Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo on raskaana ja täysin eri ihminen kuin enne raskautta

Vierailija
23.04.2018 |

Otsikossa tuo oleellisin tulikin. Eli vaimo on toivotusti raskaana. En vaan olisi kuvitellut tämän olevan tällaista, enkä edes tiedä onko tämä normaalia.
Ennen raskautta vaimo oli sosiaalinen, energinen, iloinen, urheili monta kertaa viikossa ja seksikin maittoi. Nyt tuntuu kuin tuo nainen olisi muisto vain. Ymmärrän että alkuun ei energiaa riittänyt ja mielikin oli maassa, kun hän oksensi lähes kokoajan ekat kolme kuukautta.Ei oksenna enää, mutta on vaan väsynyt ja itkuinen kokoajan. Mieli heittelee vuoristorataa ja minä saan kaiken paskan niskaani. Ei ihminen voi olla noin jumalattoman väsynyt ja saamaton kokoajan: Nuokkuu sohvalla, eikä jaksa kotitöiden lisäksi tehdä yhtään mitään. Ei tule mukaan sosiaalisiin tapahtumiin, ei käy tapaamassa ystäviään. Kun tulee töistä kotiin, rösähtää sohvalle. Ikää vaimolla 36 vuotta, voiko tämä vaikuttaa? Syyt siihen ettei lähde urheilemaan tuntuvat jotenkin tekosyiltä: tietysti väsymys ykkössyynä aina, mutta milloin ei väsytä on kipuja nivusissa, tai hermosärkyä jalassa nesteenkertymisen takia. Aina jotain.
Ja sitten tämä itkuisuus. Tuntuu että vaimo suuttuu ja pahoittaa mielensä aivan mitättömistä asioista nykyään. Ennen niin itsevarma ja iloinen nainen tuntuu olevan epävarma hermoraunio nykyään.
Onko tämä normaalia ja sanokaa joku että saan vielä joskus vaimoni takaisin tämän kiukuttelevan sohvalla nuokkujan sijaan.

M- 34

Kommentit (1190)

Vierailija
1/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, ymmärrän, että toiset käyvät hieman hitaammalla kuin toiset, mutta taisit jo otsikossa mainita, että vaimosi on raskaana.

(Jos tämä on joku naisvihatrolli, niin oli aika kummallinen yritys.)

Vierailija
2/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on vaan ne hormoonit, jotka hyrrää. Ei syytä huoleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tajuat että sinut teurastetaan aaveella tällä keskustelulla? Älä vaan odota myötätuntoa, suosittelen hankkimaan suojakilven tulevaa paskamyrskyä varten!

Vierailija
4/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tajuat että sinut teurastetaan aaveella tällä keskustelulla? Älä vaan odota myötätuntoa, suosittelen hankkimaan suojakilven tulevaa paskamyrskyä varten!

No mitä myötätuntoa tässä pitäisi nyt tarjota? Jos aloittajan vaimo on raskaana, onko se joku yllätys, että hänellä on raskausoireita? Onko odotettavissa, että tämä raskaus kestäisi esim. useamman vuoden?

Vierailija
5/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh? Teurastetaan tämän aloituksen vuoksi? Miksi? Olen aidosti hädissäni siitä onko vaimoni lopullisesti menetetty kiukuttelulle ja nukkumiselle? Kotona ei itseäni huvita olla enää lainkaan kun tuntuu ettei ole mitään puhuttavaakaan vaimon kanssa enää.

M- 34 

Vierailija
6/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaudet ovat erilaisia. Olen normaalisti hyväkuntoinen mutta tässäkin raskaudessa piti laittaa kuntosalikortille tauko jo viikolta 20 jotakin. Niin kamalasti kolottaa ja särkee kun vähänkin liikkuu. Töissä pystyn käymään ja arjen asiat hoitamaan mutta liikunnasta ei onnistu kuin uinti satunnaisesti ja pyöräily jos pyörä riittävän matala.

Mieliala-asioista kannattaa rohkaista vaimoa puhumaan vaikka terkkarissa. Jos hän itsekin kokee mielialansa muuttuneen niin keskusteluapu voi olla hyödyksi. On vaarana että tilanne kehittyisi masennukseksi ja sitten on vauva-aika hankalaa.

Väsymystä on toisilla enemmän ja toisilla vähemmän, tosiaan raskauteen ei mitään yhtä kaavaa ole.

Vierailija
7/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis täh? Teurastetaan tämän aloituksen vuoksi? Miksi? Olen aidosti hädissäni siitä onko vaimoni lopullisesti menetetty kiukuttelulle ja nukkumiselle? Kotona ei itseäni huvita olla enää lainkaan kun tuntuu ettei ole mitään puhuttavaakaan vaimon kanssa enää.

M- 34 

No oletatko, että vaimosi on raskaana myös raskauden jälkeen?

Vierailija
8/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo naisten ikuinen pirun huono tekosyy käyttäytyä huonosti <3

Huoleen on tosiaankin aihetta. Tuollainen ei missään nimessä ole tulevan lapsen etu. Ylenpalttinen väsymys yms ei kuulu normaaliin raskauteen.

Vierailija
9/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleen on tosiaankin aihetta. Tuollainen ei missään nimessä ole tulevan lapsen etu. Ylenpalttinen väsymys yms ei kuulu normaaliin raskauteen.

Saat sanoa mielipiteesi siitä, miltä tuntuu olla raskaana, siinä vaiheessa, kun olet itse ollut raskaana. Ylenpalttinen väsymys kuuluu ihan normaaliin raskauteen, mikä selviää sulle esim. googlaamalla.

Vierailija
10/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on hiljaa. Ei halua puhua. Enkä minä sitten jaksa painostaa vaan pysyn enimmäkseen pois kotoa, mutta sekin on huono. En ymmärrä miten vaimo olettaa että koska hän ei jaksa eikä kiinnosta elämä kodin ulkopuolella, minunkin pitäisi muuttua sellaiseksi. En minä pakota häntä kanssani salille, eikai hänkään voi pakottaa minua kotiin kanssaan?

M- 34

Vierailija
11/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme nillitystä. Kasva aikuiseksi. Ja että aloittajanko pitäisi saada jotain säälipisteitä? Säälisin ennemmin vaimoa joka on täysin hormoniensa myllytettävänä ja sitten päälle vielä mies joka on vailla ymmärrystä ja tehtailee palstalle tälläisiä aloituksia. 

Ole iloinen että et itse joudu käymään läpi raskautta ja ole vaimosi tukena.

Vierailija
12/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio, liikunta ja lepo. Huolehdi vaimosi ruokavaliosta, liikkukaa ja levätkää. Vauvan hyvinvointi on nyt ensisijaisen tärkeää ja se lähtee juuri näistä perusasiosta.

Vierailija
13/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa pakenemasta. Pahempaa on edessä, ja sinua todella tarvitaan kotona vauva-aikana. Nyt on aika alkaa kestää vastoinkäymisiä. Kyllä se persoona sieltä palailee, sitä nopeammin, mitä paremmin selviää kivuista ja uupumuksesta. Jälkimmäinen ei lopu raskauteen.

Vierailija
14/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo on hiljaa. Ei halua puhua. Enkä minä sitten jaksa painostaa vaan pysyn enimmäkseen pois kotoa, mutta sekin on huono. En ymmärrä miten vaimo olettaa että koska hän ei jaksa eikä kiinnosta elämä kodin ulkopuolella, minunkin pitäisi muuttua sellaiseksi. En minä pakota häntä kanssani salille, eikai hänkään voi pakottaa minua kotiin kanssaan?

