Kuka olet ihan oikeasti, sinä joka palstailet juuri nyt?
Kuka sinä olet, joka olet nyt täällä? Mies vai nainen vai joku muu, nuori vai vanha? Työtön vai työssäkäyvä vai eläkkeellä vai jotain muuta?
Minä olen 34-vuotias, nainen, eläkkeellä. Täytän päiviäni netissä pyörimisellä. Syön lounasta tässä samalla, pestopastaa ja vuohenjuustoa ja salaattia.
Kommentit (591)
25v nainen täällä, sinkku ja lapseton. Asun pääkaupunkiseudulla. Teen kahta osa-aikatyötä. Vapaa-ajalla vietän aikaa ystävien kanssa, käyn leffassa, kattelen sarjoja Netflixistä ja luen Historia-lehteä. Työt kuitenkin vie paljon aikaa.
24vuotias työkyvyttömyys eläkeläinen. Tässä sängyssä makaan kun väsyttää taas vaihteeksi eikä pysty mitään tekemään. Viihdytän itseäni lukemalla tätä palstaa.
Nelikymppinen pitkäaikaistyötön N, kärsin vakavasta masennuksesta ja ahdistuksesta, tulen tänne terapian takia. Päihteetön mutta itsetuhoinen.
17-vuotias tyttö, makaan lastensuojeluyksikössä huoneeni sängyllä hiljaisella tunnilla (17-18) ja selaan palstaa :D
Mitä välliä silllä on kenellekään?
Minä olen se, jota et huomaa, kun kävelen kadulla sinua vastaan. Olen se, jonka yhteiskunta hylkäsi ja alhon kuoppaan ajoi. Takanani on vain muutama hetki kirkkautta ja edessäni melankoliaa sekä murtuneita sydämiä. Olen se joka heräsi tänään kello kaksi iltapäivällä, koska en halunnut kohdata uutta päivää minun todellisuudessani. Kun iltalenkilläni näen auringon laskevan, on se usein liikaa. Nyt nousin jo istumaan ja juon kupin teetä.
Minä olen " vähän onellinen " ex-ministerin vaimo. Odotan innolla kesää ja keskusteluja tietenkin kellä kävi mökillä ne kaikkein pihimmät kesävieraat. Sehän kestoaihe tällä palstalla. Kauhea anoppi ja hirviöminiät on myös aivan hulvatonta luettavaa. Koitan aina neuvoa ja kannustaa kaiikkia.
Nainen, 22-vuotias 3. vuoden AMK opiskelija.
22v nainen, opiskelija. Tykkään selailla ketjua ajankulukseni aina silloin tällöin :)
24-vuotias kolmannen vuoden oikeustieteen opiskelija; välttelen tenttikirjan avaamista usein palstailemalla, näin nytkin.
42-v. mies. Kolme pientä lasta, nuorin alle vuoden. Kaikki tyttöjä ja ehkä siksi nämä Vauva-jutut tuntuu ajankohtaisilta. Näin ainakin itselleni uskottelen. Vaimoa ei tämä palsta kiinnosta yhtään. Tykkään lukea fiksuista, pärjäävistä ja etenkin hyvin tienaavista naisista.
Vierailija kirjoitti:
En koe tarpeelliseksi kertoa sitä täällä.
Eli siis menttaalipuolen potilaita... no kaltaisiasi on Suomi pullollaan, joka toinen napsii jotain masennus/paniikkihäiriö/adhd/add/pipolaari ym pilsuja. Voi meitä....
Nainen, 36v, odotan toista lasta. Asiantuntijatöissä, just nyt bussissa matkalla kotiin. Koska vauvalla tiedetään kaikki, tulin kysymään, onko kukaan vielä saanut uutta vuoden 2018 äitiyspakkausta.
23-vuotias opiskelija. Päivä meni yliopistolla ja nyt prokrastinoin ja etsin kadonnutta opiskelumotivaatiota, jolla saisin kirjoitettua vielä viimeiset 2 esseetä joilla valmistun kandiksi kesäkuussa. Hukassa on tänään.
Alkuelläin, opetttelen kirjottaan.
26-vuotias lastenhoitaja. Mietin tässä että vieläkö jatkaisi töitä tuossa samassa päiväkodissa vai pitäisikö vaihtaa taloa.
23-vuotias nainen, yksin kotona kun mies iltavuorossa. Äippävapaalla, ensimmäinen lapsi tulossa ja kuumeisesti odotan supistuksia tai lapsivedenmenoa, tyyppi mahassa jo reippaasti jatkoajalla..
Palstalle oon eksynyt helposti, kun oon googletellut jotain raskauteen liittyvää asiaa. Sohvalla - ja siihen liitoskipujen vuoksi viime viikot jumahtaneena - vierähtää helposti tunti tai pari kun lukee toinen toistaan ”mielenkiintoisempia” keskusteluketjuja.
Huoh, vauva on todellakin odotettuakin odotetumpi.. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koe tarpeelliseksi kertoa sitä täällä.
Näitä en ole koskaan ymmärtänyt. Miksi ei vain skippaa aloitusta, vaan pakko on tulla kertomaan, ettei önnönnööö kerrokaan sitä, mitä kysyttiin.
Ethän sinäkään kertonut.
30-vuotias nainen, odotan neljättä lasta. Kotiäitinä 5-, 3-, ja 1-vuotiaille. Haaveilen jo perjantaista kun esikoinen menee kerhoon ja nuorimmaiset lähtevät isänsä kanssa mökille, saan siinä ensin muutaman tunnin ihan omaa aikaa ja sitten laatuaikaa esikoisen kanssa kahdestaan koko viikonlopun.
31v lapseton avoliitossa oleva opettaja. Tulin tunti sitten töistä, nyt syön ja katson Netflixiä. Käyn täällä lähes joka päivä katsomassa, onko jotain mielenkiintoista luettavaa.