Miks mulla on nykyään koko ajan suupielet halki?
Kommentit (25)
Juon paljon karpalo- ja puolukkamehuja, tosin laimennettuna ja käytän paljon vitamiineja purkista. T:ap
Siinä on hiiva.Ota vanutuppoon desinfiointiainetta ja putsaa suupielet.Muutama kerta vuorokauden aikana niin menee ohi.Ei rasvaa missään nimessä.
Voi johtua myös suupieliin jääneestä hammastahnasta.
B-vitamiinin puutos tai haavaan pesiytynyt hiivasieni.
Kannattaa käydä lääkärissä, jos oireet vaan jatkuvat eivätkä lievity kotikonstein. Itselläni oli suupielien tulehdus ja ne paranivat vasta lääkärin määräämällä voiteella.
Minulla oli usein suupielet auki useiden vuosien ajan. Ehdin kokeilla ruokavaliot yms voiteet ja vitamiinit. Selitys lyötyi parisen vuotta sitten. Hiiva.
Sain avun Daktarin2% voiteesta. Kihelmöinti häviää melkeimpä heti ja suupielet umpeutuvat muutamassa tunnissa.
Mä luulin, että oli vitamiinipuutos ja luulin et oli hiiva. Ongelma katosi kun vaihdoin hammastahnamerkkiä. En voi käyttää mitään, missä on valkaisevia aineita.
Minulla johtuu myös hammastahnasta. Minulta otettiin hiivanytteetkin, eikä niissä ollut mitään. Hammaslääkäri sitten sanoi, että hammastahna tekee tuota joillekkin. Nyt käytän nestemäistä hammastahnaa.
B-vitamiinin puutos. Korjautuu nopeasti syömällä maksalaatikkoa tai verilettuja.
On ihan tyypillinen oire!
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin, että oli vitamiinipuutos ja luulin et oli hiiva. Ongelma katosi kun vaihdoin hammastahnamerkkiä. En voi käyttää mitään, missä on valkaisevia aineita.
Just vaihdoin. T: ap
Linda kirjoitti:
Minulla oli usein suupielet auki useiden vuosien ajan. Ehdin kokeilla ruokavaliot yms voiteet ja vitamiinit. Selitys lyötyi parisen vuotta sitten. Hiiva.
Sain avun Daktarin2% voiteesta. Kihelmöinti häviää melkeimpä heti ja suupielet umpeutuvat muutamassa tunnissa.
Onko reseptivapaa?
Voi olla myös madaltunut purenta, jonka takia leuan ja suun asento on muuttunut. Sylki falskaa suupielistä, jolloin ne on koko ajan kosteat -> suupielet halkeilevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiseen jossa ei ole sitä suupieliin vaikuttavaa ainetta? En muista mikä se on nimeltään, mutta sitä on useimmissa hammastahnoissa. Apteekissa ainakin tietävät, jos kysyy.
Nykyäänhän suositellaan että hammastahnaa ei huuhdella, no se sitten aiheuttaa joillekin tuon, kun kuolaa valuu nukkuessa suupieleen. Huuhtele tahna pois iltaisin ja katso onko vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiseen jossa ei ole sitä suupieliin vaikuttavaa ainetta? En muista mikä se on nimeltään, mutta sitä on useimmissa hammastahnoissa. Apteekissa ainakin tietävät, jos kysyy.
Dermosilistä Elmexiin. Enempää en tiedä. Luulen kyllä että kyse mun kohdalla on juuri tuosta purennasta.
Yleensä väitetään olevan c-vitamiinin puute, ns. keripukin lievä muoto. Joillakin tomaattiallergia tekee tuota, toisilla kuiva iho.
Jos kokeilet c- ja d-vitamiineja, ostat mehua johon on lisätty c-vitamiinia (tuoremehuissa ei ole lainkaan) ja laita huulirasvaa suupieliin.