Ostaako joku oikeasti useita litroja maitoa viikossa?
Mihin oikein käytätte sitä? Muistan lukeneeni, että joku suurperhe veti 20 litraa maitoa viikossa naamaan.
Kommentit (55)
Itsehän en maitoa juo, mutta siis kyllähän perheissä yleensä vähintään lapset maitoa juovat ja jos lapsia on vaikka vain kaksi, saattaa litra mennä helposti alle päivässä. Se yksi lasillinen kun on 2 dl.
Ostan aina 24 litraa kerralla niin ei tarvitse joka viikko ostaa. Tuo riittää noin kahdeksi kuukaudeksi
Lapset juo maitoa. Ap:lla ei liene.
Paljonko siinä maitolaatikossa on? 12 litraa? Semmosia kaveri aina kanteoi kotiin, mutta olihan siellä 2 aikuista ja 7 lasta.
Kyllä. Kolme teinipoikaa perheessä. Ostan maitoa perjantaisin 15 litraa, just ja just riittää viikoksi. Myös vanhemmat juovat. Menee myös ruoanlaittoon.
En edes muista koska viimeksi olisin ostanut maitoa. Mutta siis ostan kyllä. Litra vuodessa on aika realistinen arvio. Jos teen lihakeittoa, niin sen kanssa joskus juon lasillisen. Samin joskus sämpylätaikinaan ja perunamuusia tehdessä. Mutta siis noita ihmeitä ei usein tapahdu. Ei edes joka vuosi.
Meillä kestää litra maitoa kuukauden.
Jotenkin jälkee njääneiltä vaikuttavat ne aikuiset, jotka juovat maitoa sellaisenaan. Kalakeitossa ja kahvissa eri asia.
Meillä saattaa mennä pari litraa päivässä. Aamupuuroon menee litra, sitten miehen kahvimaidot ja mitä nyt kukakin juo ruuan kanssa. Paljon toki vaikuttaa se ovatko lapset päiväkodissa vai kotona.
Vajaa litra maitoa menee joka päivä kahveihin, sitten noin 3-4 desiä aamupuuroon ja noin 6-8 desiä illalla muroihin.
Tämän takia en juo ruoan kanssa maitoa, vaikka mieli tekisi, kun sitä menee muutoinkin jo 2 litraa päivässä, koska esimerkiksi abc-llä mulla menee aina litra maitoa yhden aterian kanssa.
...ajatelkaapa jos mulla olisi vielä perhe, varmaan meijeriauto pitäisi tilata joka viikko?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 2-3 litraa maitua menee viikossa!
Juokko kaakauta?
Litra rasvatonta maitoa menee päivässä minulla. Halvat proteiinit.
Jos perheessä kaikki juo mukin per ateria niin menee ja jos kahviin vielä laittaa.
yök. maidon juominen ruoan kanssa on jotenkin ällöttävää.
Vierailija kirjoitti:
Litra rasvatonta maitoa menee päivässä minulla. Halvat proteiinit.
Sama.
Vierailija kirjoitti:
Vajaa litra maitoa menee joka päivä kahveihin, sitten noin 3-4 desiä aamupuuroon ja noin 6-8 desiä illalla muroihin.
Tämän takia en juo ruoan kanssa maitoa, vaikka mieli tekisi, kun sitä menee muutoinkin jo 2 litraa päivässä, koska esimerkiksi abc-llä mulla menee aina litra maitoa yhden aterian kanssa.
...ajatelkaapa jos mulla olisi vielä perhe, varmaan meijeriauto pitäisi tilata joka viikko?
Minulle tulee tästä mieleen kauhukuva jostain työttömästä perheestä, jossa maitoa menee 30 litraa viikossa ja sitten ihmetellään kun tuet ovat jotain 5500e/kk ja työnteko ei kannata?
Siis kun olen muutaman elämää väkisinkin nähnyt, niin se kulutus on tosiaan monilla aika "kohtuutonta" jos näin kehtaa sanoa, eikä tässä puhuta pelkästä maidosta, kaikkihan haluaa koko ajan ihan kaikkea.
Kyllä 2-3 litraa maitua menee viikossa!