Vaimo on raskaana ja täysin eri ihminen kuin enne raskautta
Otsikossa tuo oleellisin tulikin. Eli vaimo on toivotusti raskaana. En vaan olisi kuvitellut tämän olevan tällaista, enkä edes tiedä onko tämä normaalia.
Ennen raskautta vaimo oli sosiaalinen, energinen, iloinen, urheili monta kertaa viikossa ja seksikin maittoi. Nyt tuntuu kuin tuo nainen olisi muisto vain. Ymmärrän että alkuun ei energiaa riittänyt ja mielikin oli maassa, kun hän oksensi lähes kokoajan ekat kolme kuukautta.Ei oksenna enää, mutta on vaan väsynyt ja itkuinen kokoajan. Mieli heittelee vuoristorataa ja minä saan kaiken paskan niskaani. Ei ihminen voi olla noin jumalattoman väsynyt ja saamaton kokoajan: Nuokkuu sohvalla, eikä jaksa kotitöiden lisäksi tehdä yhtään mitään. Ei tule mukaan sosiaalisiin tapahtumiin, ei käy tapaamassa ystäviään. Kun tulee töistä kotiin, rösähtää sohvalle. Ikää vaimolla 36 vuotta, voiko tämä vaikuttaa? Syyt siihen ettei lähde urheilemaan tuntuvat jotenkin tekosyiltä: tietysti väsymys ykkössyynä aina, mutta milloin ei väsytä on kipuja nivusissa, tai hermosärkyä jalassa nesteenkertymisen takia. Aina jotain.
Ja sitten tämä itkuisuus. Tuntuu että vaimo suuttuu ja pahoittaa mielensä aivan mitättömistä asioista nykyään. Ennen niin itsevarma ja iloinen nainen tuntuu olevan epävarma hermoraunio nykyään.
Onko tämä normaalia ja sanokaa joku että saan vielä joskus vaimoni takaisin tämän kiukuttelevan sohvalla nuokkujan sijaan.
M- 34
Kommentit (1190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokrasin mökin. Vaimokokelas pakkasi ties mitä turhaa pakkelia ja sähköhärveliä mukaan. Mökillä ei ollut sähköä, ei juoksevaa vettä ja ei nettiä.
Vaimokokelas veti hirveät raivarit tästä. Mökkiviikonlopusta olin puhunut enkä viiden tähden hotellista.Valitus alkoi heti, kun autosta nousi ylös, kuin teiniprinsessa konsanaan;
"Eihän täällä ole sähköjä"
"Eihän täällä ole sisävessaa"
"Ei toimi netti"
"Missä vesihana" (Suuttui entisestään kun osoitin kaivoa)
"Pitääkö sauna ja vesi lämmittää puilla"
"Pitääkö ruokakin tehdä puulämmitteisesti"Hyvä ettei maahan heittäytynyt itkupotkuraivoamaan.
Viikonlopun jälkeen tuumasin, ettei hän ollut minua varten. Onneksi ei ole lapsia. Tuli nopeesti selväksi, että pahimman luokan kaikesta valittajaprinsessa eikä sellainen kuin oli alunperin antanut ymmärtää.
No olet kyllä urpo, jos annat toisen rauhassa pakata vaikka mitä sähkölaitteita reissuun ja mielessäsi hihittelet, että pian toinen yllättyy, kun huomaa, että mökillä ei ole käytössä vettä eikä sähköä.
Mihin mökillä tarvitaan kiharrinta tai meikkipussia?
T. Nainen
Kihartimella tehdään hiuksiin kiharoita. Meikkipussia käytetään yleensä kosmetiikan, hygieniatuotteiden tai lääkkeiden kuljettamiseen ja säilyttämiseen.
Keskenkasvuiset miehetkin voisivat päättää mitä haluavat. Ensin ulistaan, miten nainen on tyhmä kun laittautuu ja kantaa meikkejä mukana. Seuraavana päivänä vingutaan, miten nainen ei näe mitään vaivaa ulkonäköönsä omaa miestään varten, joten ei ihme, että mies haluaa vaihtaa. Huoh...
Kuka niitä kiharoita ja meikkinaamaa on katsomassa mökillä, korvessa?
Eikö sitä osata olla ollenkaan ilman Tikkurilan värikarttaa naamassa?
Naiset ne keskenkasvuisia ovat.
"Byhyy ei voi kiharoita tehdä kun ei ole sähköä nyyh, elämä pilalla, kaikki pilalla"
Aikuista tosimiestä ei pakkelit ja käkkärät kiinnosta silloin, kun mökkeillään. Perkele teitä naisia ja naisten logiikkaa.
En minäkään ole vaimoani lempannut vieläkään kun ei naamassa ole pakkelia jatkuvasti ja hiukset laitettuna. Kauniimpi hän on ilman.Tuo on vain teiniprinsessojen kuvitelmaa että mies jättää jos meikkaa ja tukkaansa laita joka helvetin päivä.
Tuo kertoo vaan miten turhamaisia naiset ovat.
Minulla on paksut luonnonkiharat ja en lähde ilman hiusharjaa sekä kosteuttavaa hiussuihketta MIHINKÄÄN, samoin suojakertomella varustettu sävyttävä päivävoide on minulle tärkeä sillä en tahdo olla pigmenttiläiskäinen zombi.
Ei se kommunikaatio parane sillä vaimon mökötykselläkään.
Sori. Mykkäkoulu on suhteen tuho.
AP ehkä löytää naisen joka on keskustelutaitoisempi ja kykenee normaaliin kommunikaatioon.
Raskaus ei ole peruste mykkäkoululle eikä ne hormonitkaan. Ei kai ne kenestäkään aivovammaista tee, joka puhekyvyn vie kokonaan?
Omituista kyllä ettei mulla tuollaista oiretta ollut raskausaikana havaittavissa. Ihan normaaleihin keskusteluihin osallistuin aivan normaalisti kuten ennen raskauttakin.
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvoisessa parisuhteessa ja liitossa jaetaan muitakin vastuita kuin kotityöt.
Me ollaan jaettu alusta asti kotitöiden lisäksi:
- asumiskustannukset
- sähkölasku
- vesilasku
- lämmityskustannukset
- lasten hoitomaksut
- omat ja lasten harrastukset
- vakuutukset
- autojen lainat
- matkakulut
- lomareissut
- ruokakustannukset
- lasten hoito, neuvolat ja lääkärikäynnitJa ne iän ikuiset kotityöt. Tosin ne tehdään, kun jaksetaan ja ehditään.
Tämä on tasa-arvoa naiset.
Huoh. Koska ihmiset ymmärtävät ettei tasa-arvo tarkoita sitä että molemmat tekevät täsmälleen puolet kaikesta? Se tarkoittaa sitä että ollaan samanarvoisia, vaikka toinen tekisikin enemmän. Vaikka mies maksaisi kaiken ja vaimo tekisi kaikki kotityöt. Tai toisinpäin. Kumpikaan ei ole siltä arvokkaampi eikä "korkeammassa" asemassa.
Vierailija kirjoitti:
AP ehkä löytää naisen joka on keskustelutaitoisempi ja kykenee normaaliin kommunikaatioon.
Raskaus ei ole peruste mykkäkoululle eikä ne hormonitkaan. Ei kai ne kenestäkään aivovammaista tee, joka puhekyvyn vie kokonaan?
Omituista kyllä ettei mulla tuollaista oiretta ollut raskausaikana havaittavissa. Ihan normaaleihin keskusteluihin osallistuin aivan normaalisti kuten ennen raskauttakin.
Mitaliako itsellesi odotat?
Vierailija kirjoitti:
Siis täh? Teurastetaan tämän aloituksen vuoksi? Miksi? Olen aidosti hädissäni siitä onko vaimoni lopullisesti menetetty kiukuttelulle ja nukkumiselle? Kotona ei itseäni huvita olla enää lainkaan kun tuntuu ettei ole mitään puhuttavaakaan vaimon kanssa enää.
M- 34
Anna vaimon äksyillä, raskaus on ohimenevä tila. Kannattaa hyödyntää maksullista seuraa raskauden aikana, niin oma mieli pysyy virkeänä. M-44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvoisessa parisuhteessa ja liitossa jaetaan muitakin vastuita kuin kotityöt.
- asumiskustannukset
- sähkölasku
- vesilasku
- lämmityskustannukset
- lasten hoitomaksut
- vakuutukset
- autojen lainat
- matkakulut
- lomareissut
- ruokakustannukset
- lasten hoito, neuvolat ja lääkärikäynnitJa ne iän ikuiset kotityöt. Tosin ne tehdään, kun jaksetaan ja ehditään.
Tuo on ainakin minulle oletus normaalista. Tosin molemmat voisivat hoitaa omat autonsa itsekin. Et maininnut listalla äitiys/hoitovapaata, joten oletan sinun ottaneen silloin vetovastuun, kuten kuuluukin.
T. Tasa-arvoinen nainen
Ai ottanut vetovastuun, mistä? En. Silloinkin kaikki 50-50.
