Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä täysin normaalia olla reagoimatta whatsapp/tekstiviestiin? (Ov)

Vierailija
21.04.2018 |

Siis jos viesti sisältää kysymyksen niin yleensä siihen vastataan jossain kohtaa, ehkä viiveelläkin. Mutta kyse siis ihan vaan toteamuksesta/infoamisesta ilman kysymystä niin onko teistä ihan ok, ettei sellaiseen viestiin vastata mitään? Minusta se on vaan epäkohteliasta ja välillä tulee mieleen, että miksi edes vaivaudun viestiä laittamaan jos siihen ei mitenkään reagoida.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen: Te jotka ette vastaa jonkun viesteihin, koska koette niiden olevan turhia- miksi koette olevanne jotenkin muiden ihmisten yläpuolella? Miksi kukaan lähettäisi turhaa viestiä? Jos joku viestittää jotain, eikö se normaalisti tarkoita sitä, että hänellä on sinulle jotain asiaa? En nyt tarkoita mitään turhien linkkien tai videoiden jakoa, jos joku sellaisia jakaa fbssä viestissä tai Messengerissä.

Mitä te sitten itsestänne kuvittelette joiden viesteihin pitäisi aina olla vastaamassa? Kaikki pyörii teidän ympärillä ja teille pitäisi olla aina antamassa huomiota ettei teille tule paha mieli?

Aika surullinen asenne tuollainen. Ei elämässä voi olla niin kiire, ettei voi vastata toisen viestiin. Se vastaaminen voi toiselle olla hyvinkin tärkeää, erityisesti vanhemmille ihmisille.

Vierailija
42/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hyvä tapa on miettiä olisiko tylyä jättää vastaamatta jos viestin lähettäjä sanoisi saman asian kasvokkain. Useimmiten olisi, joten miksi sitten jätät viestiin vastaamatta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen: Te jotka ette vastaa jonkun viesteihin, koska koette niiden olevan turhia- miksi koette olevanne jotenkin muiden ihmisten yläpuolella? Miksi kukaan lähettäisi turhaa viestiä? Jos joku viestittää jotain, eikö se normaalisti tarkoita sitä, että hänellä on sinulle jotain asiaa? En nyt tarkoita mitään turhien linkkien tai videoiden jakoa, jos joku sellaisia jakaa fbssä viestissä tai Messengerissä.

Mitä te sitten itsestänne kuvittelette joiden viesteihin pitäisi aina olla vastaamassa? Kaikki pyörii teidän ympärillä ja teille pitäisi olla aina antamassa huomiota ettei teille tule paha mieli?

No eiiiiii. Riippuu tietenkin siitä, mitä merkitsen sinulle. Jos olen mielestäsi turhake, miksi ihmeessä sinulla on minun numeroni, tai miksi olet fb-kaverini? Älä kerää miljoonia fb-kavereita ja whatsap numeroita, jos et halua olla turhien(sinun mielestäsi tyhmien) ihmisten kanssa tekemisissä. 

En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta nykyisin odotetaan, että  kuuluu mitä erilaisimpiin viestiryhmiin. On työpaikan ryhmää, lasten luokan ja päiväkotiryhmän ryhmää, harrastusryhmää, sukulaisten ryhmää jne. Työpaikan viesteihin en koskaan vastaa muuta kuin työajalla ja silloinkin vain, jos asialla on jotain merkitystä työni kannalta ja mulla sattuu olemaan töissä luppoaikaa (jota ei yleensä ole). Jos viestin sisältö ei ole enää myöhemmin ajankohtainen, en vastaa siihen lainkaan. Muihin viesteihin taas en vastaa työajalla ellei ole jostain kiireellisestä asiasta kyse. Harvemmin on. 

Vierailija
44/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni hyvä tapa on miettiä olisiko tylyä jättää vastaamatta jos viestin lähettäjä sanoisi saman asian kasvokkain. Useimmiten olisi, joten miksi sitten jätät viestiin vastaamatta?

Hyvä tapa on myös viestiä lähettäessään miettiä, haluaisiko kasvokkain vastaukseksi "aha". Minusta ihmisten tulisikin puhua asioista kasvokkain eli jutella niistä Stockalta ostamistaan farkuista silloin, kun on toisen kanssa kahvilla tms eikä lähettää viestiä asiasta. 

Vierailija
45/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi tietää, miksi ihmiset, joille se peukku tai "ok" on tärkeä asia, lähetätte sellaisia viestejä, joista ei ole tarkoituskaan keskustella sen enempää? Tuskin teille kasvokkain tavatessannekaan riittäisi, että aina, kun sanotte jotain, toinen nostaa peukun pystyyn? Vai riittäisikö?

Vierailija
46/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika surullinen asenne tuollainen. Ei elämässä voi olla niin kiire, ettei voi vastata toisen viestiin. Se vastaaminen voi toiselle olla hyvinkin tärkeää, erityisesti vanhemmille ihmisille.

Vastaan aina 90-vuotiaan äitini viesteihin. Mutta en koskaan vastaa "ok", koska minusta se on aivan yhtä tylyä kuin vastaamatta jättäminenkin. Oikeastaan vieläkin tylympää, koska sillä osoittaa, ettei viestin sisällöstä kiinnosta puhua sen enempää ja asia on loppuunkäsitelty. Vastaamatta jättämällä sen sijaan jättää mahdolliseksi, että keskustelee asiasta joskus myöhemmin. 

Vierailija
47/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan järkyttynyt ihmisten asenteista 😀 en tiedä onko tää myös ikäkysymys. Itse oon vajaa 30 ja oon kyllä itse oppinut siihen että kaikkiin viesteihin vastataan, kuitataan ym. Mun mielestä se on normaalia ja kuuluu kanssakäymiseen muiden kanssa. Tottakai välillä voi olla viivettä mutta ei kai sitä kukaan odotakaan että saman tien vastaus tulee.

Mä pidän sitä epäkohteliaana jos toinen ei vastaa / kuittaa viestiä. Toki olen tottunut siihen että se viestittely toimii molemmin puolin ja myös kaverini odottavat multa sitä vastaamista.

Vierailija
48/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi vastata heti. En sitä odotakaan. Eikä tarvi pidempään jatkunutta keskustelua loputtomiin kohteliaisuuksilla jatkaa. Ei ole kyse siitäkään. Mutta jos laitan ensimmäisen viestin/lisäinfoa aiemmin keskustellusta aiheesta niin odotan kyllä jonkinlaista reagointia ja jos sitä ei tule, tulee MINULLE vaikutelma siitä, etten ole edes sen "ok:n" tai peukun arvoinen ja siitä, että toinen on väliinpitämätön ja epäkohtelias. Ja en ole teini ollenkaan. Minusta tällainen epäkohteliaisuus korostuu nimenomaan nuoremmissa ikäpolvissa, vaikka omassa ikäluokassanikin (35+) tätä tapahtuu. Ei ole muista ihmisistä niin väliä. Ymmärrän, että kaikki on nykyään niin kiireisiä, että mitään ei ehdi, mutta se yks peukku vie 2 sekuntia. Kiitos kommenteista kuitenkin. Vaikuttaa siltä, että joissakin piireissä väliinpitämättömyys on ihan normaalia.

Ap

Eli lähetät viestejä vain saadaksesi huomiota etkä sen vuoksi, että sulla olisi jotain oikeaa asiaakin?

Vierailija
49/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu viestistä. Minusta on epäkohteliasta spämmätä toisia täysin turhalla informaatiolla, joten kannattaa myös miettiä onko informaatio tarpeellista vastaanottajalle. Saan päivässä yli sata viestiä: sähköposteja, tekstiviestejä ja erilaisia sosiaalisen median viestejä. Pyrin reagoimaan tärkeimpiin. Suurin osa näistä viesteistä on työviestejä ja toisinaan henkilökohtaiset viestit hukkuvat työviestien sekaan. Jos siis on jotain oikeasti tärkeää asiaa, oletan henkilön soittavan.

Vierailija
50/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ihan järkyttynyt ihmisten asenteista 😀 en tiedä onko tää myös ikäkysymys. Itse oon vajaa 30 ja oon kyllä itse oppinut siihen että kaikkiin viesteihin vastataan, kuitataan ym. Mun mielestä se on normaalia ja kuuluu kanssakäymiseen muiden kanssa. Tottakai välillä voi olla viivettä mutta ei kai sitä kukaan odotakaan että saman tien vastaus tulee.

Mä pidän sitä epäkohteliaana jos toinen ei vastaa / kuittaa viestiä. Toki olen tottunut siihen että se viestittely toimii molemmin puolin ja myös kaverini odottavat multa sitä vastaamista.

Näin me ihmiset olemme erilaisia. Olen jo viiskymppinen ja mua ne ok -viestit lähinnä ärsyttää. Jos olen laittanut toiselle viestiä, kuulen että vastaus tuli, keskeytän asian, jota olin tekemässä, menen lukemaan viestin ja siellä on vain "ok", niin en nyt pidä sitä mitenkään kohteliaana. Jos laittamaani viestiin ei ole mitään muuta kommentoitavaa, voi aivan hyvin olla vastaamatta yhtään mitään. Näin en ainakaan turhaan juokse lukemassa viestejä, joissa ei ole mitään muuta kuin kuittaus siitä, että on lukenut viestini. 

Vierailija
51/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku laittaa viestin tyyliin "pääsen töistä klo 16" mitä siihen pitäs vastata. "Aha"?

No jos se on toiselle tärkeää tietoa syystä x niin laittaisin kyllä itse vastaukseksi joko "ok" tai peukun ihan vain viestiäkseni, että asia pantu merkille, kiitos tiedosta -tyyliin.

Eikö lukukuittaus jo kerro että asia on huomioitu?

Eli mielestäsi ihmiselle ei pidä vastata, vaan pelkkä lukukuittaus kertoo sen että asia on huomioitu? Aika kylmää. Entä jos viestiin liittyy kysymys? Et vaivaudu vastaamaan siihenkään?

Ok

:)

Vierailija
52/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jokin hassunhauska kissavideo on melko turha. Tai kuva henkilön aamiaisesta on melko turha. Voihan se kissavideo olla ihan hauska, jos ei ole muuta tekemistä, mutta jos samalla hetkellä työsähköpostissa odottaa 60-80 lukematonta viestiä, joista suurin osa edellyttää reagointia, niin ymmärtänet miksi priorisoin työsähköposteja. Esimerkiksi tällä hetkellä kännykässä näyttää olevan yli 30 lukematonta Whats App -viestiä, varmaankin juuri jotain keskusteluryhmiin lähetettyjä kuvia tai turhaa läppää. En ole niitä lukenut, kun ne ovat luultavasti turhia. Luen sitten joskus, kun on luppoaikaa vaikkapa junassa tai bussissa istuessa. Jos olisi jotain tärkeää asiaa, niin kyseiset ihmiset olisivat soittaneet.

Vierailija
53/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millaisella viiveellä niihin viesteihin vielä voi vastata ilman, että viestin lähettäjä loukkaantuu?

Minulla kun ei ole viestiääniä päällä puhelimessa enkä aina edes kuljeta puhelinta mukana. Esim. golfkierroksella, joka kestää hyvinkin 5 tuntia. Kotonakin puhelin on usein toisessa päässä taloa kuin minä ja etsin sen käsiini vasta, kun minulle tarve soittaa jollekin.

Vierailija
54/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole puhelimeni kanssa jatkuvasti tekemisissä. Töissä en voi vastailla siihen ollenkaan joten mahd. viestit saa odottaa kunnes ehdin.

Tässä olikin kaiketi kyse siitä, että ei vastata ollenkaan.

Vierailija
55/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän usein vastaamatta yhdelle tyypille, kun kyselee mua ties minne mukaansa harva se päivä. En jaksa keksiä tekosyitä sanoa ei silloin kun ei vaan huvita. On epäkohteliasta olla vastaamatta toki, mutten koe että pelkkä "ei" olisi sen kohteliaampi vastaus ja aiheuttaa usein vain rasittavia lisäkysymyksiä ("miksi ei?" "entä myöhemmin/huomenna/kahden viikon päästä?"). Emmä aina jaksa enkä ole tilivelvollinen tekemisistäni kenellekään.

Usein käy myös niin, että lukaisen tulleen viestin ja olen kieltäytymässä muutenkin, mutten siinä hetkessä ehdi vastata ja sitten se vaan unohtuu.

Vierailija
56/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kehittänyt päässään jonkun oman kohteliaisuuskoodiston, jonka kaikkien muiden pitäisi hänen mielestään noudattaa. Mitä kaikkea muuta siihen kuuluu sen lisäksi, että pitäisi aina ja heti laittaa peukku vastaukseksi?

Vierailija
57/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole puhelimeni kanssa jatkuvasti tekemisissä. Töissä en voi vastailla siihen ollenkaan joten mahd. viestit saa odottaa kunnes ehdin.

Tässä olikin kaiketi kyse siitä, että ei vastata ollenkaan.

Toisaalta tuntuu omituiselta vastata johonkin kolme päivää vanhaan viestiin, varsinkin jos viesti on sisällöltään täysin turha.

Vierailija
58/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, yleensä, jos toinen kertoo vaikka kuulumisia, on hyvä kommentoida. Se osoittaa kiinnostusta kaverin asioista. Minulla on yksi tuttu, joka ei vaivaudu vastaamaan viesteihin kunnolla. Olen tässä miettinyt, että pitäisikö lopettaa yhteydenpito, koska hän vaikuttaa välinpitämättömältä. Tulee väkisinkin sellainen olo, että haluaako toinen olla tekemisissä.

Vierailija
59/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö meidän kaikkien nyt kuitata, että olemme lukeneet viestisi?

Vierailija
60/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, yleensä, jos toinen kertoo vaikka kuulumisia, on hyvä kommentoida. Se osoittaa kiinnostusta kaverin asioista. Minulla on yksi tuttu, joka ei vaivaudu vastaamaan viesteihin kunnolla. Olen tässä miettinyt, että pitäisikö lopettaa yhteydenpito, koska hän vaikuttaa välinpitämättömältä. Tulee väkisinkin sellainen olo, että haluaako toinen olla tekemisissä.

Kokeilepa pirauttaa hänelle nyt iltapäivällä ja kysele kuulumisia. Paljon mukavampaa niin. Minä ainakin mielelläni rupattelen hetkisen, mutta en jaksa alkaa kirjoittaa mitään esseetä tämän hetken kuulumisistani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän