisroskasakki edes keksisi mitään noin katalaa!
Ihan velaton omistusasuja tuon kirjoitti.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ap oppii jatkossa suoraa kommunikaatiota, eli juurikin kykenee sanomaan suoraan häntä loukanneelle ihmiselle kuinka asia on. Tämän jälkeen voisi sitten jatkaa elämäänsä kertaakaan taakse katsomatta. Jos tällainen pakeneminen ja selän takana kosto on ainoa tapa selvittää konflikteja elämässä, on varmasti hankalaa. Näitä näkee työelämässä.
Jos joku on niin tyhmä että sille pitää selittää semmoinen yksinkertainen asia että "sinä petit minua ja minuun sattui", niin lopputulema on kuitenkin sama: eihän noin urpoa tyyppiä kannata edes pitää elämässään. Ap ei paennut vaan yksinkertaisesti poisti turhan ihmisen elämästään. Onko tämä jotenkin vaikea käsittää?