Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo on raskaana ja täysin eri ihminen kuin enne raskautta

Vierailija
23.04.2018 |

Otsikossa tuo oleellisin tulikin. Eli vaimo on toivotusti raskaana. En vaan olisi kuvitellut tämän olevan tällaista, enkä edes tiedä onko tämä normaalia.
Ennen raskautta vaimo oli sosiaalinen, energinen, iloinen, urheili monta kertaa viikossa ja seksikin maittoi. Nyt tuntuu kuin tuo nainen olisi muisto vain. Ymmärrän että alkuun ei energiaa riittänyt ja mielikin oli maassa, kun hän oksensi lähes kokoajan ekat kolme kuukautta.Ei oksenna enää, mutta on vaan väsynyt ja itkuinen kokoajan. Mieli heittelee vuoristorataa ja minä saan kaiken paskan niskaani. Ei ihminen voi olla noin jumalattoman väsynyt ja saamaton kokoajan: Nuokkuu sohvalla, eikä jaksa kotitöiden lisäksi tehdä yhtään mitään. Ei tule mukaan sosiaalisiin tapahtumiin, ei käy tapaamassa ystäviään. Kun tulee töistä kotiin, rösähtää sohvalle. Ikää vaimolla 36 vuotta, voiko tämä vaikuttaa? Syyt siihen ettei lähde urheilemaan tuntuvat jotenkin tekosyiltä: tietysti väsymys ykkössyynä aina, mutta milloin ei väsytä on kipuja nivusissa, tai hermosärkyä jalassa nesteenkertymisen takia. Aina jotain.
Ja sitten tämä itkuisuus. Tuntuu että vaimo suuttuu ja pahoittaa mielensä aivan mitättömistä asioista nykyään. Ennen niin itsevarma ja iloinen nainen tuntuu olevan epävarma hermoraunio nykyään.
Onko tämä normaalia ja sanokaa joku että saan vielä joskus vaimoni takaisin tämän kiukuttelevan sohvalla nuokkujan sijaan.

M- 34

Kommentit (1190)

Vierailija
861/1190 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tulevalle isälle lukemaan instagramista The Rock ( Dwayne Johnson) päivityksen kun hänen puolisonsa synnytti heidän toisen lapsensa pari päivää sitten. Siinä hyvä malli monelle miehelle kuinka suhtautua puolisonsa raskauteen/synnytykseen ja isyyteen. Kaikki lähtee kunnioituksesta, sekä puolisoa että perhettä kohtaan.

Vierailija
862/1190 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen mies voi miettiä että jos on oksennustauti kuukaustolkulla, kuinka paljon kiinnostaa ystävät ja miehen uikutukset. Kyllä siinä voimat menee selviämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1190 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy vauvaa ja vaimoa! Isä ja mies ketä ei tee muuta kuin valittaa! Kuka vaan masentuisi kun olisi sellainen mies.

Miten ihmeessä kuvittelet että kaikki kotityöt kuuluisi vaimollesi edes normaali tilanteessa. Kuinka joku voi tehdä sellaista raskaana olevalle huono voitiselle työssä käyvälle.

Taitaa olla pilailua koko juttu, ja katsoa ihmisten tyhmiä reagtioita.

Naisetko eivät koskaan valita mistään?

Koko ketju täynnä valitusta "kun miehet eivät ikinä tee mitään".

Käyväthän miehetkin töissä. Ja eivät ota samanlaista stressiä kotitöistä kuin naiset, mitä en ymmärrä itsekään. Ja olen nainen.

Miksi jaksatte aina valittaa kotitöistä?

Ei teitäkään kukaan pakota tekemään, jos ei jaksa eikä huvita tehdä.

KAI NYT AIKUINEN NAINEN OSAA ITSE PÄÄTTÄÄ TEKEEKÖ VAI EIKÖ TEE!!!

Lopettakaa tuo itsenne turha ruoskinta. Ei ihme että raskaudet ovat useilla vaikeita kun ei ymmärretä itse höllätä työmäärää ja levätä. Ei ne kotityöt mihinkään karkaa, vaikkei niska limassa raataisi vielä kotona kokopäivätyön jälkeen joka jumalan päivä.

En mä ainakaan ota paineita ja stressiä jos ei joka päivä ole niin tiptop. Ja arvatkaa mitä. Helpot raskaudet ollut, kun lopetin stressaamisen ja suorittamisen plussatestiin 16 vuotta sitten. Elämä on paljon helpompaa, kun siitä ei paineita ota. Eikä stressiä ja parisuhdekin voi paremmin, kun lopettaa sen tiukkapipoisen niuhottamisen.

Vierailija
864/1190 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoisessa parisuhteessa ja liitossa jaetaan muitakin vastuita kuin kotityöt.

Me ollaan jaettu alusta asti kotitöiden lisäksi:

- asumiskustannukset

- sähkölasku

- vesilasku

- lämmityskustannukset

- lasten hoitomaksut

- omat ja lasten harrastukset

- vakuutukset

- autojen lainat

- matkakulut

- lomareissut

- ruokakustannukset

- lasten hoito, neuvolat ja lääkärikäynnit

Ja ne iän ikuiset kotityöt. Tosin ne tehdään, kun jaksetaan ja ehditään.

Tämä on tasa-arvoa naiset.

Vierailija
865/1190 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on siis epänormaalia tehdä kotitöitä kun kotona kerran olen lasten kanssa?

Jo tästä keskustelusta haluat vetää tuon johtopäätöksen, niin joo.

Meidän muiden mielestä on normaalia jakaa niitä kotitöitä ja arjen vastuita siten, ettei kumpikaan kuormitu yli sen, mitä jaksaa.

Olen epänormaali kun en miestä kuormita kotona koska työnsä on jo kuormittavaa henkisesti ja fyysisesti

?

Just.

Miten ajattelisit tilanteen, jossa molemmilla on kuormittava työ, kuten meidän perheessä on? Kumman meistä kuuluu tehdä kotityöt?

Ei kummankaan. Kotityöt ovat vanhanaikaista hommaa. Ei ole muotia enää.

Voi kuule. Jos olis varaa ja pääsisin yli siitä ahdistuksesta, että vieras ihminen siivoa mun kämppää, palkkaisin siivoojan heti. Ja kokin, tai ulkoistaisin muuten arjen ruuanlaiton. Olis kyllä luksusta.

Ei kotitöitä kummallekaan eikä ulkoistamistakaan. Kukaan ei tee mitään. Ei siivoa, ei kokkaa.

Millä tavalla tämä on parempi kuin se, että molemmat tekevät kotitöitä?

Mä jäisin heti kotirouvaksi, mutta tässä maassa se ei onnistu.

Eikö kelpaa? Mikä vikana?

Elinkustannukset, molempien palkka tarvitaan elämiseen.

Ei elämistä. Ei matkustelua. Ei kotitöitä. Ei ruuanlaittoa. Ei rasitusta mistään ylimääräisestä.

Tulette töistä, istutte sohvalle, ette liiku tunteihin, ja nukkumaan. Sama toisto loppuelämän.

Se kämppä (?), missä se sohva on(?), maksaa. Samoin nyt ainakin ruoka. Sähkö, vesi... jne.

Telttaan asumaan. Ei ruokaa, ei vettä, ei sähköä. Ei mukavuuksia.

Hotelliin. 

Ei. Siitäkin koituu teille stressiä jossain vaiheessa

Vierailija
866/1190 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on siis epänormaalia tehdä kotitöitä kun kotona kerran olen lasten kanssa?

Meidän muiden mielestä on normaalia jakaa niitä kotitöitä ja arjen vastuita siten, ettei kumpikaan kuormitu yli sen, mitä jaksaa.

Olen epänormaali kun en miestä kuormita kotona koska työnsä on jo kuormittavaa henkisesti ja fyysisesti?

Just.

Miten ajattelisit tilanteen, jossa molemmilla on kuormittava työ, kuten meidän perheessä on? Kumman meistä kuuluu tehdä kotityöt?

Voi kuule. Jos olis varaa ja pääsisin yli siitä ahdistuksesta, että vieras ihminen siivoa mun kämppää, palkkaisin siivoojan heti. Ja kokin, tai ulkoistaisin muuten arjen ruuanlaiton. Olis kyllä luksusta.

Ei kotitöitä kummallekaan eikä ulkoistamistakaan. Kukaan ei tee mitään. Ei siivoa, ei kokkaa.

Maksatko muka puolet tasa-arvoisesti?

Tasan 50-50 menee kustannukset?

Miten mä usko tuota?

Vierailija
867/1190 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasin mökin. Vaimokokelas pakkasi ties mitä turhaa pakkelia ja sähköhärveliä mukaan. Mökillä ei ollut sähköä, ei juoksevaa vettä ja ei nettiä.

Vaimokokelas veti hirveät raivarit tästä. Mökkiviikonlopusta olin puhunut enkä viiden tähden hotellista.

Valitus alkoi heti, kun autosta nousi ylös, kuin teiniprinsessa konsanaan;

"Eihän täällä ole sähköjä"

"Eihän täällä ole sisävessaa"

"Ei toimi netti"

"Missä vesihana" (Suuttui entisestään kun osoitin kaivoa)

"Pitääkö sauna ja vesi lämmittää puilla"

"Pitääkö ruokakin tehdä puulämmitteisesti"

Hyvä ettei maahan heittäytynyt itkupotkuraivoamaan.

Viikonlopun jälkeen tuumasin, ettei hän ollut minua varten. Onneksi ei ole lapsia. Tuli nopeesti selväksi, että pahimman luokan kaikesta valittajaprinsessa eikä sellainen kuin oli alunperin antanut ymmärtää.

Vierailija
868/1190 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokrasin mökin. Vaimokokelas pakkasi ties mitä turhaa pakkelia ja sähköhärveliä mukaan. Mökillä ei ollut sähköä, ei juoksevaa vettä ja ei nettiä.

Vaimokokelas veti hirveät raivarit tästä. Mökkiviikonlopusta olin puhunut enkä viiden tähden hotellista.

"Ei toimi netti"

Viikonlopun jälkeen tuumasin, ettei hän ollut minua varten. Onneksi ei ole lapsia. Tuli nopeesti selväksi, että pahimman luokan kaikesta valittajaprinsessa eikä sellainen kuin oli alunperin antanut ymmärtää.

No olet kyllä urpo, jos annat toisen rauhassa pakata vaikka mitä sähkölaitteita reissuun ja mielessäsi hihittelet, että pian toinen yllättyy, kun huomaa, että mökillä ei ole käytössä vettä eikä sähköä.

Vierailija
869/1190 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoisessa parisuhteessa ja liitossa jaetaan muitakin vastuita kuin kotityöt.

- asumiskustannukset

- sähkölasku

- vesilasku

- lämmityskustannukset

- lasten hoitomaksut

- vakuutukset

- autojen lainat

- matkakulut

- lomareissut

- ruokakustannukset

Tuo on ainakin minulle oletus normaalista. Tosin molemmat voisivat hoitaa omat autonsa itsekin. Et maininnut listalla äitiys/hoitovapaata, joten oletan sinun ottaneen silloin vetovastuun, kuten kuuluukin.

T. Tasa-arvoinen nainen

Vierailija
870/1190 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisten miesten kanssa sitä jotkut alkaakin tehdä lapsia. Säälin vaimoasi. Pari kuukautta hän tarvitsisi tukea mutta sinun maailmasi romahtaa heti, kun vaimo ei hoidakaan kaikkia asioita 100 % teholla. Olet ollut aika lapsellinen, jos kuvittelit, ettei raskaus vaikuta elämäänne mitenkään. Oletatko vauva-arjenkin olevan vaimon harteilla? Oletkohan täällä kitisemässä, miten sinulla on tylsää ja ikävää, jos vaikka lapsesi sairastuu syöpään? Kasva aikuiseksi. Lakkaa kitisemästä kuin 8-vuotias, jolta on otettu pleikkari pois ja ala toimia kuten tulevan isän kuuluu.

Ihmislaji on siitä outo, että tarvitsemme aina  kumppanin, perheen ja/tai yhteisön tukea lisääntymiseen. Peuraemo voi kasvattaa vasansa tasapinoiseksi aikuiseksi täysin yksin menettämättä terveyttään mutta ihmiselle tämä ei ole mahdollista. Sinulla on velvollisuus jo ennen syntymää, joten ala nyt kiireenvilkkaa hoitaa sitä. Jos epäilet, että vaimosi terveydessä on jotain vakavaa meneillään, sinun täytyy auttaa hänet hoitoon ja pitää arkenne pyörimässä, perheenne takia. Ei voi olla niin, että sinun maailmasi romahtaa heti, jos vaimosi on pari kuukautta väsynyt yhteisen lapsenne takia.

Vierailija
871/1190 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittajan vaimo joku tärkeä henkilö kun noin vaahdotaan kuinka on raskaana, kokopäivätöissä ja tekee kotitöitä?

Niinhän tekee monta muutakin naista suomessa xD

Vaimo. Hoitaa. Kotityöt. Yksin.

Viesti 45, sivu 3.

Mies on töissä ja salilla.

Oikeastiko sinä tyytyisit tuollaiseen parisuhteeseen?

Ihan mielelläni. Olen tottunut tekemään ahkerasti töitä, ja salillakin on kivaa. Mutta ongelmanahan tässä oli se, että ap:n vaimo mököttää. Kannattaa varmaan vaihtaa pirteämpään naiseen, varsinkin kun ongelma saattaa vielä synnytyksen jälkeen pahentua.

Vierailija
872/1190 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen epänormaali kun en miestä kuormita kotona koska työnsä on jo kuormittavaa henkisesti ja fyysisesti?

Just.

Miten mä usko tuota?

Silloin, kun asuin eksän kanssa, maksoin yksin juoksevat kulut - hän hoiti sovitusti vain oman autonsa (minä omani) ja oman osuutensa lainasta ja korosta. Häntä ei kotityöt kiinnostaneet ja uikutti siitä, miten siivotonta on, jos kaukosäädin on vinossa keskellä pöytää. Itse jätti leipäpussin auki, voin ja juuston pöydälle yön yli + muruset jne.

En ihan hirveän kauaa katsellut.

Vierailija
873/1190 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai ne miehet nyt jotain tekevät kumminkin?

Oletteko itse oikeasti läsnä, kun miehenne ovat kotona vai jossain älylaitteen lumoissa zombeina sohvalla?

Olette paikalla kyllä, mutta entä henkinen läsnäolo?

Oikea katsekontakti ja oikeasti olette kiinnostuneita myös miestenne jutuista?

Vaaditte huomiota, ymmärrystä ja kuuntelua. Teettekö itse vastavuoroisesti samalla tavalla?

Parisuhde on kahden aikuisen kommunikaatiota, keskustelua, katsekontaktia, oikeaa läsnäoloa.

Heittäkää ne älylaitteet kaappiin ja telkkari kiinni iltaisin.

Katsokaa toisianne. Puhukaa kasvotusten, ilman älylaitteen ruutua naamanne edessä. Vaikka kahvin tai iltateen ääressä. Kasvotusten.

Vierailija
874/1190 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas kas... Pidin ihan normina sitä että raskaana olen töissä ja teen kotitöitäkin.

Olinpa väärässä. Minne voin valittaa?

Olet vaikeasti raskaana ja hoidat kokopäivätyön ja kotityöt ja kuuntelet, miten ukko kinuaa sinua salille  ja pitää laiskana ja luuserina ja painelee itse salille. 

Ai *vaikeasti* raskaana, no siinä tapauksessa. Olin koko ajan luullut, että ap:n tyttis oli vain lievästi raskaana.

Vierailija
875/1190 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei toimi netti"

Ja sinä olet nyt omasta mielestäsi tämän tarinan fiksu henkilö? :D

Vierailija
876/1190 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just.

Miten mä usko tuota?

Silloin, kun asuin eksän kanssa, maksoin yksin juoksevat kulut - hän hoiti sovitusti vain oman autonsa (minä omani) ja oman osuutensa lainasta ja korosta. Häntä ei kotityöt kiinnostaneet ja uikutti siitä, miten siivotonta on, jos kaukosäädin on vinossa keskellä pöytää. Itse jätti leipäpussin auki, voin ja juuston pöydälle yön yli + muruset jne.

En ihan hirveän kauaa katsellut.

Et tainnut ymmärtää mitä kysyin.

Vauhkoat vain kotitöistä. Niistä en kysynyt mitään, enkä exästäsikään.

Tuo juuri on monen ongelma. Tuodaan ne vanhat ongelmat uuusiinkin suhteisiin ja ihmetellään, kun mikään ei toimi.

Vierailija
877/1190 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen tulevalle isälle lukemaan instagramista The Rock ( Dwayne Johnson) päivityksen kun hänen puolisonsa synnytti heidän toisen lapsensa pari päivää sitten. Siinä hyvä malli monelle miehelle kuinka suhtautua puolisonsa raskauteen/synnytykseen ja isyyteen. Kaikki lähtee kunnioituksesta, sekä puolisoa että perhettä kohtaan.

Dwayne Johnson on ihana <3 on aina ollut mun julkkisihastus ja hyvästä syystä :)

Vierailija
878/1190 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- asumiskustannukset

- sähkölasku

- vesilasku

- lämmityskustannukset

- lasten hoitomaksut

- vakuutukset

- autojen lainat

- matkakulut

- lomareissut

- ruokakustannukset

Niin? Nuohan menee kaikki yhteiseltä tililtä, johon menee molempien palkkaa. Eikö nuo ole ihan perusasioita?

Vierailija
879/1190 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei toimi netti"

No olet kyllä urpo, jos annat toisen rauhassa pakata vaikka mitä sähkölaitteita reissuun ja mielessäsi hihittelet, että pian toinen yllättyy, kun huomaa, että mökillä ei ole käytössä vettä eikä sähköä.

Mihin mökillä tarvitaan kiharrinta tai meikkipussia?

T. Nainen

Vierailija
880/1190 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten muut naiset huomanneet tällaisen ilmiön: miehet, joilla on surkeat tulot/ ovat työttömiä, valittavat ja kitisevät siitä miten miehet mukamas elättävät naiset, miehen on saatava käyttää kaikki rahansa autotalliin, naisen on maksettava kaikki lasten kulut ja jaadijaadijaa. Hyvätuloiset miehet ovat ihan hämmästyneitä, että mikä voisi olla tärkeämpi sijoitus kuin omien lasten/ oman perheen asiat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi