Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AUTTAKAA!!! Mulla on ihan hirvee oksennustauti!!!

Huono-vointinen
21.04.2018 |

Oon siis tänään oksentanu neljä kertaa ja ihan törkeen huono olo. Oon nukkunu nytte jotku kolmet päikkärit (n. Tunnin mittaisia) ja en oo syöny muuta kun kaksi paahtoleipää aamulla. Aina kun nousen sängystä, alan tärisemään ja oksennan, siinä samalla tulee kylmä hiki. Antakaa vinkkejä, miten tulisi parempi olo.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo piimää.

Vierailija
2/12 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihneellistä kyllä nuo oksennustaudit loppuvat usein yhtä nopesti kuin alkoivat. Mulla alkoi toissa yönä oireet. Ensin tuli kylmä ja vapisin, sitten piti juosta vessaan ja molemmista päistä lensi tavaraa. Olo oli kaamea. Tämä toistui samana yönä vielä kahdesti, tosin vikalla kerralla en ehtinyt edes vessaan, vaan oksensin sängyn viereen. Päivällä olo oli heikko ja oksensin vielä muutaman kerran. Päätä särki julmetusti. Mulla vielä kaksi pientä lasta, jolla toisella myös oksentelua. Toinen on vasta vauva, mutta ei onneksi ole vieläkään sairastunut, toivottavasti ei ollenkaan tulisi kipeäksi. Ihan hirveää oli hoitaa vielä heidätkin siinä olotilassa, jossa olisin lähinnä halunnut vain kuolla. No, selvittiin kuitenkin. Tänään voin jo ihan hyvin. Aamulla ei vielä ruoka oikein maittanut, mutta nyt alkaa tuntua jo aika normaalilta. Kyllä se siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkakin, et taida sentään ihan kuoleman kielissä olla, kun jaksat vielä nettiä selailla ja kirjoitella sinne. Itse en olisi kyennyt siihenkään. t. 2. vastaaja

Vierailija
4/12 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikkakin, et taida sentään ihan kuoleman kielissä olla, kun jaksat vielä nettiä selailla ja kirjoitella sinne. Itse en olisi kyennyt siihenkään. t. 2. vastaaja

Mutta pystyit kuitenkin hoitamaan lapsiasi.

Vierailija
5/12 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku ja koita saada nesteitä. Menee yleensä vuorokaudessa ohi.

Vierailija
6/12 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä teetä ja sekoita siihen pari lusikallista suolaa ja sokeria.

Vierailija
7/12 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gefilusmehua ja näkkileipää, näkkileipä sitoo vatsanesteitä.

Vierailija
8/12 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pystyit kuitenkin hoitamaan lapsiasi.

Lapset on pakko hoitaa, vaikka kuinka sairaana, kun yh.

Vierailija
9/12 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutissa vaiheessa ei kannata syödä mitään, vatsa rauhoittuu nopeammin. Nesteitä lusikalla pieniä määriä kerrallaan, esim. ruokalusikallinen vartin välein.

Vierailija
10/12 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika(9v) alkoi eilen aamulla oksentamaan. Oksensi varmaan kuudesti. Tämään pamautti kuumeen 39:ään, mutta ei ole oksennellut.

Juomaa ja kuumelääkettä olen antanut.

Vierailija
11/12 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusikalla vettä jossa oli on suolaa ja sokeria. Vähän väliä, pikkuhiljaa. Jos on osmosalia niin sitä.

Vierailija
12/12 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat aina virustauteja, joihin ei valitettavasti ole mitään parannuskeinoa. Ne helpottavat vain ajan myötä. Lepää ja muista juoda paljon nesteitä, ettei tule nestehukkaa, mikä taas pahentaa oloa. Nopeavaikutteista Buranaa voi ottaa kuumeeseen.

T. Apteekin täti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä