Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttava paljastui sossun asiakkaaksi.

Vierailija
21.04.2018 |

Toi itse sivulauseessa esille että on sosiaalityön asiakaskuntaa. Kyseessä lapseton nuori aikuinen, ei mikään kehitysvammainen tms. Vähän erikoinen tyyppi kylläkin. Ei kuitenkaan täysin rahaton.

Mitä mahtaa olla taustalla? Päihdeongelma? Mielenterveys? Eikö tällaiseen ole aika "painavat" syyt?

En siinä alkanut tarkemmin kysellä mutta miettimään jäin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sossua enää

Vierailija
2/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävää, pysyisin kaukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootsie Eija, kun sinua asia noin häiritsee..??

Vierailija
4/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sossua enää

Sossuja on.

Vierailija
5/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tää merkki siitä että henkilö on jotenkin vaaralliseksi luokiteltu tms???

Vierailija
6/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan kuules vaikka kuten miljoonalla suomalaisella tuo työttömyys ja järkyttävät palvelumaksut esim hammaslääkäreissä..

Koita itse tulla toimeen vaikka edes vähän aikaa muutamalla satasella, josta maksat kaikki yllättävätkin laskut... Ja KokO muu meno! Ehkä veljesikin käyttää.. Ollaan vaan shhhh!

Vierailija
7/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mitään erityisen painavia syitä eikä ne kuulu sinulle.

Vierailija
8/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sossua enää

Totta kai on. Toimeentulotuen käsittely siirtyi Kelaan, mutta ei se sosiaalitoimistoja sentään poistanut.

Vierailija
9/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen mitään erityisen painavia syitä eikä ne kuulu sinulle.

En mä ainakaan ole koskaan ennen kuullut kenestäkään, joka olisi sossun asiakas. Että onhan toi nyt poikkeuksellista. Eikä tietenkään JUURI HÄNEN syynsä mulle kuulu, ellei itse halua sitä kertoa, mutta kyllä asiasta yleisellä tasolla voi ja saa keskustella.

Vierailija
10/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tää merkki siitä että henkilö on jotenkin vaaralliseksi luokiteltu tms???

No on nyt ainakin merkki siitä, että huonosti menee. :D

Vierailija
11/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä edes tarkoittaa, että on sossun asiakas?

Vierailija
12/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen ihminen? Voiko olla jälkihuollossa esim. huostaanoton jälkeen?

Vierailija
13/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Voi olla opiskelija tai mikä vaan.

Vierailija
14/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki peruspäivärahalla painiskelevat ovat oikeutettuja toimeentulotukeen. Jotkut typerykset vaan eivät hae sitä.

Sama, kun näkisi maassa 50e setelin, mutta ei nosta sitä ettei vaan kukaan näe.

Jos minä joskus joudun peruspäivärahalle haen itselleni kaiken, mikä lain mukaan minulle kuuluu.

Vierailija
15/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun kalliissa omakotitalossa, arvo-alueella. Olen akateemisesti koulutettu, mieheni luonnollisesti myös. Olemme ns. ylempää keskiluokkaa. Meillä on standardin mukaiset 2 lasta, tyttö ja poika. 2 kultaista noutajaa lemmikkeinä. Etsimme rantatonttia, kesähuvilaa varten, jossa voisimme irtautua stressistä ja viettää rapujuhlia, ruotsinsuomalaisen sukumme kesken. Mieheni haluaisi myös jonkin kivan, pienen mökin, jostain keski-euroopasta. Kuitenkin kirjoittelen lauantai-illalla av-palstalla tylsyyksissäni. 😂😂😂

Vierailija
16/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon nolompaa on nuuskia muiden asioita ja päivitellä tällaista nettiin, kuin nostaa niitä sossun tukia. Mä en ole koskaan edes tajunnut, että siinä olisi nuorella ihmisellä/työttömällä/sairastuneella/missä tahansa tilanteessa missä sitä nyt haetaankaan, jotain hävettävää. Kysy oikeasti itseltäsi, mitä ihmettä se sinulle kuuluu? Kuulostat siltä, että elät aika paksussa kuplassa. Nyt pää pois p*rseestä ja joku roti. Jos oikeasti kiinnostaa niin kehtaat varmaan kysyä suoraan siltä tutulta? Itse ainakin kertoisin ihan mielelläni miksi olen tukia nostanut, ei se mikään rikos ole. Sinun mielen tilasta en kyllä sitten kehtaisi kertoakaan. :D

Vierailija
17/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Voi olla opiskelija tai mikä vaan.

Onhan tossa taustalla jotain vakavampia elämänhallinnan ongelmia. Ei kunnallisen puolen sosiaalityön asiakkaana ole tavalliset työssäkäyvät tai opiskelijatkaan. Toimeentulotukea saa Kelasta. Ei pelkän rahan takia tarvita asiakkuutta sossuun.

Vierailija
18/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä nykykäytäntöä, mutta ainakin ennen sai harkinnanvaraisena mm. Silmälasit, lääkärimaksut, hammaslääkärimaksut, sähkö, vesi, bussikortti, lehti, internet, huonekaluja, muuttoavustusta, vuokratakuut jne.

Kyllä pitää olla täysi idiootti, jos jättää hakematta sen mitä itselle kuuluu. Ei siitä mitään mitalia saa, vaikka et nostaisi edes peruspäivärahaa.

Samasta kirstusta saa rahansa ihan kaikki jotka työskentelevät kunnilla tai valtiolla. Se on täysin samaa rahaa. Miksi toiselle sen ottaminen on ihan ok, mutta työttömyydestä kärsivälle joku häpeä?

Vierailija
19/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä av-palstalla me kaikki olemme miljonäärejä. Humalan tilasta riippuen. Tänään minäkin saan 10 karaatin sormuksen ja asun chateussa. Huomenna olen taas se työtön eukko, joka painelee fillarilla lähikauppaan hakemaan nuudeleita. 😊

Vierailija
20/21 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheesta, mutta kun työtön saa töitä. Tulee kelan ämmästä työtön:)