Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummien valinta, loukkaantuisitko?

Vierailija
23.04.2018 |

Eli olemme mieheni kanssa ajatelleet pyytää lapsemme kummeiksi molempien sisaruksia ja yhden miehen kaveria ilman kumppaneita. Kumppaneissa ei mitään vikaa ja pidämme jokaisesta, mutta olemme vaan ajatelleet niin et pyydetään vaan sisarukset yksinään kummeiksi ja et 3 kummia ois hyvä lukumäärä. Meillä on mieheni kanssa molemmilla omat kummilapset ja yksi yhteinen ja ainakaan me emme ole loukkaantuneet silloin, kun vain toista pyydetty :) mut onko teidän mielestä tökeröä vai ei?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kummia niiden pitäisi olla?

Vierailija
22/42 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos omista mielipiteistä! Näissäkin kommenteissa huomaa, että ihmiset ajattelevat niin eri tavalla kummiudesta.

Eli muutaman mielestä kumppanit pitää ehdottomasti pyytää myös ja joku laittoi et todnäk. kieltäytyisi kummiudesta, jos vain toinen pyydettäisiin kummiksi.. Jonkun mielestä on hassua pyytää sisarusta kummiksi jne :) eli voisi ajatella et tekee niin tai näin, niin joku saattaa vähän vetää herneet nenään tai kummastella kummivalintaa.

Mutta joo taidetaan pysyä näissä kummivalinnoissa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaveripariskunta, jonka nainen on minun ystäväni ja mies on mieheni ystävä (ne tutustutimme heidät). Vietämme paljon aikaa nelistään ja olemme tosi läheisiä. Jos tämä pariskunta pyytäisi vain miestäni, kyllä ihmettelisin kovasti ja varmaan pahoittaisin mieleni.

Miehellä on kaveri jolla on puoliso. Minä tunnen heidät ja olemme kavereita, mutta en ole niin läheinen heidän kanssaan kuin mieheni. Jos he pyytäisivät vain miestäni kummiksi, en suuttuisi, koska en ole niin läheinen heidän kanssaan. En ajattelisi niin, että he olettavat meidän eroavan, eivätkä siksi haluaisi "turhaa" kummia.

Eli riippuu tapauksesta.

Vierailija
24/42 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siitä kummiudesta voi myös neuvotella. Sillä tavalla selviää haluaako joku kummiksi vai ei. Ja myös neuvotella siitä, mitä kummeilta toivoo. Joskus koko ihmissuhde muuttuu pelkäksi kummeiluksi, eikä se ole kivaa.

Vierailija
25/42 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sisarus on mies, niin vaimo käytännössä hoitaa lahjat ja muut vaikkei ole edes kummi. Tai jos jättää asian miehenä kontolle niin voipi joskus unohtuakin. Harva mies on hyvä tällaisissa.

Vierailija
26/42 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään muuta pyydetty kummiksi, muttei ristiäisiin?

Vierailija
27/42 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella jonkun loukkaantuvan siitä, että ei "pääse" kummiksi.

Kummius on koiranvirka.

Vierailija
28/42 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kuvitella jonkun loukkaantuvan siitä, että ei "pääse" kummiksi.

Kummius on koiranvirka.

Sitä parempi syy kieltäytyä, jos vain toista puolisoa pyydetään kummiksi. En ole koskaan ollut ristiäisissä, joissa vain toinen puoliso olisi ollut kummi. Siksi vain toisen puolison pyytäminen kummiksi tuntuu oudolta.

Vierailija
29/42 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku ylipäätään loukkaantuisi siitä, ettei pyydetä kummiksi? Sehän on melkein pahin nakki mitä ihmiselle saattaa napsahtaa, heti kakkosena taloyhtiön hallituksen jäsenyyden jälkeen. Ehkä kohteliaisuudesta saattavat hieman esittää harmistunutta, mutta todellisuudessa ovat vain helpottuneita, kun väistivät luodin.

Vierailija
30/42 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku ylipäätään loukkaantuisi siitä, ettei pyydetä kummiksi? Sehän on melkein pahin nakki mitä ihmiselle saattaa napsahtaa, heti kakkosena taloyhtiön hallituksen jäsenyyden jälkeen. Ehkä kohteliaisuudesta saattavat hieman esittää harmistunutta, mutta todellisuudessa ovat vain helpottuneita, kun väistivät luodin.

Mieluummin taloyhtiön hallitukseen: aitiopaikka vaikuttaa omaan asumiseen, asuntonsa arvoon ja saada plussa cv:hen. Saa myös palkkion ja saattaa oppia hyödyllisiä asioita.

Vierailija
31/42 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Olin ollut mieheni kanssa avoliitossa 15 vuotta, kun yhteinen ystäväpariskuntamme pyysi vain häntä kummiksi. Muiden kummien puolisoita pyydettiin kummeiksi kyllä, minä olin ainoa puoliso, jota ei pyydetty. Ja kyseessä oli sentään läheinen ystäväpariskunta, jonka kanssa oltiin 10 vuotta tavattu kerran kuussa, matkusteltu yhdessä ja vaikka mitä. En nyt loukkaantunut mutta ihmettelin kovasti. Tänä päivänäkään en tiedä syytä, mutta ystäviä ei olla enää.

