Miksi menisin ravintolaan +15€ annoksille?
Kommentit (16)
Kotiruuan mukana saa myös vähemmän suolaa ja muita haitta-aineita
Toivottavasti kokkaat itse ruokasi etkä oleta, että se on aina vaimon homma.
Ravintolassa saa parempaa ruokaa eikä tarvitse itse kokata. Olisi ankeaa tulla kotiin museoreissun jälkeen nälkäisenä ja pitäisi vielä ruokaa laittaa.
Syön itse aterian opiskelijaravintolassa 2,90€
Koska nepalilainen ammattikokki osaa tehdä perinteistä nepalilaista ruokaa oikein maustettuna. Minä en todellakaan osaa.
-Kylmis
Koska 15 euroa on varsin halpa hinta ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Ravintolassa saa parempaa ruokaa eikä tarvitse itse kokata. Olisi ankeaa tulla kotiin museoreissun jälkeen nälkäisenä ja pitäisi vielä ruokaa laittaa.
Eikä tiskata!
Vierailija kirjoitti:
Kotiruuan mukana saa myös vähemmän suolaa ja muita haitta-aineita
Suola on tarpeellista ja terveellistä, ilman sitä kuolet.
En menekkään mutta 6€ ravintoloihin menen.
Maksan ravintolaruuassa myös palvelusta ja miljööstä. Enkä jaksa kotona olla kokkailuissani järin kokeileva (koska aikaa on jokaisella vain 24 tuntia vuorokaudessa ja itse käytän sen aikani mieluummin muuhun kuin ruoanlaittoon tai tiskihuoltoon, joita inhoan). Ravintolan keittiössä on myös mahdollisuus ihan eri tasoiseen ruoanlaittoon kun kotosalla, mulla ei esim. ole kalustoa (kaasupoltin, hiiliteräspannut) flambeeraukseen savustamiseen eikä vaikkapa kaasuliettä tai grilliä, ellei uunin grillivastuksia lasketa.
Eli maksan mielelläni siitä ammattitaidosta ja innovoinnista, mitä hyvä ammattikokki pystyy tarjoamaan. Mun osaamiseni ja kiinnostukseni on ihan muualla kun ruuanlaitossa, ja en koe ongelmaksi maksaa ammattilaiselle sitten vaikka sen 100-200 euroa hyvästä illallisesta.
Jotkut arvostaa omaa aikaansa, eikä halua käyttää 2 tuntia päivästä johonkin helvetin makaronilaatikon tai pizzan tekemiseen.
Koska haluan välillä vaihtelua, eikä nuo ole joko-tai vaihtoehtoja. Kokata saa kotona joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Maksan ravintolaruuassa myös palvelusta ja miljööstä. Enkä jaksa kotona olla kokkailuissani järin kokeileva (koska aikaa on jokaisella vain 24 tuntia vuorokaudessa ja itse käytän sen aikani mieluummin muuhun kuin ruoanlaittoon tai tiskihuoltoon, joita inhoan). Ravintolan keittiössä on myös mahdollisuus ihan eri tasoiseen ruoanlaittoon kun kotosalla, mulla ei esim. ole kalustoa (kaasupoltin, hiiliteräspannut) flambeeraukseen savustamiseen eikä vaikkapa kaasuliettä tai grilliä, ellei uunin grillivastuksia lasketa.
Eli maksan mielelläni siitä ammattitaidosta ja innovoinnista, mitä hyvä ammattikokki pystyy tarjoamaan. Mun osaamiseni ja kiinnostukseni on ihan muualla kun ruuanlaitossa, ja en koe ongelmaksi maksaa ammattilaiselle sitten vaikka sen 100-200 euroa hyvästä illallisesta.
kalustoa (kaasupoltin, hiiliteräspannut)
Kaupasta saa.
.
flambeeraukseen savustamiseen eikä vaikkapa kaasuliettä tai grilliä,
Okt, niin pihalla on rengaspoltin, savustin, grilli, nuotio....
.
ellei uunin grillivastuksia lasketa.
Nekin löytyy :)
Lisäksi vielä puuliesi ja voileipägrilli.
.
Lähimpään ravintolaksi laskettavaan ruokalaan 23km, niin ei tosiaan tule lähdettyä. Ruokajuomat kun ottaa niin 90€ ei riitä yhdensuuntaiseen taksimatkaan.
Koska saat kuunnella kitiseviä pentuja, toisten ihmisten paskapuhetta, antaa tippiä paskasta palvelusta jne. Todellisuudessa kotiruokasi on myös terveelisempää.