Mihin sinä hurahdit vauva-aikana?
Tällaisen havainnon olen tehnyt että silloin hurahdellaan milloin merkkivaatteisiin ja milloin raakakakkujen tekoon! Mihin te olette hurahtaneet?
Ap odottaa esikoistaan ja pohtii tulevaa vauvavuotta 🤔
Kommentit (248)
Kantoliinoihin jo ensimmäisen aikana, nyt tän kolmanneb vauvavuotena olen hurahtanut myös sormiruokailuun
Hurahdin kestotuotteisiin ja niiden tekemiseen (lapselle ja itselleni myös).
Vierailija kirjoitti:
Kantoliinoihin jo ensimmäisen aikana, nyt tän kolmanneb vauvavuotena olen hurahtanut myös sormiruokailuun
Niin ja perhepetiin ja pitkään imetykseen myös kaikkien kohdalla, mutta ne on enemmän ollut ihan luonnollisia juttuja ilman mitään ihmeellistä hurahdusta
Vierailija kirjoitti:
Merkkiulkovaatteisiin, pitkään imetykseen ja perhepetiin.
Nyt lapsi alakoululainen, todella fiksu ja tasapainoinen.
Hyvä että selvisi hengissä perhepedistäsi!
Vaunuihin. Tiesin kaiken vaunuista ja harmittelin pitkään, että ostettiin vaunut jo raskausaikana kun ne ei olleetkaan ihan sellaiset mitkä olisin halunnut otettuani asioista selvää.
Mies onneksi toppuutteli eikä antanut myydä vaunuja ja hyvä niin. Pahin hurahdus meni ohi ja ymmärsin että meillä on oikein hyvät vaunut vaikkei ne ihan bugaboot olekaan :D olen edelleen vähän hurahtanut vaunuihin kun kuopuksemme täytti juuri 3 kk. Meillä on yhteensä 4 vaunut: yhdistelmät, joista saa tuplat, toiset yhdistelmät joista saa tuplat, matkarattaat ja mummolarattaat mökillä...
Vierailija kirjoitti:
Vaunuihin. Tiesin kaiken vaunuista ja harmittelin pitkään, että ostettiin vaunut jo raskausaikana kun ne ei olleetkaan ihan sellaiset mitkä olisin halunnut otettuani asioista selvää.
Mies onneksi toppuutteli eikä antanut myydä vaunuja ja hyvä niin. Pahin hurahdus meni ohi ja ymmärsin että meillä on oikein hyvät vaunut vaikkei ne ihan bugaboot olekaan :D olen edelleen vähän hurahtanut vaunuihin kun kuopuksemme täytti juuri 3 kk. Meillä on yhteensä 4 vaunut: yhdistelmät, joista saa tuplat, toiset yhdistelmät joista saa tuplat, matkarattaat ja mummolarattaat mökillä...
Meilla kumpikaan vauvoista ei suostunut nukkumaan vaunuissa, ne jäivät aivan käyttämättä. Rattaita käytettiin sitten ulkoiluun, mutta vaunut olivat täysin turhat meillä.
En mihinkään.
Kyllä normaalin arjen pyörittäminen riitti oikein hyvin. Semminkin, kun vähän reilun kolmen kuukauden ajan nukuin max 1,5 h pätkissä.
Olin lapseni kanssa. Oikeasti olin. Ei toki ollut paljon vaihtoehtojakaan, mutta vaikka ois ollut, en taatusti olis valinnut muita juttuja sen yhdessäolon edelle.
Vierailija kirjoitti:
Hurahdin Pokemon Go -peliin. Sain vauvan kesällä ja koska asuttiin kuumassa parvekkeettomassa kerrostalohuoneistossa, ulos piti päästä. Vauva nukkui alkuun vain liikkuvissa vaunuissa, ja nopeasti alkoi kyllästyttää samat lenkkipolut. Sain ulkoiluun jännitystä, kun keräsin samalla pokemoneja ja haudoin munia. Äitiysloman päätyttyä pokemon go:n pelaaminen jäi.
Ot: kokeile ingressiä. Sopii paremmin aikuisen liikuntaan, jos tykkäät lenkkeillä.
Yhdistelmävaunuihin ja -rattaisiin, baby-joggereihin, turvakaukaloihin ja -istuimiin sekä sporttisiin perheautoihin. Tallista löytyy nyt sekä Audi että käytetty sähkö-Tesla S autopilotilla lasten harrastuskyydityksiin. M40 lapset 7- ja 8-vuotta, vauva tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhepetiin. Raskausaikana olin perhepetiä vastaan ja pidin sitä hölmönä. Ajattelin ettei todellakaan ole meidän juttu. Mutta nyt lapsi on melkein puolitoista vuotias ja on ollut ihaninta nukkua yhdessä kun toinen tuhisee vieressä. Eikä ole kiire saada omaan sänkyyn nukutettua.
Toivottavasti ei putoa. Perhepedissä noin ison lapsen nukuttaminen on tapaturmariski. Aika aikansa kutakin.
Tiedän, alapeukkuja tulee.
T: Päivystyksen sairaanhoitajaTapaturma-altis perhepedissä on mielestäni sellainen noin 6-12kk vauva, joka osaa kontata, muttei kävellä. Saattaa herkästi tippua laidattomasta sängystä. Mutta puolitoista vuotias alkaa kyllä olla jo aika kyvykäs ja osaa tulla itse hallitusti pois sängystä eli tapaturmariski mielestäni alkaa jo vähetä.
No, en viitsi teidän mammojen kanssa taistella. Mitäköhän se kyvykäs puolitoistavuotias (yhdyssana muuten :)) saakaan aikaiseksi muualla asunnossa, kun on hallitusti tullut pois sängystä ilman että iki-pätevä äiti herää...
Ai niin, mutta eihän näin tapahdu teillä.
T: se päivystyksen sh, joka tiesi alapeukkuarmeijan jo eka postauksella...Ps. Onneksi ette tiedä, mitä kaikkea lapsille sattuu ja tapahtuu :(
No mutta, sä ensin puhuit vain sängystä putoamisesta, mutta eipä 1,5v. nyt juuri sängystä putoile, niin nyt keksitkin seikkailevan taaperon. Mutta katsos kun ei 1,5v. välttämättä muutenkaan nuku enää pinnasängyssä, kun saattaa jo kyetä kiipeämään sieltä pois ja satuttaa itsensä, niin jotkut ovat siirtäneet jo lastensänkyyn. Kuinkas vaarallista se on arvon sh? Juu, kyllä kaikki vanhemmat tietää, että lapsille sattuu ja tapahtuu ja silti pitää vain uskaltaa ummistaa silmät öisin nukkuakseen. Sellaista se elämä on.
Vauva aikana, sen ajan kun muistaisi, kouluikäisenä n. 7 vuotiaana hurahdin Pokemon kortteihin ja keräilin erilaisia kruunukorkkeja. Eipä sitä vauvaikää muista sitten millään.
Äidin tissiin, tutteihin, hiekan syömiseen, mitä näitä nyt on. Heh heh.
Laihduttamiseen ja liikkumiseen. Veren maku suussa pukkasin rattaita tuntikaupalla, ilmalla kuin ilmalla.
Olisin voinut ottaa rennommin. Pakkomielteinen liikunta oli kamala stressi vauvanhoidon ohella.
Lastenloruihin ja -kirjoihin. Luin lehdestä, että lukeminen jo varhain on hyväksi lapsen kielelliselle kehitykselle. Aika pieninä vauvamme alkoivatkin kuunnella tarkkaavaisemmin lukuääntä ja myös tunnistaa tuttuja runoja. Monet suomalaiset lastenrunokirjat ovat tosi mainioita.
Ensimmäisen kanssa opiskeluun. Sisuunnuin lukemaan pääsykokeisiin ja pääsin yliopistoon!
Toisen kanssa aloitin käyttää kestovaippoja, mutta ei se mitään hurahtamista ollut vaan rahan säästämistä. Aloin myös kirjoittaa kirjaa ja sain sen vihdoin valmiiksi!
Vierailija kirjoitti:
En kyllä hurahtanut mihinkään. Vauvan kanssa oli helppoa joten käytin aikaa Vauvan nukkuessa työntekoon kotoa käsin ja koiran kanssa touhuiluun. En siis mihinkään uuteen asiaan. Ehkä olisin keksinyt jonkun uuden harrastuksen jos esimerkiksi työnteko ei olisi ollut mahdollista. :)
Mitä työtä teit? :)
Opiskelin ja hoidin kodin. Elettin ihan normaalia elämää. Yhden lapsen kanssa minulla oli aikaa tehdä hyvin ruokaa. Silloin ei ollut vielä älypuhelimia, joten ihan perhettä varten ruokaa tein, en ig tä.
Mies kävi töissä ja rakensi taloa, mä hoidin refluksivaivaisia keskoskaksosia. Vauvat tiukasti kellon mukaan syömään ja nukkumaan. Itkin, kun luin juttuja lapsentahtisuuden hienoudesta. Tytön ja pojan vaatteet menivät iloisesti sekaisin, jollei toiselle sattunut olemaan omia puhtaana käsillä, pukeutumisesta en murehtinut hetkeäkään.
Enkä hurahtanut mihinkään. Ja lapset nyt sosiaalisia, terveitä, urheilullisia ja tyytyväisiä koululaisia. Vauvat ei välitä hienoista vaatteista tai tekopirteistä somepäivityksistä.
En mihinkään. Lapsen saaminen ei muuttanut mua. Taitaa tapahtua helpommin nuorille äideille.
Meillä oli perhepeti lattialla ensimmäiset puolitoistavuotta. Nyt on sänky taas koottu paikalleen, lapsi 2v ja edelleen perhepeti