Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ymmärrä vauvaa/lastaan

väsynyt ja turhautunut äiti
21.04.2018 |

Meillä on miehen kanssa 4kk vanha vauva, joka on ollut kovasti masuvaivainen ja itkuinen syntymästään saakka. Sen hoito on pääasiassa jäänyt minun vastuulleni, koska mies ei kestä vauvan itkua, ja mies on esimerkiksi nukkunut yönsä meistä erillään jottei menetä yöuniaan, kun itse olen siis hoitanut yövalvomisetkin. Mies on vauvalle vihainen itkusta ja kaikenlaisesta "väninästä", vaikka olen koittanut selittää, että vauvalla ei ole muuta keinoa ilmaista itseään.
Olen itse tosi turhautunut selittämään tuota asiaa uudestaan ja uudestaan, olen koittanut tarjota erilaisia oppaita ja tiedonlähteitä, joista voisi lukea esim vauvan kehityksestä jotta ymmärrys paranisi, mutta ne eivät miestä kiinnosta, tai hän bongaa niistä mieleisensä asiat (esimerkiksi jos jossain lukee, että on ok jättää vauva hetkeksi itkemään yksin, jos meinaat hermostua, niin hän lukee, että on ok jättää itkevä vauva yksin jos sinua ei vaan huvita sitä hoitaa). Ollaan käyty asian vuoksi useammalla eri terveydenhuollon taholla juttelemassa, ja vauva käytettiin jopa lastenosastolle perusteellisissa tutkimuksissa (joissa mitään ei löytynyt), koska miehen mielestä vauvassa on jokin vika.
Joka toinen viikonloppu meillä on myös miehen isompi lapsi hoidossa, ja tuntuu, ettei mies ymmärrä senkään hoidosta mitään. Tänään tivasi lapselta aakkosia, ja kun ei osannut, niin vähätteli ja moitti kun ei onnistu. Eihän nyt herranjumala sen ikäisen tarvitsekaan osata....
Tuntuu että olen ihan pulassa tässä tilanteessa. Voiko sellainen ymmärrys vauvaa tai lasta kohtaan kehittyä jotenkin, vai onko se ihan turha toivo?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei miehessä vikaa ole. Ehkä mies ei vaan saa naiseltaan huomiota ja kunnioitusta. Siitä kunnioituksen puutteesta kielii tämäkin keskustelun avaus. Lapsi ei saa nousta parisuhteen edelle. Ensin parisuhde ja sen jälkeen lapsi

Avuton olento menee kyllä 10-0 miehen edelle sen aikaa kun se on täysin avuton. Moinen lapseksi taantuva mies ei  kunnioitusta ansaitse. Kaivaudu sinä  takas sinne kiven alle mistä tänne ryömit. Mies on henkisesti  keskenkasvuinen k-pää jonka on korkea aika aikuistua ja ottaa vastuuta omista lapsistaan eikä  kitistä nurkassa kun ei saa huomiota. Henkisesti  keskenkasvuisten ei  pitäisi edes lisääntyä. Yhden sellaisen omaa lasta haluavan kanssa seukkasin ja tajusin heti ettei siitä ole isäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi