Olen laihtunut yli 40 kg, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (31)
Miten olet ajatellut jatkaa, että paino pysyisi poissa jatkossakin?
T. 50 kg laihduttanut, 30 kg takaisin lihonut
Olen pysynyt samassa painossa jo pitkään. Olen muuttanut elämäntapani kokonaan niin syömisen kuin liikkumisen puolesta. Kyseessä ei siis ole ollut dieetti tai laihduttaminen. Ja kyllä, ihoa on todella jäänyt roikkumaan joka puolelle. Se näyttää kauhealta.
Niin minäkin. 10 kg on tullut takaisin.
oletko tyytyväinen laihtumisestasi? Roikkuvasta ihosta huolimatta? Aiotko käydä ihon kiristysleikkauksessa? Minkä ikäinen olet?
Minäpäs tiputin 80 kiloa. Jäi kiinni pettämisestä.
Oletko huomannut, että vieraat kanssakulkijat suhtautuisivat sinuun positiivisemmin vaikka kaupungilla käydessä? Katseet ym
Olen tosi iloinen, että olen laihtunut ja alkanut liikkua. Olo on parempi. Eihän tuo roikkuva iho kaikille näy. Harkitsen kyllä vatsan kiristystä, mutta saa nähdä. Olen viisikymppinen. Aina kamppaillut ylipainon kanssa, mutta vihdoin onnistui. Tosiaan viime syksystä suunnilleen tässä painossa, kilon pari heittää ylös ja alas.
-40kg kirjoitti:
Olen pysynyt samassa painossa jo pitkään. Olen muuttanut elämäntapani kokonaan niin syömisen kuin liikkumisen puolesta. Kyseessä ei siis ole ollut dieetti tai laihduttaminen. Ja kyllä, ihoa on todella jäänyt roikkumaan joka puolelle. Se näyttää kauhealta.
Tässä on yksi syy ja tiedän itsekin että se on typerä syy vältellä laihdutusta, mutta pelottaa se että iho päätyy näyttämään tyhjältä muovipussilta.
Vierailija kirjoitti:
Olen tosi iloinen, että olen laihtunut ja alkanut liikkua. Olo on parempi. Eihän tuo roikkuva iho kaikille näy. Harkitsen kyllä vatsan kiristystä, mutta saa nähdä. Olen viisikymppinen. Aina kamppaillut ylipainon kanssa, mutta vihdoin onnistui. Tosiaan viime syksystä suunnilleen tässä painossa, kilon pari heittää ylös ja alas.
kiitos vastauksesta ja onnittelut hienosta saavutuksesta!
Olen kanssa laihduttanut hurjasti, enemmän kuin Ap. Minulla on kiinteä ihotyyppi, olen vasta nelikymppinen ja harrastan liikuntaa. Iho ei roiku. Yksilöllistä tämäkin.
Ap ja muut paljon laihduttaneet, oletteko jatkuvasti nälässä? Väheneekö nälän tunne, kun keho tottuu uuteen painoon?
Paljonko painat nyt ja mitä syöt + miten liikut keskimääräisenä päivänä, jotta paino pysyy samana?
En ole jatkuvasti nälässä, mutta mietin kyllä syömisiäni joka päivä ja teen valintoja. Voin joko syödä mitä tahansa ja miten paljon tahansa ja ottaa sen 40 kg takaisin, tai voin katsoa mitä ja kuinka paljon syön ja olla hoikempi.
Kyllä, ihmisten suhtautuminen on muuttunut ja miehiä pörräisi ympärillä. En osaa sanoa, johtuuko se muuttuneesta ulkonäöstäni vai mahdollisesti erilaisesta asenteestani (itsevarmempi, voimakkaampi, rohkeampi). Etenkin miesten kiinnostus on ollut yllätys.
Minulla muuten oli kanssa henkisenä esteenä tuo pelko ihon roikkumisesta. Pohdin pitkään laihtumista, mutta en uskaltanut, koska pelkäsin, että maha jää roikkumaan säkiksi. Niin jäikin.
VOI olla, että jos tekisin tämä uudestaan, lopettaisin siihen 25 - 30 kg kohdalle, jossa olin huomattavasti hoikempi kuin ennen, mutta mitään ihon roikkumista ei vielä ollut. Nyt en kuitenkaan lisäkiloja enää huoli takaisin, niin paljon paremmalta ja joka suhteessa kevyemmältä tuntuu.
-40kg kirjoitti:
Älä välitä. Minä tilasin juuri eBaysta burkinin että ilkeän käydä vesijuoksemassa taas. Olen välttänyt sitä nahan roikkumiseen vuoksi koska en ole halunnut ihmisten tuijottavan minua uimahallissa. Nyt menisi normaalikokoisen ihmisen uikkari päälle mutta aikamoiset nahankiristykset joutuisi teettämään. Burkini Kiinasta irtoaa parillakympillä. Kai sitä saa käyttää vaikka on ateisti? Näytän sen puhtauden vaikka uimahallin kassalla jo ennen kuin menen vesijuoksemaan.
-40kg kirjoitti:
Millaiset elämäntapani olivat ennen laihdutusta ja millaiset ne ovat nyt?
Niin ja käyn treenaamassa 6 kertaa viikossa. Ennen en liikkunut lainkaan. Että jos joku väittää, että nahka kyllä "palautuu" tai "kiinteytyy" kun liikkuu niin ei pidä paikkaansa. Olin pitkään ylipainoinen. Ainoa negatiivinen puoli laihtumisessa on tosiaan tuo iho. Kaikki muu on ollut positiivista.
Terveys oli syy miksi aloitin. Ikää kun on niin kaikki taudit varmasti vaanivat jo kulman takana. Olen pienentänyt riskiä diabetekseen ym.
Painat enää 160 kg?