Kerrankin elämässäni maltoin mieleni (pettävä mies), ja nyt on koston hetki koittanut :)
Sain tietää melkein kaksi kuukautta sitten että avomieheni on pettänyt minua. Tietääkseni vain kerran (työpaikan pikkujoulut), mutta se riittää minulle. Sain tietää kun hän oli työmatkalla, joten pakostakin asian ottaminen puheeksi venähti - onneksi, koska sain päähäni suunnitelman jonka olen nyt toteuttanut.
Tajusin saman tien tiedon saatuani, että tämä oli tässä. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Hetken mietittyäni tein näin: aloin heti etsiä uutta asuntoa, ja ihmeellisellä onnenkantamoisella eräällä puolitutulla oli vapautunut ihana asunto hyvällä paikalla. Eipä siinä mitään, nimet vuokrasopimukseen ja avaimet sain käteen parin viikon päästä. Sen jälkeen aloin pieni lasti kerrallaan siirtää tavaroitani uuteen asuntoon. Luotin siihen, että mies ei huomaa mitään, eikä hän ilmeisesti olekaan katsonut mm. vaatekaappiini tai työpöytäni laatikoihin. Olisi muuten kyllä havainnut eron entiseen. Mies on kyllä nyt ollut paljon poissa kotoa, joten se on helpottanut operaatiota huomattavasti.
Nyt mies on tämän päivän ja huomisen työreissulla, joten itse otin vapaapäivän ja kuljetin uuteen asuntooni isommat tavarat ja ne harvat huonekalut, jotka ovat minun ja jotka vielä haluan pitää. Viimeisellä reissulla entiseen kotiin jätin avaimen eteiseen. Nyt on muutto valmis, ja olo on aivan ihana. Toisaalta vähän kauhistuttaakin: mies sai tasan tarkkaan mitä ansaitsi, mutta onkohan ihan normaalia että oloni on näin kylmä, ja että saan näin suunnattomasti nautintoa siitä, että mies tulee palatessaan hämmästymään niin suuresti? Luonnollisesti en aio mm. vastata puheluihin tai viesteihin, eikä mies voi tietää mihin olen häipynyt. Syyn varmaan arvaa kyllä.
Joskus elämä näköjään voi olla kuin Salkkareista. Itse tämän draaman kehittelin, mutta näin minä nyt halusin tehdä, lapsellista tai ei :) Ei minua oikeastaan ollenkaan olisi kiinnostanutkaan puhua asiasta. Itse pettäminen on 100% varmaa, joten miksi kuuntelisin 1) huonoja tekosyitä ja valheita, tai 2) itkua ja anteeksi anelemista.
Kommentit (1155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne sun tuntees jossain vaiheessa ryöpsähtää esiin. Vai etkö rakastanut miestä? Joka tapauksessa kova mimmi oot ja onnea jatkoon.
Jos, ihmisen kovuuden määrittää se, että luikkii pakoon sanomatta sanaakaan. Eikä kohtaa toista rehellisesti. Olen missannut, jotain....
Miksi pitäisi kohdata rehellisesti ihminen joka on itse käyttäytynyt erittäin epärehellisesti?
Tähänhän sopii vanha sananlasku... Hyppäätkö kaivoo, jos kaverisi tekee niin?
Mitäs on AP sössinyt suhteensa siihen jamaan, että miehelle tullut tarve. Osaltaan sinun vikasi jos suhde on niin huono että on pitänyt hänen valita pettäminen. Molemmat olette suhteestanne vastuussa ja tässä tilanteessa molemmat yhtä epäkypsiä.
Kerro nyt ap, mistä tiedät että on varmasti pettänyt? Ihimiset on välillä ihan pimeitä ja saattavat keksiä valheellisia tarinoita... Kaikkea ei kannata uskoa, mitä joku väittää. Vai onko todisteita?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs on AP sössinyt suhteensa siihen jamaan, että miehelle tullut tarve. Osaltaan sinun vikasi jos suhde on niin huono että on pitänyt hänen valita pettäminen. Molemmat olette suhteestanne vastuussa ja tässä tilanteessa molemmat yhtä epäkypsiä.
Mielestäni meillä meni ihan OK. Työ- ja opiskelukiireitä molemmilla, mutta mitään yksittäistä huonoa puolta suhteessa en kyllä osaa nimetä. En ole pihdannut jne., mitä nyt usein epäillään tällaisissa tilanteissa.... Vähän väljähtänyttä on voinut olla, mutta ei mieskään ole yrittänyt tilannetta kohentaa, eikä edes ottanut puheeksi.
