Onko pääministeri Sipilä paha vai pelkästään tyhmä?
Kysymys otsikossa, perusteltuja vastauksia kiitos!
Kommentit (72)
Sipilä pitää Suomen nuorisoa koekaniineina. Vetelee ideoitaan kuin taikuri hatusta. Kun tarpeeksi monta kikka kokeilee, niin ehkäpä joku onnistuu ja voi sitten hehkuttaa erinomaisuuttaan.
Siis no onhan se nyt vähintäänkin niin kyyninen olankohauttaja kuin vain sellainen kykenee olemaan, joka ei miellä kuuluvansa samaan porukkaan edes mielikuvaharjoitukseksi asti. Sitä taitoa toki tyhmyys edesauttaa.
Mutta ei se kyllä siihen jää. Ei noita kaikkia juttuja touhuta ilman jonkinlaista pahuuttakin. Suruttomaan takinkääntelyynkin tarvitaan sopivasti molempia. Huom. en ole jaksanut perehtyä herran ansaintalogiikkaan. Lausuntoni tuskin siitä lievenisi.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä, mitä ap. tarkoittaa Sipilän pahuudella tai tyhmyydellä tai mitä merkitystä sillä on ap. tai muillekaan?
Sipilä on valittu tehtävään kansan äänestyksessä ja hänellä on yksi ääni 199 muusta kansanedustajasta. Ei hänellä ole pääyösvaltaa, tehdä tyhmyyksiä tai pahoja tekoja.
Pääministerinä hän edustaa hallitusta ja hallitus eduskuntaa, mutta eduskunnassa päätetään asiat.
Voitko ap. kertoa, mitä ajat aloituksella takaa?
No nyt löytyi ainakin yksi sekä paha että tyhmä. Eivät ne taida tosiaan sulkea toisiaan pois.
Esittää tyhmää ja vilpitöntä. On helvetin kylmä ja kiero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahne ja itsekäs uskovaisfriikki jonka pitäisi kuolla.
Ihan sairaita kommentteja? Kunnon wt palsta.
Äläs nyt! Minä taas olen lukenut näitä hymyssä suin. Ihmettelen vain, miksi nämä itseään älynvälkkynä pitävät eivät hakeudu politiikkaan mukaan, kun ovat viisautta ja hyvyyttä täynnä. Suomi nousisi maailman kartalle hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Fiksu ja analyyttinen.
AI, kuten tarjotessaan Kempeleen residenssiään tulijoille? Arabiviestimet toistivat Juhan kutsua turhankin tehokkaasti ja kaiken huipuksi Juha peruukin lupauksensa. Suomelle miljardien lasku Sipilän sumutuksesta.
Voisiko joku lähettää linkin ketjusta sipilälle itselleen.
Lähinnä tietämätön, elämänkokemukseltaan rajoittunut. Ehkä se on pikemmin tyhmyyttä. Mutta kun tietämätön ihminen lankeaa myös ylimielisyyteen ja kuvittelee olevansa kovinkin viisas ja ettei viisaana tarvitse muita kuunnella, se lähentelee jo pahuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottakaapas, jos Antti Rinteestä tulisi pääministeri, nähtäisiin ennen näkemätön mutavyöry ja ruotsin tilanne olisi paljon lähempänä.
En tosiaan odota rinteestä mitään messiasta. Oikeastaan loppupeleissä vanhanaikainen ukkeli. Tuskin kuitenkaan sipilää huonompi. Se vaatisi jo uuden ennätyksen huonoudessa.
Vasemmalla on fiksu muija. Tosin niillä on taakkana toimia koko mailman omatuntona. Itsellä samaa vikaa, jos vain voisin niin korjaisin kaikki mahdolliset vääryydet. Ihan kuten joku muka pystyisi siihen. Ei tarvi muiden kun nauran itse omalle naiviudelle. En halua julkiseksi eläimeksi niin tuskin olen ikinä ehdolla.
Politiikan pitäisi olla yhteisten asioiden ajamista parhaalla mahdollisella tavalla. Kuitenkin nyt se on omien ja kavereiden etujen hoitamista. Kansalla on jätetty vain maksajan rooli.
Rinne sentään kuuntelee rasvanahkaduunareita ja he eivät ole maailmanhalaajia.
Minä itse tyyppi, kun minä olen sitä mieltä, kun minä en näe tuossa mitään pahaa, kun minä aion romuttaa koko sosiaaliturvan. Kannattaa varoa enää äänestämästä. Jopa Sirkka-Liisa Anttila keskustan pitkäaikainen kansanedustaja on saanut mittansa täyteen, tätä Sipilää. Röyhkeä ryövää köyhiltä, kun minä teen mitä haluan. Et tee kuule kohta yhtään mitään, suomen suuri enemmistö ei sinua äänestä enää.
Iso sika kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa nyt! kirjoitti:
Niin. Mitäs äänestitte. Sitä saa mitä tilaa.
Mä en ole koskaan äänestänyt keskustaa, kokoomusta tai persuja, joten saan valittaa paskasta hallituksesta.
Ilmanen vinkki. Ei muuten kannata äänestää jatkossakaan.. saa käyttää, ei oo pakko..
Ei tulisi mieleenkään.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä tietämätön, elämänkokemukseltaan rajoittunut. Ehkä se on pikemmin tyhmyyttä. Mutta kun tietämätön ihminen lankeaa myös ylimielisyyteen ja kuvittelee olevansa kovinkin viisas ja ettei viisaana tarvitse muita kuunnella, se lähentelee jo pahuutta.
Ehkä näin, mutta toisaalta omaisuuksien piilottelu vakuutuskuoriin verottajalta piiloon viittaa myös ahneuteen, joka on silkkaa pahuutta. Tai ehkä siinä on sellaista ylimielisyyttä (hyvin toimeentuleville yleistä), että minä ansaitsen parempaa kuin muut.
Ainakin tyhmä, sillä viisas kykenisi miettimään tekojensa seurauksia. Sipi heittelee jatkuvasti ilmaan toinen toistaan typerämpiä ehdotuksia ennen kuin on selvittänyt edellistenkään merkitystä kansalaisille.
Ja se "Kempeleen talo on avoinna tulijoille" -heitto seurauksineen on nyt aivan omaa luokkaansa asioissa, joiden ääneen lausuminen olisi kannattanut jättää tekemättä.
Ihan ällistyttäviä kommentteja täällä!
Mistä kommentoijat hankkivat tietonsa?
Sipilä on nähdäkseni hoitanut hommansa ihan kunniallisesti. Tuloerot eivät ole kasvaneet - joka muuta väittää saa todistaa väitteensä - ja työllisyys parantunut. Kaupassakin voi käydä arkipyhinä.
Kiinnostaisi tietää miten nykyhallitus on huonontanut kommentoijien elinoloja ihan henkilökohtaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottakaapas, jos Antti Rinteestä tulisi pääministeri, nähtäisiin ennen näkemätön mutavyöry ja ruotsin tilanne olisi paljon lähempänä.
En tosiaan odota rinteestä mitään messiasta. Oikeastaan loppupeleissä vanhanaikainen ukkeli. Tuskin kuitenkaan sipilää huonompi. Se vaatisi jo uuden ennätyksen huonoudessa.
Vasemmalla on fiksu muija. Tosin niillä on taakkana toimia koko mailman omatuntona. Itsellä samaa vikaa, jos vain voisin niin korjaisin kaikki mahdolliset vääryydet. Ihan kuten joku muka pystyisi siihen. Ei tarvi muiden kun nauran itse omalle naiviudelle. En halua julkiseksi eläimeksi niin tuskin olen ikinä ehdolla.
Politiikan pitäisi olla yhteisten asioiden ajamista parhaalla mahdollisella tavalla. Kuitenkin nyt se on omien ja kavereiden etujen hoitamista. Kansalla on jätetty vain maksajan rooli.
Rinne sentään kuuntelee rasvanahkaduunareita ja he eivät ole maailmanhalaajia.
Antaa ainakin vaikutelman että kuuntelee. Enkä tod tarkoita mollata demareita, ne on tehneet paljon hyvää työntekijöiden kannalta. Mailmanhalailijat on rasittavia ja ne haluaa yrittää mahdotonta. Tiedän kun niitä symppaan eniten. Mailmasta on lähes mahdotonta saada oikeuden mukainen ja vielä hyvä.
Sitten kun kukaan ei edes yritä saada mailmasta parempaa voi luovuttaa. Nyt ei missään tapauksessa pidä antaa periksi. Ainakin mulle ihminen on rahaa tärkeämpi. Oikeisto politikoista näkyy että niillä on hieman erillainen arvojen katsominen.
Vierailija kirjoitti:
Sipilä on nähdäkseni hoitanut hommansa ihan kunniallisesti. Tuloerot eivät ole kasvaneet - joka muuta väittää saa todistaa väitteensä - ja työllisyys parantunut. Kaupassakin voi käydä arkipyhinä.
Kiinnostaisi tietää miten nykyhallitus on huonontanut kommentoijien elinoloja ihan henkilökohtaisesti?
Aktiivileikkuri koskee monia ja mikä törkeintä sen voi välttää 9 e orjuudella. Aika pipilä pitää olla jos pakolla orjuutetuilla pokkana sanoo parantaneensa työllisyyttä. Se orjuutuskin on kalliimpaa kuin antaa työttömän olla. Porvareilla vaan on niin hinku saada ilmaista työvoimaa ja ilmeisesti sadismia kun tekee mieli potkia puolustuskyvytöntä.
Työtön kun ei voi edes lakkoilla. Kannattaisi pikkusen miettiä. Suomalainen ei helposti naksahda, entä sitten jos niin käy? Jopa mun kaltainen tajuaa että siitä tulee rumaa jos oikein nyrjähtää.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tyhmä, sillä viisas kykenisi miettimään tekojensa seurauksia. Sipi heittelee jatkuvasti ilmaan toinen toistaan typerämpiä ehdotuksia ennen kuin on selvittänyt edellistenkään merkitystä kansalaisille.
Se on sitä kokeilukulttuuria, joka on kirjattu hallitusohjelmaankin. Sitä nyt tarvitse kaikkea niin etukäteen fundeerata, vaan pistetääs kokeillen jos vaikka sattuis toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aktiivileikkuri koskee monia ja mikä törkeintä sen voi välttää 9 e orjuudella. Aika pipilä pitää olla jos pakolla orjuutetuilla pokkana sanoo parantaneensa työllisyyttä. Se orjuutuskin on kalliimpaa kuin antaa työttömän olla. Porvareilla vaan on niin hinku saada ilmaista työvoimaa ja ilmeisesti sadismia kun tekee mieli potkia puolustuskyvytöntä.
Työtön kun ei voi edes lakkoilla. Kannattaisi pikkusen miettiä. Suomalainen ei helposti naksahda, entä sitten jos niin käy? Jopa mun kaltainen tajuaa että siitä tulee rumaa jos oikein nyrjähtää.
Sen perusteella, mitä byrokratiasta tiedän, voin arvata että työttömiä kohdellaan törkeästi. Mutta se ei liene nykyhallituksen aikaansaannos? Järjestelmää ovat olleet luomassa kaikki puolueet, ja koneiston kokoa ovat nimenomaan demarit halunneet kasvatta.
En usko että on paha. Kuvittelee vaan tietävänsä asioita joista ei oikeasti tajua mitään. Ja kuvittelee että valtiota voi johtaa kuten firmaa, ei ymmärrä inhimillisiä kärsimyksiä joita hänen tekemänsä päätökset aiheuttavat koska kansalaiset eivät ole alaisia joille maksetaan palkkaa.