Vierailija
32/42 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän on, jääkö tuossa pariskunnan naispuolinen ilman kummiutta siten, että tästä yksiköstä on vain mies kummina? Mies joutuisi yksinään hoitamaan kumminviran lahjat ja muistamiset. Mitenköhän käy?

Jos miehelläni ja minulla olisi tuo tilanne, niin kyllä kunnia toimia lahja-automaattina olisi vain miehellä. En osallistuisi mihinkään velvoitteisiin. (Voin kertoa, ettei tätä lasta sitten muistettaisi ollekaan, koska mieheni ei muista, eikä osaa ostella lahjoja)

Vierailija
33/42 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän on, jääkö tuossa pariskunnan naispuolinen ilman kummiutta siten, että tästä yksiköstä on vain mies kummina? Mies joutuisi yksinään hoitamaan kumminviran lahjat ja muistamiset. Mitenköhän käy?

Jos miehelläni ja minulla olisi tuo tilanne, niin kyllä kunnia toimia lahja-automaattina olisi vain miehellä. En osallistuisi mihinkään velvoitteisiin. (Voin kertoa, ettei tätä lasta sitten muistettaisi ollekaan, koska mieheni ei muista, eikä osaa ostella lahjoja)

Samaa ajattelin, eli jos vain miestäni pyydettäisiin kummiksi niin minä en todellakaan panisi tikkua ristiin tuon kummilapsen muistamisen eteen. Olisi myös tod.näk. aina jotain parempaa menoa synttäreinä tms.

Vierailija
34/42 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni siinä ei ole mitään pahaa, että pyydetään vaan sitä omaa kaveria kummiksi eikä kaverin puolisoa. Sama sisarusten kohdalla. Ero voi tulla ja tuntuis ainakin itsestä ajatuksena nihkeältä jos pitäisi nähdä eksää aina lapsen synttäreillä tms. seuraavat ties ja kuinka kauan. :p

Meillä kävi sillain, että veljen ensimmäisen lapsen kummeiksi ei pyydetty käsittääkseni kuin vaimokkeen veli, kaveri ja sitten joku kolmas randomi josta en ole koskaan kuullutkaan. Eli meiltä isän puolelta ei huolittu ketään ja täytyy sanoa, että kyllä siinä vähän kummastutti ja ajattelin, että oli vähän moukkamaisesti tehty, kun meitän isän sisaruksiakin olisi ollut. Mutta jokainen tyylillään. Mikäpä minä olen lopulta heidän valinnoistaan mitään sanomaan.

Vierailija
35/42 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Olin ollut mieheni kanssa avoliitossa 15 vuotta, kun yhteinen ystäväpariskuntamme pyysi vain häntä kummiksi. Muiden kummien puolisoita pyydettiin kummeiksi kyllä, minä olin ainoa puoliso, jota ei pyydetty. Ja kyseessä oli sentään läheinen ystäväpariskunta, jonka kanssa oltiin 10 vuotta tavattu kerran kuussa, matkusteltu yhdessä ja vaikka mitä. En nyt loukkaantunut mutta ihmettelin kovasti. Tänä päivänäkään en tiedä syytä, mutta ystäviä ei olla enää.

Oho. Toi kyllä kuulostaa erikoiselta, jos kerrran muiden puolisot on pyydetty ja olette läheisiä ystäviä :/

-ap

Vierailija
36/42 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo riippuu tietty miehistä :D useinhan naiset ne lahjat hoitaa, mut ei aina :)

Sen tiedän et miehen kaveri (mies) olisi varmasti onatoiminen muistamisten suhteen :)

-ap

Vierailija
37/42 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok, ei olla ikinä loukkaannuttu miehen kanssa moisesta. Molemmat tavat on ihan hyviä, siis pyytää pariskuntaa tai vain toista heistä.

Me olemme pyytäneet sekä pariskuntaa että pariskunnan toista osapuolta. Itse olen pyytänyt pariskuntaa, kun olen tiennyt että vaikka ero tulisi, niin olisin yhteydessä molempiin osapuoliin. Mutta eivät varmasti nämäkään olisi loukkaantuneet, vaikka olisi pyydetty vain toista.

Vierailija
38/42 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama. Siksi kummilapset unohdettiin.

Vierailija
39/42 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin: kummiksi ei valita ihmisiä. Eikä käsketä, vaan pyydetään.

Ja ollaan liikkeellä sen verran ajoissa, että ehditään miettiä uudet ehdokkaat, jos pyyntöön vastataan kieltävästi.

Nykyään kummeilla on yleisesti huonoja kokemuksia tehtävästään, joten moni ei suostu. Yli kolme kummilasta on liikaa.

Monet lupailevat etteivät odota kummilta paljon, mutta vaatimukset tuppaavat kasvamaan lapsen kasvaessa. Erityisesti jos kummeilla ei ole lapsia, heidän saatetaan luulla olevan aina valmiina palvelukseen ja lompakko auki.

Vierailija
40/42 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse väittäisin, että on yleisempää pyytää pariskunnasta vaan toista. Näin on ainakin omassa lähipiirissä mennyt. Ja mitä väliä. Kummeilla ei muutenkaan ole mitään merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme