Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä täysin normaalia olla reagoimatta whatsapp/tekstiviestiin? (Ov)

Vierailija
21.04.2018 |

Siis jos viesti sisältää kysymyksen niin yleensä siihen vastataan jossain kohtaa, ehkä viiveelläkin. Mutta kyse siis ihan vaan toteamuksesta/infoamisesta ilman kysymystä niin onko teistä ihan ok, ettei sellaiseen viestiin vastata mitään? Minusta se on vaan epäkohteliasta ja välillä tulee mieleen, että miksi edes vaivaudun viestiä laittamaan jos siihen ei mitenkään reagoida.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, tiedän, että whatsappissa on siniset hakaset luetun merkiksi. Kyse ei ole siitä, että tietäisin onko viesti mennyt perille vaan ihan siitä peruskohteliaisuudesta ihmisten välillä.

Ap

Vierailija
22/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisuuskin voi olla viesti. Itse en ainakaan enää jaksa jatkuvaa vastailua viesteihin. Usein jätän lukematta koko viestit, koska ei ihmisillä ole enää oikeaa asiaa. 

Kyllä, varmasti näin. Hiljaisuus viestii minulle, että "ei kiinnosta, enkä arvosta viestiäsi". Itse en ole mikään viestienpommittaja ja harvakseltaan ylipäätään viestin mitään joten ei niissä mitään turhaa sisältöä kyllä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä Facebookissa? Onko epäkohteliasta jos jättää viestin lukematta? Viestitkö sillä ihmiselle, että hän ei ole tärkeä sinulle?

Vierailija
24/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisuuskin voi olla viesti. Itse en ainakaan enää jaksa jatkuvaa vastailua viesteihin. Usein jätän lukematta koko viestit, koska ei ihmisillä ole enää oikeaa asiaa. 

Kyllä, varmasti näin. Hiljaisuus viestii minulle, että "ei kiinnosta, enkä arvosta viestiäsi". Itse en ole mikään viestienpommittaja ja harvakseltaan ylipäätään viestin mitään joten ei niissä mitään turhaa sisältöä kyllä ole.

Ihan samaa viestii myös minulle. Ihminen joka jättää vastaamatta viestiini on ihminen, joka ei enää viestiin vastaamattomuuden jälkeen ole kaverini. Eli sillä on jopa syvällisempi merkitys, riippuen tietysti viestin sisällöstä. Viestin ollessa kysymys ja siihen vastaamattomuus vie kyllä pohjan koko tuttavuudelta, kun toista ei sen vertaa kiinnosta minä, että vastaisi edes jotain.

Vierailija
25/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisuus on myös viesti siitä, ettei kulje kännykkä kädessä joka paikkaan. Mä kyllä vastaan sunnuntai-iltana perjantaina tulleeseen viestiin, JOS viestissä ollut asia on jollain tavalla ajankohtainen vielä sunnuntainakin. Jos ei ole, en vastaa. Saan kymmeniä viestejä joka ainoa päivä ja viikonloppuisin pidän yleensä koko kännykän käsilaukussa enkä vilkaisekaan sitä ellei joku soita tai mun ole tarve soittaa jollekin. 

Vierailija
26/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa viestii myös minulle. Ihminen joka jättää vastaamatta viestiini on ihminen, joka ei enää viestiin vastaamattomuuden jälkeen ole kaverini. Eli sillä on jopa syvällisempi merkitys, riippuen tietysti viestin sisällöstä. Viestin ollessa kysymys ja siihen vastaamattomuus vie kyllä pohjan koko tuttavuudelta, kun toista ei sen vertaa kiinnosta minä, että vastaisi edes jotain.

Huhuh, aika rajua settiä. Jos ihminen ei paina peukkuikonia tai kirjoita jotain, niin olet valmis poistamaan hänet ystävistäsi. Ei ole kovin syvällisiä sinun ystävyyssuhteesi.

Vierailija
27/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itselleni ihan normaalia. Puhelin on hyvä renki ja huono isäntä. Viestit ovat itselläni tärkeysjärjestyksessä alempana kuin puhelut eli puheluihin pyrin vastaamaan (en työaikana) ja jos vastaajaan on jätetty viesti, niin soitan takaisin heti kun voin. Tekstiviesteihin vastaan, kun pystyn, jos asia edellyttää vastaamista. Saatan vastata myös "ok", mutta en todellakaan ota siitä paineita. Messenger ja Whatsapp ovat sitten sellaisia viestimiä, joiden kautta tulleisiin viesteihin vastaan vain ja ainoastaan jos asia sitä vaatii. Osaan kyllä itse katsoa onko oma viestini luettu.

Vierailija
28/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku laittaa viestin tyyliin "pääsen töistä klo 16" mitä siihen pitäs vastata. "Aha"?

No jos se on toiselle tärkeää tietoa syystä x niin laittaisin kyllä itse vastaukseksi joko "ok" tai peukun ihan vain viestiäkseni, että asia pantu merkille, kiitos tiedosta -tyyliin.

Eikö lukukuittaus jo kerro että asia on huomioitu?

Vierailija
29/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Viestittely on nykyisin helppoa ja ilmaista, joten suurin osa ihmisten lähettämistä viesteistä on täysin turhia. Viesttitetään asioista, joiden tietämisellä ei ole vastaanottajalle mitään merkitystä. Ymmärrän kuitenkin aloittajaa, jos hän saa vain vähän viestejä ja niissäkin on jotain järkevää asiaa. Itse tulin juuri tietojoneen ääreen ja Facebookissani on viikonlopun ajalta 38 lukematonta yksityisviestiä. En aio lukea niitä nytkään vaan vasta illalla ja vastaan niihin, joissa on jotain järkevää asiaa. Whatsappissa en edes ole, mulle riittää viestitulvaa ihan tekstiviestien, sähköpostien, Skypen ja Facebookin kauttakin. 

Vierailija
30/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku laittaa viestin tyyliin "pääsen töistä klo 16" mitä siihen pitäs vastata. "Aha"?

No jos se on toiselle tärkeää tietoa syystä x niin laittaisin kyllä itse vastaukseksi joko "ok" tai peukun ihan vain viestiäkseni, että asia pantu merkille, kiitos tiedosta -tyyliin.

Eli mielestäsi ihmiselle ei pidä vastata, vaan pelkkä lukukuittaus kertoo sen että asia on huomioitu? Aika kylmää. Entä jos viestiin liittyy kysymys? Et vaivaudu vastaamaan siihenkään?

Vierailija
31/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mielestäsi ihmiselle ei pidä vastata, vaan pelkkä lukukuittaus kertoo sen että asia on huomioitu? Aika kylmää. Entä jos viestiin liittyy kysymys? Et vaivaudu vastaamaan siihenkään?

Ok

Vierailija
32/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä, tiedän, että whatsappissa on siniset hakaset luetun merkiksi. Kyse ei ole siitä, että tietäisin onko viesti mennyt perille vaan ihan siitä peruskohteliaisuudesta ihmisten välillä.

Ap

Peruskohteliaisuutta on myös olla lähettämättä ihmisille turhia viestejä, joihin kommenttina olisi vain "aha". Kun tekstiviestit olivat vielä maksullisia, ihmiset eivät lähetelleet tarpeettomia viestejä toisilleen vaan niissä oli yleensä jokin kysymys, jos niihin odotettiin vastausta. 

Vierailija
33/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hetkinen: Te jotka ette vastaa jonkun viesteihin, koska koette niiden olevan turhia- miksi koette olevanne jotenkin muiden ihmisten yläpuolella? Miksi kukaan lähettäisi turhaa viestiä? Jos joku viestittää jotain, eikö se normaalisti tarkoita sitä, että hänellä on sinulle jotain asiaa? En nyt tarkoita mitään turhien linkkien tai videoiden jakoa, jos joku sellaisia jakaa fbssä viestissä tai Messengerissä.

Vierailija
34/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymyksiin vastaan kyllä, mutta näiden keitin kahvia eteen en jaksa nähdä vaivaa. Näiden viestien määrä on muuten vähentynyt vastaamattomuuden myötä.

Vierailija
35/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen: Te jotka ette vastaa jonkun viesteihin, koska koette niiden olevan turhia- miksi koette olevanne jotenkin muiden ihmisten yläpuolella? Miksi kukaan lähettäisi turhaa viestiä? Jos joku viestittää jotain, eikö se normaalisti tarkoita sitä, että hänellä on sinulle jotain asiaa? En nyt tarkoita mitään turhien linkkien tai videoiden jakoa, jos joku sellaisia jakaa fbssä viestissä tai Messengerissä.

Mitä te sitten itsestänne kuvittelette joiden viesteihin pitäisi aina olla vastaamassa? Kaikki pyörii teidän ympärillä ja teille pitäisi olla aina antamassa huomiota ettei teille tule paha mieli?

Vierailija
36/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia jos ihmiselle tulee viikossa 5 tekstaria ja saman verran muita viestejä eikä ole työsähköpostia ollenkaan. Toiselle voi tulla työsähköpostiin, työpaikan intraan ja työpaikan whatsupppiin yhteensä 1000 vieatiä viikossa ja omiin henkilökohtaiseen sähköpostiin, faceen ja whatsuppiin 300 viestiä viikossa. Siimä ei jaksa todellakaan lähettää jokaiselle ok tai hymiö -kuittausta.

Vierailija
37/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe olevani kenenkään yläpuolella. Mutta jos nyt ajatellaan viestien sisältöä, niin on hieman eri asia jättää vastaamatta viestiin "Sain uuden työpaikan" kuin "Ostin Stockalta farkut".  Tuohon ensimmäiseen kun ei vastaisi "aha" vaan vähintäänkin onnittelisi uudesta työpaikasta ja mahdollisesti myös kysyisi, mikä työpaikka, milloin alkaa jne. Sen sijaan jälkimmäiseen vastaisi vain "aha", "ok", "kiva juttu" tai jotain vastaavaa. Jos jollekin tuo "aha" on niin tärkeä, että lopettaa ystävyyssuhteen sen vuoksi, ettei noita kolmea kirjainta saa vastaukseksi, mun puolestani saa lopettaakin. 

Vierailija
38/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymyksiin vastaan kyllä, mutta näiden keitin kahvia eteen en jaksa nähdä vaivaa. Näiden viestien määrä on muuten vähentynyt vastaamattomuuden myötä.

Oikeasti? Sinulla on ystäviä, jotka laittavat henkilökohtaisen viestin jossa lukee keitin kahvia? En tiedä mitä sanoisin, eihän noin junttia ole, onko?

Vierailija
39/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te sitten itsestänne kuvittelette joiden viesteihin pitäisi aina olla vastaamassa? Kaikki pyörii teidän ympärillä ja teille pitäisi olla aina antamassa huomiota ettei teille tule paha mieli?

No eiiiiii. Riippuu tietenkin siitä, mitä merkitsen sinulle. Jos olen mielestäsi turhake, miksi ihmeessä sinulla on minun numeroni, tai miksi olet fb-kaverini? Älä kerää miljoonia fb-kavereita ja whatsap numeroita, jos et halua olla turhien(sinun mielestäsi tyhmien) ihmisten kanssa tekemisissä. 

Vierailija
40/85 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä arvostan vastaamista, etenkin kun pääasiassa käytän perinteistä tekstiviestiä. En harrasta turhaa viestittelyä, esim jostain arkisista tekemisistäni, enkä pommita monta kertaa päivässä/päivittäin.

Varsinkin jos/kun mies josta olen kiinnostunut jättää vastaamatta, tulee kyllä välinpitämätön vaikutelma/vaikutelma ettei kiinnostus minua kohtaan ole kovin vahvaa. Vastaa kyllä kysymyksiin, usein tunnin-enemmänkin viiveellä, mutta jos viesti ei sisällä kysymystä vaan vaikka jotain kivaa vihjailua, vastausta harvemmin tulee. Tylyä, minun mielestäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme