Miksi ärsyynnyt, jos joku sanoo ettei syö sokeroituja tuotteita?
Kommentit (16)
Eipä oikein. Vähän kadehdin, makeanhimoa minulla on. Onneksi ei sentään painon kanssa ongelmia.
Ei voisi vähempää kiinnostaa muiden sokerin syömiset tai syömättä jättämiset.
Jos asia sanotaan kahvipöydässä, se toki hieman hätkäyttää, että mitäs nyt tarjottavaksi, kun en tiennyt sokerittomuudesta.
Itse en voi syödä sokeria kun tulee aivan järkyttävän huono olo. Välttelen kaikessa mahdollisessa siis. Mutta en ikinä nosta asiaa esille ellei ole pakko.
Vierailija kirjoitti:
Itse en voi syödä sokeria kun tulee aivan järkyttävän huono olo. Välttelen kaikessa mahdollisessa siis. Mutta en ikinä nosta asiaa esille ellei ole pakko.
Minulla sokeri laukaisee hiivatulehduksen. Samoin myös runsas laktoosin, hedelmien ja sokerialkoholien nauttiminen. Ei ole mikään makea sen väärti, että viitsisin herätä seuraavana aamuna niin hiivaisena että vuotoa valuu melkein polviin saakka.
Gyne määräsi minut sokerittomalle dieetille ja kehotti syömään pähkinöitä jos paino laskee liian alas. En tietenkään ala kertoa kaikille hiivaongelmistani ja gynen neuvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla sokeri laukaisee hiivatulehduksen. Samoin myös runsas laktoosin, hedelmien ja sokerialkoholien nauttiminen. Ei ole mikään makea sen väärti, että viitsisin herätä seuraavana aamuna niin hiivaisena että vuotoa valuu melkein polviin saakka.
Gyne määräsi minut sokerittomalle dieetille ja kehotti syömään pähkinöitä jos paino laskee liian alas. En tietenkään ala kertoa kaikille hiivaongelmistani ja gynen neuvoista.
No juurihan kerroit kaikille.
Minusta on aika outoa kutsua esim. banaani-kaakaojäätelöä sokeroiduksi eli loukkaannun siitä, että vieras kutsuu sokeroiduksi jotain sellaista,missä ei ole sokeria.
Ei mulle vaan oo kukaan koskaan moisesta ärsyyntynyt. En ole syönyt sokeria varmaan vuoteen, ja onhan sen joskus joutunut sanomaan, jos on makeaa syömistä tarjottu.
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessä tapaamani sokerittomuuden julistajat ovat olleet reippaasti ylipainoisia.
Pitää purra etten kysyisi "onko tämä syy vai seuraus?".
En ole huomannut, sokerista luopuvat myös normaalipainoiset ja hoikat joten rippuu kai valitsemastasi seurasta?
Sokerista luopuminen oli minulle hankalaa. Käytännössä jäljelle jäi vain liha, koska melkein kaikessa muussa on sokeria.
Missä ja miten tuo ärsyyntyminen on ilmennyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juurihan kerroit kaikille.
En ruokapöydässä.
En mä mitenkään ärsyynny, mutta jotenkin surulliselta tuo sokerista kieltäytyminen kuulostaa. Makean syöminen silloin tällöin on niin ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
En mä mitenkään ärsyynny, mutta jotenkin surulliselta tuo sokerista kieltäytyminen kuulostaa. Makean syöminen silloin tällöin on niin ihanaa.
Monet kokevat olevansa riippuvaisia sokerista, jolloin on helpompi jättää lisätty sokeri kokonaan pois kuin ottaa silloin tällöin "kohtuullisesti" ja heti perään ärtyä siitä, kun ei voi syödä enempää. Sokeri voi herättää elimistössä ensin koukuttavan hurmaavan piikin ja sitten laskun, jonka jälkeen tuntee tarvetta parantaa olotilaansa ottamalla lisää sokeria.
Ruoantyrkyttäjät nyt ärsyyntyvät jos sanoo ei mille tahansa ruoalle.