Ap
Mitä tarkoittaa katkarapuleikki? Ja se ilahduttaa, että kosto tarkoittaa tämmöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni meillä meni ihan OK. Työ- ja opiskelukiireitä molemmilla, mutta mitään yksittäistä huonoa puolta suhteessa en kyllä osaa nimetä. En ole pihdannut jne., mitä nyt usein epäillään tällaisissa tilanteissa.... Vähän väljähtänyttä on voinut olla, mutta ei mieskään ole yrittänyt tilannetta kohentaa, eikä edes ottanut puheeksi.
Ap
Kuten sanoin, teidän yhteinen ongelma takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne sun tuntees jossain vaiheessa ryöpsähtää esiin. Vai etkö rakastanut miestä? Joka tapauksessa kova mimmi oot ja onnea jatkoon.
Jos, ihmisen kovuuden määrittää se, että luikkii pakoon sanomatta sanaakaan. Eikä kohtaa toista rehellisesti. Olen missannut, jotain....
Miksi pitäisi kohdata rehellisesti ihminen joka on itse käyttäytynyt erittäin epärehellisesti?
Tähänhän sopii vanha sananlasku... Hyppäätkö kaivoo, jos kaverisi tekee niin?
En, koska ei ole mitään hyötyä tai järkeä hypätä kaivoon. Tässä aloittajan tekemässä jutussa sen sijaan oli järkeä joten niin voisin tehdä.
Minusta ihan ansiokas temppu ap:lta. Tuo on parempi tapa kuin saada joku draamakohtaus. Toisaalta vaikka ap olisi loukkaantunut ja surullinen - kuten hän on ainakin ollut arvatenkin - hänen ei tarvitse sitä näyttää pettäjälle. Miksi pitäisi? Se on hänen surunsa.
Nyt mies ja suhde on pesty ja detoxattu pois ja puhtaalta pöydältä on helpompi aloittaa. Tuo "salapuuha" on varmasti myös auttanut kestämään sen ensishokin, ja jotain jälkikäsittelyä voi vielä tulla myöhemmin. Tai sitten ei. Voihan olla, että ap on alitajuisesti tiennyt, ettei suhde ole toimiva ja tämä on vain tuonut sen päivänvaloon ja ero onkin _helpotus_.
Sen verran olisin tehnyt eri tavalla, että olisin jättänyt miehelle lapun pöydälle, jossa olisin kiittänyt yhteisestä ajasta ja kertonut muuttaneeni pois. Ihan sen takia, että jos mies on muuten kunnon ihminen hän voi säikähtää, että jotain on sattunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ongelmia tai ei, pettäjä on aina itse vastuussa omasta pettämisestään. Turha vierittää osavastuuta petetylle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa katkarapuleikki? Ja se ilahduttaa, että kosto tarkoittaa tämmöistä.
Ilmeisesti viitataan vanhaan tarinaan hienostorouvasta, jonka mies lähti pettämään nuoren naisen kanssa ja ero tuli. Rouva söi ennen yhteisestä kodista lähtöään isot läjät rapuja ja piilotti kaikki kuoret verhotankoihin. Mies nuorikkoineen muutti yhteen tuohon taloon mutta haju häiritsi ja ennenpitkää ajoi uuspariskunnan pois hienosta talosta. Pakkasivat verhotangot muuttokuorman mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt ap, mistä tiedät että on varmasti pettänyt? Ihimiset on välillä ihan pimeitä ja saattavat keksiä valheellisia tarinoita... Kaikkea ei kannata uskoa, mitä joku väittää. Vai onko todisteita?
Erikoista tuuria, mutta hyvä ystäväni oli tuona iltana keikkatyöläisenä kyseisessä juhlapaikassa. Hän vinkkasi nähneensä jotain hälyttävää, ja minä selvitin loput ratsaamalla miehen puhelimen. Tiedän että tällä palstalla näin toimivat saavat hirveät haukut, mutta ei kyllä kaduta silti yhtään.
Ap
Mahtavaa, olisinpa itse älynnyt tehdä saman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti viitataan vanhaan tarinaan hienostorouvasta, jonka mies lähti pettämään nuoren naisen kanssa ja ero tuli. Rouva söi ennen yhteisestä kodista lähtöään isot läjät rapuja ja piilotti kaikki kuoret verhotankoihin. Mies nuorikkoineen muutti yhteen tuohon taloon mutta haju häiritsi ja ennenpitkää ajoi uuspariskunnan pois hienosta talosta. Pakkasivat verhotangot muuttokuorman mukaan.
Heh, saatan muistaa tämän. No, sellaiseen ei kyllä kannata ryhtyä. :D
Provotrolliperkeletaas
Ja täydestä menee.
Vierailija kirjoitti:
Missä tossa oli se kosto?
Juttu on niin hutera etten usko sitä.Kuka omisti asunnon/ maksoi vuokran, sähkön, vakuutukset, omisti auton...?
Mitä tapahtui yhteiselle omaisuudelle?Sokeakin huomaa, jos asunnosta häviää puolet tavaroista.
Mikäli miehellä on uusi nainen, hän on vain mielissään kun häivyit riitelemättä.
Kai edes pujotit ne klassiset katkaravut verhotankoon, suolasit miehen lempimehun, leikkelit sen parhaaseen paitaan reikiä (pieniä), ripottelit chiliä kalsareihin, ompelit muutaman katkaravun sen talvitakin käänteeseen, kusaisit viskipulloon, irtisanoit sen rinnakkaiskortit?Mitä, ei mitään näistä? No erittäin heikko kosto.
Toisilla viiraa päässä enemmän ja toisilla vähemmän. Aikalaillaylilyöntejä nuo sun keksimät skenaariot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ongelmia tai ei, pettäjä on aina itse vastuussa omasta pettämisestään. Turha vierittää osavastuuta petetylle.
Toki. Suhteesta he ovat silti yhdessä vastuussa ja AP itse sanoi että kumpikaan ei tehnyt mitään arjen parantamiseksi. Mies valitsi pettämisen ratkaisuksi ja AP lapsellisen tavan reagoida.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihan ansiokas temppu ap:lta. Tuo on parempi tapa kuin saada joku draamakohtaus. Toisaalta vaikka ap olisi loukkaantunut ja surullinen - kuten hän on ainakin ollut arvatenkin - hänen ei tarvitse sitä näyttää pettäjälle. Miksi pitäisi? Se on hänen surunsa.
Nyt mies ja suhde on pesty ja detoxattu pois ja puhtaalta pöydältä on helpompi aloittaa. Tuo "salapuuha" on varmasti myös auttanut kestämään sen ensishokin, ja jotain jälkikäsittelyä voi vielä tulla myöhemmin. Tai sitten ei. Voihan olla, että ap on alitajuisesti tiennyt, ettei suhde ole toimiva ja tämä on vain tuonut sen päivänvaloon ja ero onkin _helpotus_.
Sen verran olisin tehnyt eri tavalla, että olisin jättänyt miehelle lapun pöydälle, jossa olisin kiittänyt yhteisestä ajasta ja kertonut muuttaneeni pois. Ihan sen takia, että jos mies on muuten kunnon ihminen hän voi säikähtää, että jotain on sattunut.
Olen itsekin aika varma, että tämä oma pikku projektini on pitänyt minut järjissäni viime viikkoina. Uutta aloitusta olen odottanut koko sen ajan, ja nyt se hetki on tässä.
Mietin samaa, että mahtaako hän huolestua, mutta sitten totesin että kyllä hän tajuaa mistä on kyse kun tavarani ovat poissa. Ja realistisesti, saa hän tietenkin yhteyden sukulaisiini tai ystäviini, jos niin haluaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Provotrolliperkeletaas
Ja täydestä menee.
Ja siellä taas joku joka luulee tunnistavansa kaikki provot ja tulee sitten armollisesti muille kertomaan kuinka tyhmiä ne ovat kun menevät trolliin.
Eikö aplla ole muuta muutettavaa kuin vaatteita ja tavarat työpöydän laatikossa?
Kyllä minä uskon miehen tuntien, että tämä häipyminen menee kyllä kostosta. Sen enempää ei tarvitse tehdä, tai en ainakaan halunnut tehdä. Minä aion olla koko tilanteen yläpuolella, en alentua mihinkään katkarapuleikkeihin.
En tiedä miksi tämä niin epäuskottavaa olisi. Olen käsitellyt vuokranantajan kanssa asian omalta osaltani, vakuutukset eivät olleet minun nimissäni, autoa ei ole (pääkaupunkiseudulla kun asumme, ei ole tarvetta). Omaisuutta ei ole mitenkään huimasti: jätin miehelle yhteiset astiat, ostin itselle uudet piristykseksi. Sama koskee verhoja, mattoja jne., vaatteet taas olivat omassa kaapissani johon mies ei ole kurkkinut. Huonekaluista suurimman osan saa hän pitää, en minä niitä mukaan halua. TV:n vein, se on minun. Se saattaa miestä harmittaakin, vaikkei minun lähtemiseni harmittaisi :D
Ap