Muita, jotka on ihan hulluina auringonottoon?
Täällä jo huhtikuussa istuskelen shortseissa terassilla :D
Kommentit (46)
Täällä myös. Aloitin aurinkokapselikuurin ja parin viikon päästä lähden eteläeurooppaan lomalle. Ensimakua on otettu jo omalla takapihalla ja rajat on jo näkyvissä.
Eiks rusketus oo nykyään jo vähän mautonta, kun tiedetään auringonoton vaarat.
Vierailija kirjoitti:
Eiks rusketus oo nykyään jo vähän mautonta, kun tiedetään auringonoton vaarat.
Eikö autolla ajaminenkin ole mautonta nyt kun sen vaarat tiedetään?
Otan aurinkoa vain keväällä. Kun aurinko lämpenee niin alan vihaamaan sitä.
Eiiii kannata, tulee ihoon valovaurioita ja ennenaikaista ikääntymistä, ei kannata.
http://ilmatieteenlaitos.fi/uvi-ennuste
Auringonotto on kivaa mutta mitenkäs otat aurinkoa kun UV on 1-2 ja ihan maksimissaan 3 hetken ajan?
Kyllä, se ravitsee minua paremmin kuin ruoka! Virkistää, tekee täydeksi. Nyt ei paista riittävästi, mutta viime viikonloppuna olin lumihangen keskellä bikineissä.
En pala koskaan. Jos rypistyn niin rypistyn. Vielä ainakin sanotaan että sekoittavat minut ja (teini)tyttäreni keskenään joten ehkä tämä kostautuu vähän myöhemmin. Mieliala on kuitenkin minulle tärkeämpi kuin ulkonäkö.
En haluaisi manailla esiin syöpää, mutta jos sen jostain on minuun tultava niin mieluummin auringosta. Päihteitä en käytä enkä tupakoi, en harrasta irtosuhteita ja muutenkin olen hyvin matalariskinen ihminen. Mutta johonkin minäkin tulen kuolemaan kuten jokainen meistä.
Suomalainen ihotyyppi on sellainen, että rusketus hilseilee kuudessa viikossa pois. Mitä järkeä auringonotossa siis on? On vähän aikaa ruskea ja sen jälkeen taas kalpea ja ryppyisempi ja enemmän luomia.
Eikös voisi vaan sipaista aurinkopuuteria poskipäille ja ulkoilla ihan normaalisti, ja jos siinä saa väriä niin hyvä!
Auringossa makaamista tai istumista en ymmärrä ollenkaan.
Venäläiset tapaavat käveleskellä bikineissä rannalla, eivät makaa paikallaan. Rusketus on tasainen ja kaunis heillä!
Ex-työkaveri on koko elämänsä ottanut paljon aurinkoa, ja näyttää nyt 50-vuotiaana ikäistään 10 vuotta vanhemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Ex-työkaveri on koko elämänsä ottanut paljon aurinkoa, ja näyttää nyt 50-vuotiaana ikäistään 10 vuotta vanhemmalta.
Tiedän samanlaisen naisen. Pelottava näky eikä kasvojen ja dekolteen iholle ole mitään tehtävissä.
Rusketus vai meikki, miettikää.
Lestadiolaiset ottaa aurinkoa kuin viimeistä päivää kun eivät saa meikata. Aika kammottavaa.
Yllättävää, en tiennyt että tällaisia ihmisiä on vielä olemassa :) Itsekin toki pidän auringosta mutten koskaan ”ota sitä”. En tahdo näyttää 20 vuotta ikäistäni vanhemmalta.
Mun mies on ihan hulluna auringonottoon. Heti kun vähänkin paistaa, pitää naama kääntää aurinkoa kohti. Ja siltä se kyllä näyttääkin. Itse en ota aurinkoa ollenkaan.
Saman kirjoittajan aloitus 20 v päästä: "Muita joilla melanooma?"
Luulin että auringonotto on jo täysin "out". Näköjään vielä joissain piireissä sitäkin harrastetaan.
Minä!Rakastan sitä lämpöä!
Suomessa palelee aina niin helvetisti.
Vierailija kirjoitti:
Minä!Rakastan sitä lämpöä!
Suomessa palelee aina niin helvetisti.
Laita vaatetta päälle ja jos vieläkin palelee, mene lääkäriin.
En koskaan ota aurinkoa enkä haluaisi edes ruskettua, ei sovi mulle. Sitä paitsi ainakin näin keväisin saan aurinkoihottumaa, joten auringonotto ei senkään puolesta ole kovin hyvä idea.
Mikäs siinä on että aihe kuin aihe, niin jos otsikko on "onko muita jotka tykkää" tyylinen, niin ketjuun on alapeukutuksineen rynnimässä nekin jotka eivät ollenkaan tykkää ja ovat valmiina tuomitsemaan koko asian. Hei, ihmiset saavat nauttia eri asioista!
Aurinko on aika luonnollinen nautinnonkohde. Harmillista että ne jotka löytävät nautintonsa muualta, saastuttavan teollisuuden tuotteista tai tupakasta jne, sitten tuomitsevat niitä jotka mieluiten nauttisivat perimmäisistä luontokokemuksista. Ilman saasteita otsonikerros suojaisi vielä meitä ja kaikki voisivat nauttia hyvällä omalla tunnolla ulkona olemisesta.
Aion siitä huolimatta nauttia auringosta.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että auringonotto on jo täysin "out". Näköjään vielä joissain piireissä sitäkin harrastetaan.
Ei näytä olevan "out" ainakaan sen perusteella, kuinka paljon rannoilla on ihmisiä hellepäivinä. Eikä näytä olevan "out" myöskään etelänmatkojen suosion perusteella. Eikä myöskään Portugaliin ja Espanjaan muuttavien eläkeläisten määrän perusteella.
Olisiko pakkomiellettä? Ihosyöpä, ootko kuullut? Tosin kevään ekat auringot terassilla on ihanimmat! Kun järki kädessä ja pieniä hetkiä kerrallaan, niin hyvä on.