Just. Saidan miehen kanssa seurustelua nainen saa katua moneen otteeseen. Kiva kuvio, että hoitovapaalla toinen joutuu hakemaan lainaa maksaakseen pienituloisena puolet perheen kuluista, kun puoliso sattuu olemaan puhdas ääliö.
Kummallista kyllä kun ei ole tarvinnut lainaa ottamaan missään vaiheessa.
Se on rahankäytön taidetta, kun ei turhuuksia ostele ja joka kuukausi jossain kampaajalla tarvitse istua.
Hyvin on aina rahat riittäneet peruselämiseen. Ja jopa perhetapahtumissa käymiseen.
Ei etelänmatkoja kaikki tarvitse ja halua tehdä ;)
Kotimaassakin riittää katseltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitaliako itsellesi odotat?
Ollaanpas sitä nyt niin katkeria :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- asumiskustannukset
- sähkölasku
- vesilasku
- lämmityskustannukset
- lasten hoitomaksut
- vakuutukset
- autojen lainat
- matkakulut
- lomareissut
- ruokakustannukset
Tuo on ainakin minulle oletus normaalista. Tosin molemmat voisivat hoitaa omat autonsa itsekin. Et maininnut listalla äitiys/hoitovapaata, joten oletan sinun ottaneen silloin vetovastuun, kuten kuuluukin.
T. Tasa-arvoinen nainen
Just. Saidan miehen kanssa seurustelua nainen saa katua moneen otteeseen. Kiva kuvio, että hoitovapaalla toinen joutuu hakemaan lainaa maksaakseen pienituloisena puolet perheen kuluista, kun puoliso sattuu olemaan puhdas ääliö.
Se on rahankäytön taidetta, kun ei turhuuksia ostele ja joka kuukausi jossain kampaajalla tarvitse istua.
Hyvin on aina rahat riittäneet peruselämiseen. Ja jopa perhetapahtumissa käymiseen.
Laitapa tähän jonkunnäköinen laskelma miten siitä 341e/kk (miinus verot tietty eli summa on 250-300e) maksetaan 50% perheen kuluista? Odotan innolla, oppia ikä kaikki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- asumiskustannukset
- sähkölasku
- vesilasku
- lämmityskustannukset
- lasten hoitomaksut
- vakuutukset
- autojen lainat
- matkakulut
- lomareissut
- ruokakustannukset
T. Tasa-arvoinen nainen
Kotimaassakin riittää katseltavaa.Laitapa tähän jonkunnäköinen laskelma miten siitä 341e/kk (miinus verot tietty eli summa on 250-300e) maksetaan 50% perheen kuluista? Odotan innolla, oppia ikä kaikki!
Mä saan rapiat 700€/kk :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- asumiskustannukset
- sähkölasku
- vesilasku
- lämmityskustannukset
- lasten hoitomaksut
- vakuutukset
- autojen lainat
- matkakulut
- lomareissut
- ruokakustannukset
T. Tasa-arvoinen nainen
Kotimaassakin riittää katseltavaa.Laitapa tähän jonkunnäköinen laskelma miten siitä 341e/kk (miinus verot tietty eli summa on 250-300e) maksetaan 50% perheen kuluista? Odotan innolla, oppia ikä kaikki!
Ei mun tarvitse sulle mitään laskelmia tehdä. Opettele itse käyttämään rahasi järkevästi ja opettele elämään tulojesi mukaan.
Ei kai rahat riitäkkään jos ylivarojensa elää ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- asumiskustannukset
- sähkölasku
- vesilasku
- lämmityskustannukset
- lasten hoitomaksut
- vakuutukset
- autojen lainat
- matkakulut
- lomareissut
- ruokakustannukset
T. Tasa-arvoinen nainen
Tuo on sinun näkemyksesi. Vaimosi saattaisi taas kuvata puolisoaan ikäväksi ja pikkumaiseksi saituriksi, jonka kanssa yhteenmeno kaduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- asumiskustannukset
- sähkölasku
- vesilasku
- lämmityskustannukset
- lasten hoitomaksut
- vakuutukset
- autojen lainat
- matkakulut
- lomareissut
- ruokakustannukset
T. Tasa-arvoinen nainen
Kotimaassakin riittää katseltavaa.Tuo on sinun näkemyksesi. Vaimosi saattaisi taas kuvata puolisoaan ikäväksi ja pikkumaiseksi saituriksi, jonka kanssa yhteenmeno kaduttaa.
Ei mieheni etelänmatkoja halua tehdä enkä minäkään.
T. Se jolle vastailet
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan keskustelu vaimolle on huomauttelua siitä, miten vaimo on väsynyt, makaa palkkatöiden ja kotitöiden jälkeen sohvalla, ei mene harrastuksiin eikä tapaa ystäviään. Jos sinä pidät tuota normaalina keskusteluna, niin minä en. Voisit kertoa, miten sinä pidät yllä normaalia keskustelua, jos toinen ei saa sanottua muuta kuin moitteita.
Vierailija kirjoitti:
Yritä ymmärtää vaimoasi. Ole tukena. Yritä ehdottaa että jos aloittaisitte jonkun harrastuksen yhdessä.
Mä vaan sanon tähän sen että kun ette te miehet voi tajua niitä hormoneja! Ette vaan voi ymmärtää.
Itse aloitin tässä kolme viikkkoa sitten e-pillerit ja voin sanoa että olen muuttunut ihan hirveäksi itkupilliksi ja saan raivareita ihan mitättömistä asioista. Välillä oikein tuntuu kun oikein se vitutus sisälläni kasvaaa. Ihan hirveetä!!
Että kyllä ne hormonit vain teettää. En ole ikinä ollut raskaana, enkä ikinä aiemmin käyttänyt e-pillereitä. Poikaystävä yrittää ymmärtää mutta huomaan että välillä ei vaan pysty siihen.
Jälkeenpäin aina keskustellaan asiat läpi, esimerkiksi se kun raivoistuin ja itkin ja huusin kun autossa ei toiminut aux-johto (jolla saa kännykästä musiikin siis soimaan...). Tuommoisista pienistä asioista kilahtaa ja en todellakaan enne ollut tommoinen.
Mutta kuten olin sanomassa, nämä asiat käydään aina läpi ja yleensä kuulen mieheltäni kommenttia että hän mielessään vain nauraa minulle ja ajattelee että olen söpö kun tämmönen 160 senttinen emäntä menettää hermonsa.
Mutta tosiaan, yllä yritin vain esimerkillä havainnollistaa, että hormonit ovat se iso syy. Apn pitäisi olla tukena, tarjoa vaimolle hierontaa ja sano vaikka että lähdetää käymään kävelulenkki kaupassa nii ostat vaimollesi suklaata sieltä. Uskon, että se siitä helpottaa. Kun vauva syntyy se tuo valoa elämään, niin paljon.
Lopeta nyt heti ne pillerit, ihan turhaan kärsit sivuvaikutuksista. Jos sinun poikakaveri vielä jaksaa naureskella, niin muutaman vuoden jälkeen enää ei. Et sinä jaksa itsekään tuota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- asumiskustannukset
- sähkölasku
- vesilasku
- lämmityskustannukset
- lasten hoitomaksut
- vakuutukset
- autojen lainat
- matkakulut
- lomareissut
- ruokakustannukset
Huoh. Koska ihmiset ymmärtävät ettei tasa-arvo tarkoita sitä että molemmat tekevät täsmälleen puolet kaikesta? Se tarkoittaa sitä että ollaan samanarvoisia, vaikka toinen tekisikin enemmän. Vaikka mies maksaisi kaiken ja vaimo tekisi kaikki kotityöt. Tai toisinpäin. Kumpikaan ei ole siltä arvokkaampi eikä "korkeammassa" asemassa.
Niin. Tasa-arvoisuus ei monen mielestä toteudu aloittajan tilanteessa ollenkaan.
Työhän puhutte nyt aivan ristiin rastiin tasa-arvosta parisuhteessa.
Tuohan menee tasa-arvoisesti tasan mitä tuossa lueteltiin kuluista kotitöihin.
Kumpikaan ei tee yhtään sen enempää kuin toinenkaan :D
Muuttelette koko ajan mikä on tasa-arvosta ja mikä ei.
Mistäs me tiedetään että AP pitää kumminkin kumppaniaan tasavertaisena vaikka toinen nyt ehkä tekee yhden kotityön enemmän?
Eihän tuosta teidän ajatuksenjuoksusta ota mitään tolkkua ollenkaan xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy vauvaa ja vaimoa! Isä ja mies ketä ei tee muuta kuin valittaa! Kuka vaan masentuisi kun olisi sellainen mies.
Miten ihmeessä kuvittelet että kaikki kotityöt kuuluisi vaimollesi edes normaali tilanteessa. Kuinka joku voi tehdä sellaista raskaana olevalle huono voitiselle työssä käyvälle.