M- 34

Et ole ilmeisesti kauheasti hankkinut tietoa siitä, millainen raskaus on ja mitä siihen kuuluu. Neuvolasta jaetaan sellainen raskauskalenteri, jossa on isällekin oma tietopaketti. Aloita tutustumalla siihen. Tai ihan ensin voisit vaikka tutustua ihmisen raskaudesta kertovaan Wikipedia-artikkeliin, josta sinulle selvinnee, että raskaus ei ole koko elämän mittainen muutos, vaan se kestää yhdeksän (9) kuukautta.

Tämä on nyt ihan yhtä osuvaa päivittelyä kuin se, että kerrot kumppanillasi olevan flunssa ja sitten ihmettelet, kun hänellä nenä vuotaa ja on kuumetta, eikä hän jaksa lähteä baariin kanssasi.

Vierailija
15/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat sanoa mielipiteesi siitä, miltä tuntuu olla raskaana, siinä vaiheessa, kun olet itse ollut raskaana. Ylenpalttinen väsymys kuuluu ihan normaaliin raskauteen, mikä selviää sulle esim. googlaamalla.

Ap ja sinä olettekin en ainoat naiset jotka on raskauden läpi käyneet. :D Muuthan ei nyt tiedä mitään.

Raskaus ei ole sairaus, eikä sen pitäisi olla noin raskas ponnitus. Jos näin on syyt pitää selvittää, eikä jäädä sinne sohvalle uhriutumaan ja syyttää hormooneja.

Anemia, kilpirauhaset?

Vierailija
16/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotahan kun se vauva syntyy on vaimosi vielä väsyneempi. Kai nyt tiesit raskaus vaivoista ennenkuin laitoit vaimosi raskaaksi. Kuulostat oudon naiviilta tuon ikäiseksi mieheksi. Mun mieheni oli 32v kun tuli isäksi ja hän jaksoi tukea minua vaikka olin viikkokausia raskauden takia pakko levossa. Olin myös viikon pakko levossa sairaalassa. Sinusta ei varmaan olisi sellaiseen ollut.

Vierailija
17/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali väsymys kuuluu raskauteen, mutta tuo ei kuulosta kovin normaalilta.  Mikä selviää sulle esim. googlaamalla.

Vierailija
18/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio, liikunta ja lepo. Huolehdi vaimosi ruokavaliosta, liikkukaa ja levätkää. Vauvan hyvinvointi on nyt ensisijaisen tärkeää ja se lähtee juuri näistä perusasiosta.

Ei kai se Ap:n vastuulla ole, mitä vaimo tekee tai jättää tekemättä. Aikuinen ihminen osaa varmaan itse huolehtia itsestään vaikka raskaana onkin. Tai pikemminkin "etenkin". En ymmärrä, miksi Ap:n pitäisi levätäkin vaimonsa kanssa.

Vierailija
19/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet johtuvat raskaudesta, ei vaimosi ole vaan päättänyt että nytpä oon laiska. Googleta vaikka raskauden oireet. Hän kantaa sun lasta ja tarvitsee sulta empatiaa ja rinnallakulkemista, ei sitä että välttelet häntä tai vertaat häntä siihen millainen hän oli ennen. Kun lapsi on syntynyt, menee aikaa synnytyksestä palautumiseen. Mitä enemmän huolehdit vauvasta, sitä nopeammin äiti pääsee palautumaan. Raskaus loppuu aikanaan, ei ei tuo ole ikuista.

Vierailija
20/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ja sinä olettekin en ainoat naiset jotka on raskauden läpi käyneet. :D Muuthan ei nyt tiedä mitään.

Raskaus ei ole sairaus, eikä sen pitäisi olla noin raskas ponnitus. Jos näin on syyt pitää selvittää, eikä jäädä sinne sohvalle uhriutumaan ja syyttää hormooneja.

Anemia, kilpirauhaset?

Jaa, nyt aloittaja onkin nainen. Eikös hän ollut aiemmin mies?

Voisitko nyt ihan aluksi antaa jonkun lähteen sille, että raskauden ei pitäisi olla noin raskas ponnistus. Se syy, miksi olo on väsynyt, on raskaus. Se on varmasti selvinnyt jo jokunen kuukausi sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi