Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pääsen eroon liian pitkään viipyvistä vieraista?

Vierailija
22.04.2018 |

Jotkut vieraat tulevat kylään, mutteivat haluaisi millään lähteä pois. Minulla ei ole aikaa eikä kiinnostusta koko päivän kestäville yllätysvierailuille. Miten pääsen liian pitkään viipyvistä kylävieraista eroon ajallaan ilman, että välit täysin menevät? En jaksa tätä!

Olen yrittänyt vaikka mitä, mutta aina on yhtä hankalaa päästä näistä tietyistä vieraista eroon. Päällimmäinen tunne vierailun jälkeen onkin yleensä pelkkä väsymys ja koulutus siitä, että kaikki omat suunnitelmat menevät ihan uusiksi, jos nämä ihmiset sattuvat kylään "poikkeamaan".

Ennakkoon sovituista lähtöajoistakaan he eivät haluaisi pitää kiinni, jos sellaisia yrittää asettaa kyläilyn ehdoksi.

Kommentit (1164)

Vierailija
741/1164 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viraille sanotaan iltasella että "Nyt mun pitää mennä nukkumaan, kun me eletään tämmöistä rytmiä." Jos on päivä, sanotaan: " Nyt mun pitää alkaa muihin hommiin. Tavataan toisella kertaa taas." Tai jopa: "Anteeksi mutta nyt teidän pitää lähteä, koska minä kuormitun sosiaalisista tilanteista ja tarviin nyt yksinoloa." Hyvin on toiminut. Jos ei toimi, niitä vieraita ei enää päästetä kylään.

Vierailija
742/1164 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko he viimein ovat poistuneet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1164 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tällaisia asujia. Mielestäni kaksi tuntia on aivan riittävä kyläilyaika. Aivan sama tulevatko läheltä vai kaukaa. Isäntäväellä on muutakin elämää.

Sanoisin, että 'ikävä kylävieraita häätää, mutta meillä on itsellä menoa.'

Vierailija
744/1164 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan 80-luvulla kissani vinkkasi liian pitkällä vierailulla olleelle naapurille että olisikohan aika jo mennä kotiin.  Koskaan aiemmin ei kissa ollut nousut kahdelle jalalle, nojaten etukäpälillään  matalaan tasoon jossa oli kello.  Katsoi vuoroin kelloa ja naapuria.  Ei jäänyt huomaamatta, naapuri totesi : aivan kun kissa viestittäisi että on aika lähteä kotiin.  

Vierailija
745/1164 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä suoraa puhetta.

Mitä tyhmemmästä kuulijasta on kyse sitä enemmän tarvitaan rautalankaa.

Onko suuri tappio, jos tulee välirikko ihmisiin joiden kanssa et viihdy?

Vierailija
746/1164 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan, mutta asiallisesti mitä haluat.

Kaikki vihjailu on ihan hanurista, koska et voi tietää, millä tavalla toinen ihminen ajattelee hienovaraisen vihjeen.

Suora viesti uppoaa tyhmempäänkin kalloon.

Vierailija
747/1164 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämmösiä on. Ihmisillä on niin erilainen käsitys kyläilemisestä.

Jos alkoholilla on osuutta asiaan, se voi hävittää loputkin arvostelukyvystä.

Myös jos isäntäpari on eri mieltä miten menetellään, ongelma on valmis.

Näin on sattunut, että ip alkaneisiin tupareihin tuli viimeiset vieraat yhdeksän jälkeen illalla. Pohjia oli otettu ja omat juomat oli mukana.

Istuivat tiukassa kuin liima.

Jouduin olemaan tyly eikä harmittanut yhtään.

Vierailija
748/1164 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vierailta, että monelta olette kotona, jos lähdette nyt heti? Jos eivät ymmärrä vihjettä, niin sano suoraan, että toivot heidän lähtevän. Mun mielestä voi hyvin sanoa, että on muita suunnitelmia tai tekemistä. Moukkamaisina pidän vieraita jotka eivät osaa lähteä.

Vierailija
749/1164 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi ja Wagner -sarjakuvassa Wagner sanoi kauan viipyville vieraille sarkastisen näköisenä että ”kai te nyt yöksi jäätte?!”

Vierailija
750/1164 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alan järjestelemään keittiötä. Joskus voin sanoa, että kentänkö vielä kahvit. Yleensä lähtevät .

Vierailija
751/1164 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita huonot tarjoilut. Tämä pätee esim. jos tyttärellä on jääkiekkoa pelaava poikakaveri. Meidän ex- vävy totesi, että anoppimuori laittaa huonoa ruokaa, joten päätän suhteen tähän. Aika mainio veto nuorelta mieheltä, joka katosi kuin pieru Saharaan 👍

Vierailija
752/1164 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viivi ja Wagner -sarjakuvassa Wagner sanoi kauan viipyville vieraille sarkastisen näköisenä että ”kai te nyt yöksi jäätte?!”

No mut jos ne jää??? Sanovat, että hyvä idea, vaativat vielä pyyhettä, petivaatteita, hammasharjaa . . . Apua!

753/1164 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun taktiikkani on yksinkertainen: "Sanon että enää en jaksa hengailla ja suunnitelmani loppuillan suhteen menivät nyt uusiksi ja on lähdettävä niitä toteuttamaan joten hei ottakaas tästä suklaata mukaan ja viettäkää kiva ilta. Tämä jätkä lähtee nyt hommiin".  Voit vaikka tehdä pyörälenkin korttelin ympäri ja todeta, että tulipas liikuttua. 

- Pekka Mulqvist, Lukihäiriyden ammattilainen, tasa-arvon kannattaja, puolueisiin kuulumaton.

Vierailija
754/1164 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä alan järjestelemään keittiötä. Joskus voin sanoa, että kentänkö vielä kahvit. Yleensä lähtevät .

LÄHTÖkahvit?

Vierailija
755/1164 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa kannattaa varmaan sanoa suoraan, mutta asiallisesti, että pyydät heitä lähtemään kotiin. Esim tyyliin :" Hei, oli kiva kun kävitte, mutta nyt pyytäisin teitä lähtemään kotiin, sillä minulla on nyt muuta tekemistä. Lisäksi toivoisin jatkossa, että sopisitte vierailut kanssani etukäteen, sillä en pidänyllätysvierailuisrta!" Miltä tämä teistä kuulostaa?

Vierailija
756/1164 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olisikin hyvä idea vieraidenohjausjärjestelmästä.

Ylimääräiset vieraat ohjetaan alimäärisille vastaanottajille =D

Vierailija
757/1164 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitä kohteliaasti, että Hyvä kun tulitta, ja tulkaa vastakin ja Ehdota , että jos lailettaisi Hengellinen laulu lopuksi , vaikka tämä: OLIN PYÖRTEISSÄ MAISTEN HUVIEN.

Olin pyörteissä maisten huvien,epätoivoa ,tuskaa paeten,

ja mun nauttivan luultiin onnestain, mutta nähnyt ei kenkään tuskiain.

Kotiliedestä etsin kaihoten viihdytystä ja rauhaa sydämen,

ja mun nauttivan luultiin onnestain, mutta nähnyt ei kenkään tuskiain.

Turhaan lääkitsin haavat sydämen, usein kuivasin kuuman kyynelen,

Ja mun nauttivan luultiin onestain, mutta nähnyt ei kenkään tuskiain.

Minun sieluni köyhtyi aina vain, vaikka kaivosta tiedon juoda sain,

eihän lääkettä löydy tuskahain tiellä piikkistan orjantappurain.

Mietin: Miksi mä tuskan salaisin? Ehkä löytäisin lääkkeen haavoihin.

Moni kuulikin hätähuutoain, mutta nähnyt ei kenkään tuskiain.

Minut ympäröi kauhut erämaan, eikä tuskaani nähnyt ainutkaan.

Lailla Elian maahan lankesin, kun en jaksanut enää kauemmin.

Mutta taivaassa näki hätäni Hän, ken ristillä kuoli eestäni.

Loisti rakkaus Hänen haavoistaan, tuskat sieluni poistui kokonaan.

Nyt mä löysin jo elon lähtehen, siksi kulje en enää etsien.

Siinä onnen ja levon täyden sain. Siellä kaikille sijaa vielä vain.

758/1164 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tällaisia asujia. Mielestäni kaksi tuntia on aivan riittävä kyläilyaika. Aivan sama tulevatko läheltä vai kaukaa. Isäntäväellä on muutakin elämää.

Sanoisin, että 'ikävä kylävieraita häätää, mutta meillä on itsellä menoa.'

Kaksi tuntia? No, jos on jokin pönötyskahvittelu kyseessä niin sitten, mutta jos kyläily on sellaista, mihin minä olen tottunut, niin kahdessa tunnissa on saatu hädin tuskin ensimmäinen lautapeli avattua tai kuulumiset vaihdettua.

Vierailija
759/1164 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sisko ja hänen miehensä, voi puo. Viipyvät ja viipyvät, ovat omasta mielestään niin viehättäviä; että mielellään heitä passaan ja kuuntelen joutavia juttujaan.

Miehen sisko on myös kamalan utelias, kiertää tontin, kurkkaa kaikkialle, myös kaappeihin ja laatikoihin. Miehen siskon kanssa en ole koskaan löytänyt mitään yhteistä puheen aihetta, hän on todella outo, umpimielinen töksäyttelijä.

Ja olen yrittänyt kaikkeni, en osaa hänen kanssaan keskustella.

Olen kyllästynyt! En halua nähdä heitä enää ikinä.

Tai sitten vasta vuonna 2028.

Vierailija
760/1164 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tuntia on max.aika kun kestän vieraita.

Heidän olemattomat ongelmansa( eilen puhkesi autosta rengas, tomaattisato jää pieneksi) ( lapsi unohti kertoa seuraavan päivän ussan kokeesta).

Siis meillä on ollut ja on edelleen iso suru lapsen kuolemasta, vakavia sairauksia ja rankkoja vuosia. Kaksi tuntia kyläilyä riittää, en kaipaa sääliä tms. mutta en jaksa näitä heidän isoja ongelmia kuunnella.