Taitaa olla pilailua koko juttu, ja katsoa ihmisten tyhmiä reagtioita.Naisetko eivät koskaan valita mistään?
Koko ketju täynnä valitusta "kun miehet eivät ikinä tee mitään".
Käyväthän miehetkin töissä. Ja eivät ota samanlaista stressiä kotitöistä kuin naiset, mitä en ymmärrä itsekään. Ja olen nainen.Miksi jaksatte aina valittaa kotitöistä?
Ei teitäkään kukaan pakota tekemään, jos ei jaksa eikä huvita tehdä.KAI NYT AIKUINEN NAINEN OSAA ITSE PÄÄTTÄÄ TEKEEKÖ VAI EIKÖ TEE!!!
Lopettakaa tuo itsenne turha ruoskinta. Ei ihme että raskaudet ovat useilla vaikeita kun ei ymmärretä itse höllätä työmäärää ja levätä. Ei ne kotityöt mihinkään karkaa, vaikkei niska limassa raataisi vielä kotona kokopäivätyön jälkeen joka jumalan päivä.
En mä ainakaan ota paineita ja stressiä jos ei joka päivä ole niin tiptop. Ja arvatkaa mitä. Helpot raskaudet ollut, kun lopetin stressaamisen ja suorittamisen plussatestiin 16 vuotta sitten. Elämä on paljon helpompaa, kun siitä ei paineita ota. Eikä stressiä ja parisuhdekin voi paremmin, kun lopettaa sen tiukkapipoisen niuhottamisen.
Valitin, koska se olin AINA minä, joka niitä joutu tekemään. En olisi saanut terveellistä ruokaa tai puhtaita vaatteita, jos en olisi itse kokannut ja pyykännyt. Vessaa ja kylppäriä ei olis pesty lainkaan, jos minä en olisi sitä tehnyt ja kämppä olisi ollut täynnä villakoiria, jos en olisi imuroinut.
Mä en hirveesti tykkää kotitöistä. Mutta pakko niitä on tehdä, jos haluaa puhdasta päälle ja siistin kodin. Mullakin on työ, joka kuormittaa, niin olis ollut kiva, jos joinakin päivinä ei olis vaikka tarvinnut kokata, vaan olis ollut ruoka valmiina töistä tullessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- asumiskustannukset
- sähkölasku
- vesilasku
- lämmityskustannukset
- lasten hoitomaksut
- vakuutukset
- autojen lainat
- matkakulut
- lomareissut
- ruokakustannukset
T. Tasa-arvoinen nainen
Kotimaassakin riittää katseltavaa.Tuo on sinun näkemyksesi. Vaimosi saattaisi taas kuvata puolisoaan ikäväksi ja pikkumaiseksi saituriksi, jonka kanssa yhteenmeno kaduttaa.
Ei mieheni etelänmatkoja halua tehdä enkä minäkään.
T. Se jolle vastailet
Suurin osa ihmisistä ei pidä tuollaista tasa-arvoisena parisuhteena, jos menot jaetaan puoliksi täysin osapuolten tulojen suuruuseroista välittämättä. Mutta mikäs siinä sitten, jos sinä tuosta satut tykkäämään.
Vierailija kirjoitti:
- asumiskustannukset
- sähkölasku
- vesilasku
- lämmityskustannukset
- lasten hoitomaksut
- vakuutukset
- autojen lainat
- matkakulut
- lomareissut
- ruokakustannukset
Niin mekin jaetaan nuo. Talous on käytännössä yhteinen. Me jaetaan arki, koska me eletään yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan keskustelu vaimolle on huomauttelua siitä, miten vaimo on väsynyt, makaa palkkatöiden ja kotitöiden jälkeen sohvalla, ei mene harrastuksiin eikä tapaa ystäviään. Jos sinä pidät tuota normaalina keskusteluna, niin minä en. Voisit kertoa, miten sinä pidät yllä normaalia keskustelua, jos toinen ei saa sanottua muuta kuin moitteita.
Miten se vaimo pärjää työelämässä kun sielläkin tulee joskus moitteita? Mököttääköhän esimiehillekin kun tuli huonoa palautetta?
Kuulostaa aivan 6- vuotiaan touhulta.
Niistäkin voi keskustella eikä mököttää.
Se on kyllä jännä miten siellä meikkipussissa voi olla vaikka naamarasva, lääkkeet ja hiusharja.. Vai siis onko sekin turhamaista haihattelua suojata ihonsa auringolta ja harkita hiukset aamuisin? Jeesus. Ei nyt mikään eläin tarvitse olla vaikka mökille mennäänkin.